rafdol9455 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 jeżeli ten temat już się gdzieś przewinął, to z góry przepraszam, ale szukałem i niestety nie znalazłem... chodzi o to, że : w trakcie kręcenia kierownicą słyszę wycie... dwa razy mi się zdarzyło przy skręconych kołach na max, że usłyszałem głośne chrupnięcie... pojechałem do kolegi mechanika który stwierdził, że pompa wspomagania jest do regeneracji, koszt: regeneracja - 300zł, wyjęcie i włożenie 100zł i płyn 40 zł, razem 440zł... w ramach potwierdzenia zadzwoniłem do drugiego mechanika, który poradził wymianę pompy na nową (zamiennik - nie powiedział jaki ale podejrzewam, że chińszczyzna), koszt: pompa 350zł, wymiana 100zł i płyn 50zł, razem 500 zł. Nie wiem na którą opcję się zdecydować, która będzie lepsza i trwalsza dla samochodu ??? Czy podane przeze mnie wyżej ceny nie są wygórowane ??? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
benoos Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 może spróbuj na początek odpowietrzyć układ, mojemu koledze pomogło na buczenie pompy, opis znajdziesz na forum
rafdol9455 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 spróbuje... już się biorę za szukanie... dzięki... ---------- Post added at 12:21 ---------- Previous post was at 11:16 ---------- kurcze... nie mogę znaleźć instrukcji odpowietrzenia układu albo wymiany tego płynu na nowy... POMOCY !!! ))
benoos Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 dwa w jednym http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?143351-ALL-B6-Wymiana-p%B3ynu-do-wspomagania do odpowietrzania wystarczy podnieść przednie koła, odkręcić korek od wspomagania i kręcić raz w lewo, raz w prawo do oporu NA ZGASZONYM SILNIKU, można nawet chwilkę przytrzymać w max. skręcie, zrobić tyle obrotów żeby przestało bulgotać w zbiorniczku. Później możesz opalić auto i na odpalonym pokręcić kierownicą, ale już NIE TRZYMAĆ NA OPORZE!
Damcio Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 U mnie czasami nie trzeba było kręcić kierownicą i wyło. Przepłukałem układ zalałem ori płynem i wszystko jest jak należy. Więc jeśli odpowietrzanie nic nie da to spróbuj tej opcji.
aras837 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 W moim przypadku mechanik zalecił wymianę pompy na zamiennik, na co nierozeznany w temacie zgodziłem się. Po 250 km chinski zamiennik za 355 zł padł a co najgorsze opiłki z pompy dostały się do magla i go rozszczelniły. Regeneracja magla 700 zł demontaż montaż magla 300
Damcio Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Wniosek? Co ma zrobić mechanik lepiej zrobić samemu;P
aras837 Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Wina była chińskiego badziewia którym zalany jest polski rynek. A szukanie oszczędności kończy się jak powyżej.
rafdol9455 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 jestem już po naprawie i chciałbym opowiedzieć co "nawaliło":))... otóż oddałem swoją "niunię" do wspomnianego na początku kolegi mechanika z prośbą, żeby w pierwszej kolejności sprawdził płyn, odpowietrzył itp. a regenerację pompy zrobił w ostateczności... no i okazało się, że w pojemniczku płynu wspomagania jest jakieś sitko które jest odpowiedzialne za niepienienie się płynu i dzięki któremu układ nie powinien się zapowietrzać, i które powinno być osadzone na stałe, a niestety się urwało... w związku z tym kolega jakoś na ciepło przyczepił sitko, wymienił płyn i główny problem ustąpił, ale....... ))) ale teraz przy skręceniu kół obojętnie w którą stronę NA MAXA słyszę lekkie piszczenie... takie jakby pasek klinowy był luźny i piszczał... poproszę o komentarze całej sytuacji i ewentualne porady co to za piszczenie...
mlodyy Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 na twoim miejscu kupił bym nowy zbiorniczek lub używkę sprawna nie wiadomo ile to sitko będzie się jeszcze trzymało , co do piszczenia układ cały czas sie zapowietrzał przez pienienie sie płynu i pompa dostała zapewne niezły wpier..... śmigaj do puki nie padnie całkiem i wtedy wymienisz
rafdol9455 Opublikowano 28 Marca 2012 Autor Opublikowano 28 Marca 2012 tak też pomyślałem... tym bardziej, że to skręcanie na MAX zdarza się w moim przypadku sporadycznie... czyli jeżdżę dopóki się totalnie nie spier.... )) dzięki... pozdro....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się