Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wymiana tłoczka przód


serko

Rekomendowane odpowiedzi

Czy do wymiany tłoczka trzeba odkręcać przewód hamulcowy od zacisku? Czy wystarczy wycisnąć tłoczek pedałem hamulca i w ten sposób go wyjąć? Pytam bo nie wiem ile przy sposobie z wyciskaniem tłoczka pedałem ucieknie płynu i co zrobić żeby nie wyleciało go za dużo i zapowietrzył się cały układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyciskalem pedalem bez odkrecania przewodu, wcale tak duzo plynu nie ucieklo,

ale plyn tak czy tak musisz kupic na dolewke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilnuj ilości płynu w zbiorniczku. Po wyjęciu tłoczka zanim włożysz drugi płyn będzie powoli schodził ze zbiorniczka. Po zamontowaniu nowego odpowietrzyć wystarczy tylko jedno koło.

Jaka przyczyna wymiany tłoczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzało sie prawe przednie koło, bo tłoczek nie odbijał. Zdjąłem gumową osłonę i czyscilem tłoczek wd wypychając go pedałem i wciskając z powrotem. Ładnie się obruszal i jest dobrze. Zauważyłem po wyczyszczeniu go, że ma troszkę wzery. Nie sa głębokie i uszczelniacz trzyma. Płyn nie cieknie. Poniewaz nie da rady teraz założyć gumowej osłonki bez jego wyjęcia, to skoro już muszę go wyjąć to od razu włożę nowe uszczelnienie i tłoczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby tylko taki zabieg przyniósł oczekiwany rezultat. Wymieniałem w zeszłym roku uszczelniacze na tłoczkach w Seacie Ibizie. Zestaw naprawczy kupiłem w motoryzacyjnym za 40 zł i efekt jest taki że dziś troszkę cieknie z obu zacisków. Tłoczki również miały delikatne wżery.Być może powinno się wymieniać na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego potrzeba jeszcze syntetyczny, smar litowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej gumki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, bedzie dobry

wysmaruj dokładnie wnętrze osłony gumowej

skłądałes juz zaciski ? czy to bedzie pierwszy raz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem zacisk żeby wyjąć klocki i czyściłem tłoczek wysuwając go pedałem, ale nie do końca, żeby nie wypadł. Niestety nie mogę odkręcić przewodu hamulcowego dlatego będę musiał wymienić tłoczek bez jego odkręcania. Mam przygotowany przyrząd z blach i śruby do wpychania tłoczka, i sprawdza się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej odkrec zacisk, umęczysz sie przy montazu jak nigdy tego nie robiłeś

bo najciekwasza czescią skłądania tego szajsu jest osadzenie zewnetrznej osłony w rowek w zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem jednak zacisk. Tłoczek i uszczelniacze wymienione. Całość zajęła mi jakieś 45 minut. Z zewnętrzną osłoną poradziłem sobie sposobem opisanym przez devastation w innym poście. Tłoczek wchodził początkowo ciężkio ale jak już przeszedł początek to ręką resztę wcisnąłem. Odpowietrzyłem tylko to jedno koło. Za dużo powietrza nie było. Płynu zeszło mi przy robocie tylko do minimum w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa różne typy. Ja mam zaciski lucas i tloczek o średnicy 54mm. Musisz zmierzyć średnice tłoczka. Kupowałem w intercars i nie było problemów z dostępnością.

Dzięki serko,

Gość na allegro też sugerował abym rozebrał i zmierzył średnicę przed zakupem, zatem w sobotę się za to zabiorę

Pozdro

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...