Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Golf IV-przy odpalaniu zimnego dymi jakby na niebiesko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, może ktoś mi powiedzieć, czy to coś złego jak przy odpalaniu zimnego silnika dymi z rury jakby na niebiesko-szaro i jakby krótki dźwięk zardzewiałego kółka. Ale tylko przez chwilę, po 2 sek jest ok. Odpalanie także odbywa się bez najmniejszych problemów. Świece grzeją bardzo krótko, w ogóle jest w porządku, tylko ten dymek mnie niepokoi. Czy mam się martwić?

Opublikowano

Turbina dogorywa!!!!

Opublikowano

tzn? Można dokładniej? Turbo działa bez zarzutów, pięknie świszczy, auto ładnie przyspiesza itp

---------- Post added at 02:03 ---------- Previous post was at 01:58 ----------

Czy można to jakoś ewentualnie zatrzymać? 2 miesiące temu wymieniałem olej (MOTUL SYNTETIC 5w-40), więc to raczej odpada. Nie jeżdżę również PSJ, normalnie-raczej dynamicznie ale z głową.

Opublikowano

Kolego wpisz w szukajce dymi na niebiesko i wyskoczy Tobie ogrom tematow tam poszukasz odrazu twojej wersji silnika i moze krok po kroku sprawdzisz wszystko.

Teraz szukalem i jest tego masa tylko niewiem jaki silniczek jest u Ciebie.

W sumie z turbina to za daleko pojechalem bo jest kilka innych jeszcze drobnych usterek ktore moga powodowac niebieski dymek.

Opublikowano
Witam, może ktoś mi powiedzieć, czy to coś złego jak przy odpalaniu zimnego silnika dymi z rury jakby na niebiesko-szaro i jakby krótki dźwięk zardzewiałego kółka. Ale tylko przez chwilę, po 2 sek jest ok. Odpalanie także odbywa się bez najmniejszych problemów. Świece grzeją bardzo krótko, w ogóle jest w porządku, tylko ten dymek mnie niepokoi. Czy mam się martwić?

Moze kolega napisze o jaki pojazd i silnik chodzi..bo nic nie wiemy tylko z domysłu...

Ja jak miałem Syrene to też jak odpaliłem na zimnym kopciła na niebiesko i było wszystko ok.

A tak serio..to na początek sprawdź czy swiece żarowe masz ok ,oleju w silniku nie ubywa ?

Opublikowano

Golf IV 1.9 TDI PD 101 KM. Turbina ze zmienną geometrią łopat...

---------- Post added at 12:08 ---------- Previous post was at 12:06 ----------

Niebieski dymek to może stwierdzenie na wyrost! To nie jest spalanie oleju silnikowego, tylko ropy. Tankuję tylko w ORLENIE.

---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:08 ----------

Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Na ciepłym w porządku, pali od pyknięcia. Na zimnym również, nie miałem problemu nawet przy -32. Tylko ten dymek połączony z tym dźwiękiem nie daje mi spokoju.

Opublikowano

moga byc slabe uszczelniacze zaworowe i olej po nocy splywa do komory spalania i stad ten dymek.Ale to w TDI norma

Opublikowano

Zapach tego dymku to nie spalony olej silnikowy tylko ropy. Taki szaro niebieskawy kolor. Nie wiem, może martwię się na wyrost. Wiem, że tdi lubi puszczać dymka, ale chyba raczej czarnego, co nie?

---------- Post added at 12:37 ---------- Previous post was at 12:34 ----------

A dźwięk jest jakby taki cichutko ruszało zardzewiałe kółko, takie lekkie skrobanie metalu o metal. Kurdę nie wiem jak to określić, może wrzucę film ale to jak silnik będzie zimny, teraz nie jest. A może to wina chłodniejszych nocy... Sam już nie wiem... Może katalizator...

---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:37 ----------

Może rzeczywiście martwię się niepotrzebnie. Samochodzik ładnie chodzi, odpala bez problemów, mało pali, wszystko wymieniam na czas (no oprócz filtra paliwa-czy to może mieć związek???). Ropę leję tylko z Orlenu. Olej tylko z najwyższej półki. Wszystkie napinacze wymienione, kółka też, paski, również rozrządu. Auto jest z 2003r. Przysłowiowa BRZYTWA!

---------- Post added at 12:45 ---------- Previous post was at 12:42 ----------

Przyglądałem się kilkunastu dieselkom podczas odpalania na zimno i rzeczywiście większość też tak miała - dymek taki sam tylko bez tego dźwięku.

---------- Post added at 12:46 ---------- Previous post was at 12:45 ----------

Mam jeszcze pytanie do znawców... Jakie są typowe i nietypowe objawy dogorywania turbiny?

---------- Post added at 12:48 ---------- Previous post was at 12:46 ----------

Od razu piszę, że nie daję mu w kość zaraz po odpaleniu i nie wyłączam silnika od razu po zakończonej jeździe. Po prostu jeżdżę z głową. Czasem trzeba przedmuchać na obrotach ale tylko jak jest ciepły.

---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:48 ----------

Pisałem, świece grzeję aż miło (naprawdę krótko), nigdy nie miałem problemu z odpaleniem silnika. A oleju nie ubywa, od wymiany jeszcze nie dolewałem, a zrobiłem już 4 tys. km. Ten sam poziom.

Opublikowano

jaki ma przebieg Twoje autko?

czasem przy autach z większym przebiegiem zwiększa się startową jak i przestawia zapłon do przodu aby auto lepiej paliło i faktycznie to pomaga, a

może objawiać się dymkiem na zimnym silniku

może faktycznie czujniki temperatury paliwa i powietrza trochę oszukują co może wywołać podobny efekt

a to co napisał @vauxhall95 też ma sens

tak więc przyczyn może być kilka, a przez internet nikt 100% diagnozy nie postawi

ciekawi mnie tylko ten dźwięk

Opublikowano

To, że kontrolka świec świeci się krótko wcale nie znaczy, że świece są dobre. Miałem 2 uwalone świece i przy -20 też odpalał ale w spalinach czuć było niespaloną ropę.

Opublikowano

165 000 km

---------- Post added at 14:19 ---------- Previous post was at 14:19 ----------

nie kręcony

---------- Post added at 14:21 ---------- Previous post was at 14:19 ----------

Podłączę u kumpla na VAG i zobaczymy, chociaż nie wydaje mi się, że coś wyjdzie

---------- Post added at 14:24 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

Czy przy słabych uszczelniaczach jak pisze @vauxhall95 nie dymiłoby cały czas? I to spalonym olejem??? Tu dymek jest tylko przy odpalaniu...

---------- Post added at 14:27 ---------- Previous post was at 14:24 ----------

i to tylko na zimnym

---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:27 ----------

ten dźwięk jest taki jak czasem mały silniczek elektryczny z zacierającym się wałeczkiem. Nie wiem czy ktoś z Was w przeszłości bawił się modelami czy czymś takim. To może wyglądać na turbinę...

---------- Post added at 14:38 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

Może olej nie dociera do łożysk turbiny na początku startu, albo spływa po uszczelnieniu do silnika. Olej MOTUL 5W-40 kupiłem na allegro i mógł być niepewny, chociaż nie wydawał mi się na podrobiony. Czy zmiana oleju coś by pomogła???

---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:38 ----------

A jeszcze jedno i może mieć związek, chociaż miałem to od początku. Przy odpalaniu silnika słychać turbinę na nieco zwiększonych obrotach i po 2-3 sek zwalnia. Czy tak ma być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...