Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problemy z automatem


mikwafel

Rekomendowane odpowiedzi

czas na manuale w b5, b6 to nie są straszne pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czas na manuale w b5, b6 to nie są straszne pieniądze

Ja tam sobie wolę wymienić/ naprawić skrzynię i dalej mieć pełną wygode, a nie rozebrać pół samochodu, rzeźbić w kablach, w przypadku b6 jeszcze denerwować czy sterowniki przyjmą kodowanie na manual, czy mam szukać nowych.

Ale to zależy co kto lubi, jestem tego zdania, że jak robić sztuki bo naprawa droga to od razu trzeba było sobie kupić auto z manualną przekładnią, będzie prościej. A co do pieniędzy, jak chcesz mieć jak Bozia przykazała, z nowym sprzęgłem, przegubami, dwumasą i nie robisz tego sam to na pewno nie wyjdzie taniej niż naprawa automatu w uczciwym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... nie wiem handluje z zamiłowania częściami do audi i pełna wymiana tak sobie liczę to koło 1500zł w B6 ze sterownikiem :decayed:

---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:14 ----------

a co do wygody, rozumiem Cię, w duzych miastach kocham automat :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aju, ale będziesz miał części napędu nowe? Nie wierzę, że dostaniesz wszystko za 1500 zł, nowe sprzęgło kompletne plus dwumas i komplet przegubów tyle kosztuje jak się dobrze zakręcisz, a gdzie do tego robocizna?

Rozumiem samemu sobie przełożyć jak masz do tego dawcę, ale pojedzie sobie jakiś ktoś do warsztatu gdzie się cenią to mu zawołają 1-2 tys za przekładkę bo im wyjdzie parę dni roboty. Z kolei jakieś filozofy mechaniki to wezmą mniej, ale robią przy autach takie sztuki, że się włos na głowie jeży, znam kilku takich partaczy i świec czy rozrządu bym nie dał zmienić, a co dopiero pół auta rozwalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie też sie zaczynają problemy z szarpnięciami i falowaniem obrotów i nie mam zamiaru wrzucać manuala, automacik to automacik:kox: przekładka może i taniej ale czy koniecznie ja ma automat po remoncie przy220tys.km teraz mam 280tyś.km i sprzęgło do robienia robic będzie ta sama firma w kosztach zmieszczę się w dwóch tysiączkach zmiana na manual może taniej ale na jakich podzespołach tutaj wiem na czym stoje:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładkę na manuala zrobią ludzie, którzy przypadkiem kupili automat i nie wiedzieli co to za urządzenie i jak je sprawdzić przy zakupie i serwisować.

Jak ktoś (jak np. ja) kupił automat z pełną świadomością i umie go sprawdzić, korzystać z niego i dbać, to nigdy nie zmieni na maunual i w razie awarii naprawi skrzynię i cieszy się wygodną jazdą.

Ja zawsze kupując automat liczę się z tym, że może paść i będę kilka tys. w plecy, ale na szczęście jeszcze mi się to nie zdarzyło. Ale jak padnie skrzynia, to naprawię i nigdy nie skrzywdzę auta wkładając manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam audi a4 96r ze skrzynią automatyczną zwykłą 4 biegową bez tiptronika. Problem polega na tym że kiedy odpalę auto np. po dłuższej przerwie np. po nocy to automat nie chce jechać do przodu na żadnym biegu tylko lekko poszarpuje i z czasem jak silnik się rozgrzewa to skrzynia zaczyna chodzić ,trwa to około 3-4 minut . Jak już się trochę nagrzeje to kiedy włączam bieg do przodu to załapuje po 3-4 sekundach a nie od razu jak wsteczny. Tego problemu nie ma ze wstecznym biegiem, ten działa od razu po odpaleniu na zimnym silniku. Zmieniłem olej i filtr- stan jest. Przed tą wymianą trzeba było czekać zanim zacznie działać około 5-10min. Olej dextron II czerwony- taki był zalany wcześniej. Ma ktoś pomysł na mój problem? Podłączałem pod kompa skrzynia i nie ma żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymień filtr i CAŁY olej na taki, jaki powinien być: MOBIL L71141, jak problem nie ustąpi, to skrzynia na stół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello

skrzynia najprostrza .

z 2 na 3 na zimnym silniku poszarpywała ale tylko 1 raz a potem juz bylo ok

ale mowie nie ! wymiana oleju i filtra wlalem febi zółty , na warsztacie wlali znaczy i skrzynia szarpała jak glupia -

kazałem im dolac wsumie doalli 4 l ( wg mnie mało )

skrzynia nadal szarpie ale teraz tylko

na zimnym przy ruszaniu .

jak ostro zahamuje i chce przyspieszyc ,

na ostrym zakrecie potem gaz i szarpniecie

na warsztacie mowaia ze jest stan bo sruba przelewowa wychodzi . ale na innym warsztacie mowia ze powinno wejsc ok 5 litrów a nie 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan jest, jak na zapalonym silniku przy temp. skrzyni 35-40stC zaczyna wyciekać z przelewu w misce olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na VAGU albo dotknij ręką miski. Ma być mniej więcej w temp. ciała. Metoda mniej dokładna, ale do sprawdzenia stanu powinna wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aju, ale będziesz miał części napędu nowe? Nie wierzę, że dostaniesz wszystko za 1500 zł, nowe sprzęgło kompletne plus dwumas i komplet przegubów tyle kosztuje jak się dobrze zakręcisz, a gdzie do tego robocizna?

Rozumiem samemu sobie przełożyć jak masz do tego dawcę, ale pojedzie sobie jakiś ktoś do warsztatu gdzie się cenią to mu zawołają 1-2 tys za przekładkę bo im wyjdzie parę dni roboty. Z kolei jakieś filozofy mechaniki to wezmą mniej, ale robią przy autach takie sztuki, że się włos na głowie jeży, znam kilku takich partaczy i świec czy rozrządu bym nie dał zmienić, a co dopiero pół auta rozwalać.

Ja osobiście nie potrafię stwierdzić, że automat 4 biegowy daje poczucie wygody, dla mnie to porażka. Biegi zmienia z opoźnieniem, auto słabe i przy tym dużo pali. Nawet jak był nowy i sprawny to dziwiłem się wujkowi dlaczego kupił nowego passata z 4 biegowym automatem. Po tym jak trafił w moje ręce odrazu przełożyłem skrzynie na ręczną. Cała przekładka trwała 3 dni, po 6-8 godzin, kosztowała mnie niecałe 1500zł z nowymi płynami + do tego nowe sprzęgło od AWX bo będzie silnik wzmacniany.

Po przekładce passat stał się zupełnie innym autem, jedzie sprawnie do przodu, dużo mniej pali i przy tym komfort i pełna kontrola nad zmianą biegów.

Po tym, że auto przeszło przekładkę zauważy tylko bardzo dobrze znająca się osoba, np. po tym że pod wykładziną pasażera została pusta puszka bez instalacji po kompie i to, że nie ma czujnika sprzegła.

Także jesli ktoś ma gdzie i choć trochę się zna na mechanice to przekładka jest banalnie prosta i w moim przypadku naprawa automatu i jego dalsze użytkowanie jest kompletnie nie opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nową porządną tarczę z dociskiem i łożyskiem w tej cenie uwierzę, w dwumasę i przeguby do tego na pewno nie. W Twoim przypadku, kiedy masz gdzie to robić i przede wszystkim masz czas to też inaczej wygląda sprawa opłacalności niż np. w moim. Jeżeli tego czasu żeby sie ze starym pudłem babrać się nie ma, a istotne elementy napędu poza skrzynia oczywiście mają być nowe żeby sprzęt chodził bez obaw to sprawy zaraz wyglądają inaczej i operacja zdecydowanie przestaje się opłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z kolegą majkel_majki, jesli zmieniać na manuala to nowe sprzegło cały dwumas a co do stanu technicznego skrzyni która się kupi na przekładkę to inna sprawa, każda sytuacja jest inna, jedna zmiana się opłaca inna nie:hi::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumieliście. Przekładka niecałe 1500 plus do tego 500 parę za kompletne nowe sprzęgło od Awx. Dwumase założyłem używana bo mam ich koło 5 sztuk, wszystkie sprawne.

---------- Post added at 20:26 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

A skrzynia ręczna przy mnie wyciągana z anglika który cały czas jeździł także bez obaw o jej stan.

Zawsze trzeba się starać aby minimalizować ryzyko wtopy.

A i od kosztów przekładki należy odjąć zysk z sprzedaży automatu i jego podzespółów.

Także zdania o przekładkę nie zmienię:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weż jeszcze pod uwagę, że są ludzie, którzy kupili automat, że by nie zmieniać biegów-np. ja i w życiu nie wstawię manuala. Pali więcej, jeździ wolniej, ale to mój wybór. Nie możesz zakładać, że każdy chce manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...