Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A6 C5 Gdzie podłączyć czujnik sprzęgła po zmianie skrzyni na manual?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Może ktoś wie gdzie podłączyć czujnik sprzęgła po zmianie automatu na manual? Muszę go podłączyć, bo tempomat mi nie działa, a czasami się przydaje.

Pacjent to A6 C5 1.9 AVF 2003 r.

Opublikowano

czujnik_sprz_g_a.jpg

Pin nr. 3 czujnika podłączony jest do bezpiecznika S102 15A

Opublikowano

No ale chyba muszę podpiąć gdzieś czujnik do komputera, żeby zadziałał tempomat?

Opublikowano

Przecież widać na schemacie że wchodzi na pin 66 sterownika silnika, po drodze przechodzi przez białą kostkę 17 pinową (pin 13).

Opublikowano
No ale chyba muszę podpiąć gdzieś czujnik do komputera, żeby zadziałał tempomat?

Gdzie podpiąć pin nr. 2 czujnika masz zaznaczone na schemacie, ja napisałem Ci gdzie podpiąć pin nr. 3 czujnika, czego nie znajdziesz na schemacie. :cool1:

Kolega bobikos był szybszy

Opublikowano

Dziękuje koledzy. Się ktoś zna na tych schematach, to widzi od razu :)

Opublikowano

załóż nowy wątek, po co mieszać. Schemat na pewno będzie inny.

Opublikowano
W dniu 2.03.2012 o 14:03, bobikos napisał:

Przecież widać na schemacie że wchodzi na pin 66 sterownika silnika, po drodze przechodzi przez białą kostkę 17 pinową (pin 13).

A gdzie ten schemat jest? też jestem po wymianie skrzyni i potrzebuje takiego schematu

Opublikowano

Witam serdecznie, jestem nowy więc jeśli robie coś nie tak prosze o wyrozumiałość ? Mam pytanie odnośnie tej rozmowy ,gdzie dokładnie podpiąć drugi przewód z czujnika sprzęgła pin nr 3,gdzie jest to S102 bespiecznik 15 A 

 

Opublikowano

podepnij się pod przewód czerwono-biały wychodzący z czujnika stopu (pin 3 we wtyczce). Tylko ma być czerwono-biały a nie biało-czerwony.

Opublikowano (edytowane)

A co to za różnica. Może tej wtyczki  nie być, gdy wiązka jest pod automatyczną skrzynię biegów. W manualu czujnik hamulca jest czteroprzewodowy NC NO (czarny). Dwa idą do sterownika elektryki (obsługa światła stop), a drugie dwa do sterownika silnika (obsługa tempomatu). Poza tym występuje drugi czujnik (biały) przy sprzęgle NC też do obsługi tempomatu. Numer pinu na sterowniku zależy od modelu silnika, a wszystkie schematy można znaleźć w programie ELSAWIN. Schematy dostępne są tylko w wersji niemieckiej i angielskiej.  Niestety sama baza danych dla samego Audi 2017 zajmuje około 40 GB na dysku. Załączony schemat jest od A6 zatem sugerowanie się tym schematem może przysporzyć problemów.

Edytowane przez azalewsk
Nieścisłości
Opublikowano

Jest zasadnicza różnica w funkcji przewodu przed i za czujnikiem stopu a kolory mają podobne, więc warto wybrać ten odpowiedni. Czujnik stopu występuje niezależnie czy to automat czy manual. Zauważ że to jest temat dla a6 c5 z 1.9 tdi więc właściwie co miałeś na myśli?

Opublikowano
W dniu 15.05.2019 o 08:45, bobikos napisał:

podepnij się pod przewód czerwono-biały wychodzący z czujnika stopu (pin 3 we wtyczce). Tylko ma być czerwono-biały a nie biało-czerwony.

Bobikos, a jak to jest że u mojego kolegi są dwa biało czerwone przewody takie same w a6 c5?I ma podłączony pod jeden z nich [pierwszy lepszy] i tempomat działa,ale po wejściu w bloki na switch pedal są same zera i jedynka 00010000 po wciśnięciu sprzęgła jest 00011000 a po wciśnięciu hamulca 00010110,oba na raz 00011110.Z tego co pamiętam to w b6 są same zera 00000000 po wciśnięciu sprzęgła jest 00011000 czyli obie sie zmieniają w tym samym momencie.Mimo to wszystko działa prawidłowo.Próbować podpiąć pod drugi biało czerwony czy w a6 c5 ta 1 ma byc bez wciśniętych pedałów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...