Instalacja kierownicy multifunkcyjnej S3 R8 S6 TT A4 B7 B8
29 29

    1319 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Opisana poniżej modyfikacja polega na wymianie standardowej kierownicy A4 na wersje multifunkcyjną od R8/TT/S3/S6 C6 .

    Do montażu możemy użyć też kierownicy multifunkcyjnej od A4 B7 lub B8


    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28933-wymiana-kierownicy-4-ramiennej-multi-na-r8tt-multi-fotostory/#entry364840

     


    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/123904-wymiana-kierownicy-czteroramiennej-na-czteroramienna-multifunkcyjna/#entry1843315


    https://a4-klub.pl/index.php?/topic/58895-wymiana-przyciskow-kiery-multi-na-chromowane-z-a4-b8/#entry864578

    https://a4-klub.pl/index.php?/topic/128209-rozbieranie-kierownicy-s-line-multi-lopatki/#entry1898051

     

     


    Co potrzeba:
    - Kiera multi od Audi R8 (TT czy B7) + pasująca poduszka. Numer części kierownicy s-line od Audi R8 8J0 419 091 H8UD. Dobrym źródłem jest eBay.de bo na naszym allegro praktycznie nie do znalezienia. Mój komplet udało się kupić za 512EUR z przesyłką. Można też szukać wersji "non s-line" - 8J0 419 091 B1KT, lub po prostu ładnej kiery z multi od B7. Będzie pasowała do reszty części na 100%.

    Jesli nie mamy numerów nizej opisanych to Moduł do wymiany !!!

    - Moduły obsługujace : - 8E0953549R , 8E0953549Q , 8E0953549T

    - Taśma 12 PIN - 4E0953541 z końcówką A, B lub E

    - Okablowanie poduszki - 4F0 971 589 A (tylko jeśli nie było w zestawie z oryginalną poduszką)


    - Śrubokręt torx T8 (o długości przynajmniej 7cm)
    - Śrubokręt torx T27
    - Klucz torx T55 z solidną dźwignią (lub Spline M12)
    - Śrubokręt ampułowy 4mm
    - Mały płaski śrubokręt
    - VAG-COM
    - Trochę cierpliwości






    IMG_4234.JPG?imgmax=720
     

     

    Kierownica multifunkcyjna poza poprawą estetyki wnętrza auta integruje się z nawigacją RNS-E oraz fabrycznym zestawem telefonicznym Bluetooth.

    Oczywiście posiadanie modułu BT lub nawigacji RNS-E nie jest warunkiem koniecznym do montażu takiej kierownicy ale najpełniej wykorzystuje jej możliwości.

    Polecam lekturę opisu pełnej funkcjonalności takiego zestawu w moim innym poradniku, który jest dostępny pod tym linkiem

    UWAGA!!!
    Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową. Nie jest oficjalnym manualem Audi. Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem czy kodowaniem. Pamiętajcie, że źle zamontowana czy podpięta poduszka stanowi zagrożenie życia poprzez możliwośc wybuchu w nieodpowiednim momencie lub wręcz odwrotnie - brak wystrzału przy wypadku. Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie.




    Wszystkim, którzy mają obawy przed dokonaniem takiej modyfikacji samodzielnie oferuję pomoc przy montażu. Kontakt przez PW

    W końcu dotarły wszystkie zamówione części z serwisów aukcyjnych oraz sklepów internetowych:

    Perforowana kierownica multifunkcyjna w wersji s-line - numer części 8J0 419 091 H8UD
    Nówka sztuka, nieśmigana :kox: Prawdziwa ślicznotka :slina:

    IMG_4026.JPG?imgmax=720
    IMG_4025.JPG?imgmax=720
    IMG_4024.JPG?imgmax=720
    IMG_4023.JPG?imgmax=720
    IMG_4022.JPG?imgmax=720

    Poducha odłączona
    IMG_4055.JPG?imgmax=720


    IMG_4069.JPG?imgmax=720

    Odkręcanie starej kierownicy:
    IMG_4074.JPG?imgmax=720

    Obudowa zdjęta:
    IMG_4076.JPG?imgmax=720

    Składamy wszystko do kupy:
    IMG_4101.JPG?imgmax=720
    IMG_4107.JPG?imgmax=720
    IMG_4110.JPG?imgmax=720
    IMG_4113.JPG?imgmax=720
    IMG_4115.JPG?imgmax=720
    IMG_4118.JPG?imgmax=720

    Voila!
    IMG_4121.JPG?imgmax=720
    IMG_4124.JPG?imgmax=720
    IMG_4131.JPG?imgmax=720

    Pozostało jeszcze kodowanie VAG bo komputer wywala kupę błędów.

    IMG_4126.JPG?imgmax=720

    IMG_4195.JPG?imgmax=720
    IMG_4211.JPG?imgmax=720
    IMG_4234.JPG?imgmax=720

    Po zamontowaniu nowej kierownicy nasze auto uzyskuje zupełnie nową funkcjonalność.

    IMG_4933.jpg?imgmax=720

    Rolka Opcji oraz Przycisk Wyboru Trybu Pracy 'Mode'

    IMG_4931.jpg?imgmax=720

    Radio
    Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy dostępnych stacji radiowych
    Naciśnięcie rolki- Szukanie nowych stacji radiowych

    Karta SD (Mp3)
    Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów
    Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

    Zmieniarka CD
    Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów
    Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

    Telefon
    Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie książki telefonicznej na FISie
    Naciśnięcie rolki - Rozpoczęcie rozmowy z wybranym numerem

    Naciśnięcie przycisku wyboru trybu pracy 'Mode'- Przełączenie trybu pracy rolki pomiędzy sterowaniem urządzeniami (Radio, Mp3, CD, Nawigacja) a przewijaniem listy pozycji w książce telefonicznej.

    Rolka Głośności oraz Przycisk Rozpoznawania Głosowego

    IMG_4932.jpg?imgmax=720

    Kręcenie rolką góra/dół - Zmiana głośności (Radio, Mp3, CD, Telefon, Nawigacja)
    Naciśnięcie rolki - Powtórzenie ostatniego komunikatu nawigacji
    Naciśnięcie przycisku rozpoznawania mowy - Włączenie nasłuchu poleceń głosowych.

    Dzięki tej funkcjonalności możemy kontrolować pracę modułu telefonicznego poleceniami głosowymi. Niestety nie ma na razie dostępnego języka polskiego. Można włączyć obsługę po angielsku, niemiecku, hiszpańsku, włosku i francusku.

    Dostępne polecenia w języku angielskim:
    Dial number - wykręć numer. Podajemy "na piechotę" numer do wybrania wymawiając po trzy cyfry. Na koniec polecenie "dial" powoduje że moduł nawiązuje połączenie z podanym numerem.
    Redial - wybierz ponownie poprzedni numer
    Select name - wybierz pozycję z książki telefonicznej. W tym przypadku nie używamy jednak książki wbudowanej w nasz telefon. Do tego celu służy oddzielna książka do której nazwy pozycji oraz numery definiujemy głosowo.
    Store/Delete name - zapisz/wykasuj pozycję w głosowej książce telefonicznej. Właśnie przez to polecenie definiujemy pozycje głosowe do późniejszego użycia.
    Play/Delete phonebook - odtwórz/wykasuj książkę telefoniczną. Możemy sprawdzić jakie pozycje mamy zdefiniowane.

    Kodowanie w MODULE KIEROWNICZYM 16 :

    0?xxx: Kierownica
    0 = Standard (bez Wielofunkcyjny)
    1 = 3-ramienna kierownica (kierownica Sport)
    2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radiowym
    3 = kierownica wielofunkcyjna z Radiem / Telefon Kontroli
    4 = kierownica wielofunkcyjna z Radiem / telefon / głosem
    5 = kierownica wielofunkcyjna z Radiem / Kontrola Voice
    0x?xx: Opcje
    +1 = Tiptronic
    0xx?x: komputer & Tempomat
    0 = Board Computer & Cruise Control nie jest zainstalowany
    1 = zainstalowany Board Computer
    2 = Tempomat zainstalowany
    4 = Board Computer & Tempomat zainstalowany
    0xxx?: tylna wycieraczka
    1 = tylna wycieraczka nie zainstalowany (Sedan / Cabriolet)
    2 = os zainstalowany wycieraczki (Avant)


    Adaptacja 10 ---> Kanał 081:

    Aby rozpocząć proces dla pojazdu (VIN) wpisz / save 00111 jako nową wartość.

    ************************************************************************************************************************************

     

    Sprawdzanie jaki mamy moduł

    Sprawdzenie może odbyć się na kilka sposobów, oczywiście jeśli mamy kierownicę wielofunkcyjną, a nie posiadamy tempomatu, jest oczywiste że dołożenie manetki i aktywacja jest banalnie prosta i nie musimy kupować odpowiedniego sterownika na kolumnę (w następnym artykule będzie mowa o tym).
    Najprostszą metodą jest podłączenie się vag-comem do grupy 16-Steering Wheel i odczytanie numeru sterownika :

    Address 16: Steering wheel
    Part No: 8E0 953 549 S
    Component: Lenksáulenmodul 0308
    Coding: 02012
    Shop #: WSC 63351


    Powyżej wstawiony fragment z autoscana, na zielono zaznaczona informacja, którą mamy odczytać.
    Natomiast fioletowym kolorem wyszczególniłem kodowanie tego sterownika (w nazwie może być Soft Coding)

    Inną metodą jest odkrycie górnej osłony kolumny kierownicyi odczytanie numery z naklejki,
    jest to jednak metoda dość niewygodna, bo trzeba sporo rozmontować

    thodczytanienumeruyq2.png


    Demontaż podzespołów i instalacja nowego modułu

    Jeśli upewniliśmy się, że posiadamy już informacje o kodowaniu oraz pin do radia/nawigacji, możemy przystąpić do pracy.
    Pierwszą czynnością będzie odłączenie przewodu masy od akumulatora :


    Proszę dobrze zabezpieczyć odłączony przewód, żeby przez przypadek się nie zetknął z klemą.

    W tej chwili możemy bezpiecznie zabrać się za rozkręcanie (w tym demontaż poduszki bezpieczeństwa).
     

    • przekręcamy kierownicę tak, żeby pierwsza śruba 1 znalazła się na dole (ramiona kierownicy ustawione pionowo)
    • odkręcamy śrubę torx T30 - na rysunku 1
    • przekręcamy kierownicę o 180 stopni, żeby druga śruba znalazła się na dole i ją odkręcamy
    • mamy w tej chwili odkręconego airbaga i możemy go wyjąć, odkręcone śruby trzymają go na górze, na dole jest na zatrzaskach

     

    Po wyjęciu, możemy rozłączyć kabel do sygnału dźwiękowego , a następnie przewód do airbaga
    Jeśli chodzi o sygnał, to nie ma tu problemów. Wtyczka do poduszki (fioletowa) posiada zawleczką (żółta), którą musimy podważyć śrubokręcikiem płaskim, powinna odskoczyć na dwa milimetry, wtedy mamy wtyczkę zwolnioną i możemy ją wyjąć z modułu airbaga.
    Poduszką powietrzną odkładamy w bezpieczne miejsce, stroną wierzchnią skierowaną do góry !
    Można zabrać się za wykręcenie kierownicy (grzechotka + M12) - na rysunku schematycznym jest to śruba o numerze 7. powinniśmy otrzymać coś takiego :

    thkiera2zf9.png

    Teraz zajmiemy się za demontaż osłon, jest to dość prosta czynność i nic nie powinno nam przy tej okazji pęknąć, plastiki są całkiem elastyczne.
    Najpierw wymontujemy osłonę/schowek nad nogami kierowcy (nie jest to konieczne, ale bardzo ułatwia dalszą rozbiórkę, a jest to prosta sprawa).

    schowekkierowcapf5.png
    schemat nr 2

    Ściągamy osłonę bezpieczników (przy pomocy klucza do auta na przykład), otwór do wsunięcia znajduje się w dolnej części (osłona numer 1 na schemacie 2). Wykręcamy śrubę numer 2 (torx) oraz dwie pozostałe oznaczone numerem 8 (również torx, ten sam rozmiar).
    Wyciągamy osłonę, na dole jest w dwóch prowadnicach, u góry trzyma się na zatrzaskach - trzeba lekko szarpnąć.
    Proszę uważać na wiązkę do złącza diagnostycznego, żeby czasem nie odejść z samochodu z osłoną - jest na zatrzask i należy wyjąć ją.

    Teraz rozmontujemy osłony kolumny kierownicy.

    thkiera3gq5.png

    Tutaj uwaga ! Jest to tego potrzebny dość długi torx, proszę sprawdzić czy mamy odpowiedni - długość minimalna około 7cm.
    My użyliśmy czegoś takiego (do nabycia w Obi za około 30zł ):


    Pozostaje jeszcze trzecia śruba, która jest już łatwo dostępna

    Kiedy mamy wykręcone śruby, osłony trzymają się razem tylko na zatrzaskach bliżej liczników, łatwo się rozchodzą.
    Zdejmujemy dolną część manewrując odpowiednio, górną zostawiamy (i tak trzyma się na jakimś materiale).

    thkiera4hw9.png

    Wyciągamy ślizg z kolumny kierowniczej, który jest na trzech zatrzaskach :

    thkiera5ff6.png
    thkiera6gd1.png
    thkiera7er3.png

    Możemy od razu wypiąć ten ślizg, jeśli damy radę (albo niech ktoś przytrzyma, żeby nie przeszkadzał w dalszym demontażu),
    wtyczka zaznaczona czerwonym prostokątem:

     

    WAŻNA INFORMACJA PRZY MONTAŻU NOWEJ TAŚMY: Należy sprawdzić czy taśma/ślizg jest ustawiony na środku. Kręcimy do lekkiego oporu w jedną stronę i wracamy o ok 2.5-3 obroty w strone przeciwną :)

    thkiera8gi0.png

    Wykręcany 4 śruby, żeby poluzować manetki ze sterownika :

    thkiera9wj7.png
    thkiera10rw6.png
    thkiera11ef9.png

    Odkręcamy jeszcze śrubę na dole, która wszystko przytrzymuje (zazanaczone czerwonym prostokątem):

    09ty3kv5.jpg

    Wypinamy jeszcze mocowanie wiązki do ślizgu w górnej części sterownika (jest na dwa zatrzaski), zaznaczone czerwonym prostokątem :

    thkiera13io0.png

    W tej chwili pozostaje nam odłączenie wiązki z tego sterownika (zakładając, że ślizg został już wypięty) :

    thkiera14cb1.png
    thkiera15xq8.png

    Jest to dość łatwe w tej chwili, dzięki temu że poprzednio zdemontowaliśmy schowek (osłonę) po stronie kierowcy.
    Po chwili można wyjąć sterownik, wyciągając do góry :

    thkiera16ue4.png


    *********************************************************************************************************************************

    Poniżej krótki plik video pokazujący trzy różne metody wybierania numerów telefonicznych przy zastosowaniu pełnej instalacji (kierownica multifunkcyjna, zestaw BT, nawigacja RNS-E).

     

     


    Dodatkowo naszą instalację możemy rozbudować o funkcjonalność SDS (Speech Dialogue System) pozwalającą kontrolować głosem nie tylko moduł telefoniczny.

     

     

     

     

     



    Szczegóły pod tym linkiem.

     

     


     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    lepiej nie pytaj..gratki za skompletowanie gratów :kox:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    fajny modzik - sam się kiedyś do tego przymierzałem dokładnie na takiej kierownicy ale spec od poduszek powiedział że poduszka w B6 pracuje jakos w jednym systemie wystrzalu a ta od B7, TT i innych nowszych w systemie 2-poziomowym...no i dałem sobie spokój.

    Ciekaw jestem czy tobie uda sie to ładnie zgrać.

    Powodzenia i czekam na efekty.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    prześliczna :th:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Też już zamówiłem :th:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dosyc drogi mod w realcji do korzysci ktorych poza strona wizualna oczywiscie nie widze :)

    w tej cenie wolalbym juz FMIC'a zalozyc --- taka moja opinia

    Co nie zmienia faktu ze prezentuje sie wysmienicie.

    Kiedys miałem oferte zakupu podobnej kierownicy tylko bez znaczka s-line i sterowania radiem w cenie 750zł bodajze (bez poduchy i tasmy)...spasowałem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dla mnie istotna korzyscia przy takim modzie byloby sterowanie RNS-E z poziomu kierownicy, czasem podczas jazdy jest to poprostu dosc uciazliwe... (polskie drogi).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Flyer no i dochodzi SDS :wink4:malik GRATKI ! będzie wyglądało pięknie... :oklaski:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Tygrys

    MALIK- nie zapomnij o Fotostory. Bede sledzil watek. Myslisz ze do B7 podchodzi bez problemu, nawet Airbag??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ALVARO- nie zapomnij o Fotostory. Bede sledzil watek. Myslisz ze do B7 podchodzi bez problemu, nawet Airbag??

    Ale przeciez to jest temat malika... :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Tygrys

    Czkam na fotostory :th: taka kiera to mega luta :kox: Miałem przymiarkę tutaj: http://www.allegro.pl/item337696542_kierownica_skorzana_audi_rs4_nie_s4_a4_a6_s6_rs6.html

    zadzwoniłem do gościa i 3k zł :thumbdown: dla mnie za dużo jak bym gdzieś używkę dorwał i całość osprzęty tak za 2k :mysli:

    Ale to jest z RS4 a tu jest mowa o kierce z TT w ktorej nie ma przelanczania biegow w kierownicy...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    qtper taż do niego pisałem :decayed: mam trochę chrapkę na taką malikową kierę ale powoli myślę o zmianie modelu... :kox:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tak ale efekt podobny :wink4: [br]Dopisany: 16 Kwiecień 2008, 15:53 _________________________________________________to może kiera będzie w standardzie w nowym modelu :>

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    MALIK powiedz czy zaczek S-line ma swój nr.bo z tego co mi się wydaja w tej co podobno do mnie idzie nie ma.A chciałbym go mieć. :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No :slina::shocked:malik Ty to masz mody :shocked: waskipl jak zrobisz to w swojej furce i bedzie smigało to jadę do Ciebie i robimy to mojej też :>

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ok nie ma sprawy :th: na dniach ma do mnie przyjechać,a kolega spec od tych spraw już czeka... :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Tygrys

    ...kurna, juz widze ze sam nie dam rady, chyba ze w B7 byloby mniej przerobek. No i te VAGowanie...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    :oklaski: efekt mega :th:

    Nie sprawdziłeś czy jest nr.na zaślepce S-line :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    do przewidzenia było że będzie to przepięknie wyglądało :th: A tak na przyszłość jak już robisz taki mega dokładny opis i wklejasz fotki to mogłeś jeszcze dać fotke tego kebaba :>

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ...kurna, juz widze ze sam nie dam rady, chyba ze w B7 byloby mniej przerobek. No i te VAGowanie...

    Spoko Tygrys, podjedziesz do Wawki na spota, albo umówimy się na rezanie na letnim zlocie. Teraz jesteśmy już z LukaszemR specjalistami od wymiany kiery :) Zajmie nam to max godzinkę.

    Nie sprawdziłeś czy jest nr.na zaślepce S-line

    Nie wiem czy to jest wogóle rozbieralne. Moim zdaniem aluminiowy element z napisem s-line jest integralną częścią kierownicy. Mogę sprawdzić numer kiery.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Spoko Tygrys, podjedziesz do Wawki na spota, albo umówimy się na rezanie na letnim zlocie. Teraz jesteśmy już z LukaszemR specjalistami od wymiany kiery :) Zajmie nam to max godzinkę.

    Godzinę ??? Chyba żartujesz - z odłączeniem akumulatora i VAGowaniem to max 30 minut.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    to mogłeś jeszcze dać fotke tego kebaba

    Kebab był mega wypaśny z prawdziwej baraniny ze słynnej kebabiarni pod kinem Bajka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    JA MAM PODSTAWOWE PYTANIE....

    CZY SPRAWDZILISCIE CZY AIRBAG ODPALA ??

    :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

    Gratki roboty, psudo, ori rezacze :th:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Spoko Tygrys, podjedziesz do Wawki na spota, albo umówimy się na rezanie na letnim zlocie. Teraz jesteśmy już z LukaszemR specjalistami od wymiany kiery :) Zajmie nam to max godzinkę.

    Godzinę ??? Chyba żartujesz - z odłączeniem akumulatora i VAGowaniem to max 30 minut.

    Hehe.. no tak, zapomniałem, że większość czasu spędziliśmy wczoraj na wycieczkach do Castoramy, opychaniu się kebabem i oglądaniu gołych d*p z Twoich DVD na Navi :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    gratulacje bo wygląda ze smakiem ale nadal jestem ciekawy czy uda Wam sie wykasowac wszystkie błędy i "ożywić" poduchę

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to juz wiem kto mi bedzie robil to samo (kiedys) :tongue4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hehe... ustaw się w kolejce :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    :oklaski: efekt mega :th:

    Nie sprawdziłeś czy jest nr.na zaślepce S-line :(

    Wg ETKI 4F0419685 cena ok. 90,-zł

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    29 29

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy