Banan Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Mam takie pytanie. Gdzieś tam na którejś stronie wyczytałem że wciśnięcie sprzęgła powoduje dezaktywacje tempomatu. I teraz mam pytanie, skąd komputerek wie że wcisnąłem sprzęgło? Podczas robienia SWAPu pamiętam że w aucie dawcy na sprzęgle zamontowany był taki czujnik stykowy - coś takiego samego jak do hamulca. Czy to nie ten czujnik będzie za to odpowiadał czy zasada działania jest całkiem inna. Powinno być tak jak piszesz , sprawdze w schematach w elsie wieczorem
Labiel Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 No właśnie w angliku z 2000 roku który służył mi jako dawca był taki czujnik i nurtowało mnie od czego on jest. A szykuje się do zakładania tempomatu więc fajnie by było wiedzieć co jeszcze powinienem dołożyć. Z tego co pamiętam czujnik był dwu stykowy.
Labiel Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Labiel a masz gaz na linkę? Oczywiście że nie Kiedyś był, ale jestem po swapie na APU a tu mam już przepustnicę elektroniczną. W zasadzie w opisie powinienem zrobić że auto mam z 2000 roku bo w sumie połowę auta jest z tego roku
Banan Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Pytałem bo 95 rocznik w sygnaturze - musisz mieć ten czujnik po pewno waliło by błędem , tak przynajmniej wynika ze schematów - oznaczenie ego przełącznika to F36 Clutch Switch
Labiel Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Ok, a więc dochodzi mi jedna rzecz więcej do podłączenia. Czujnik mam, jest nawet oryginalnie miejsce na jako montaż w moich starych pedałach. Będę musiał tylko rozszyfrować gdzie go podłączyć.
Gniady Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 witam podłaczylem u siebie tempomat wg wzoru w 1 poscie i d*pa.. nie dziala wyskakuje blad na vagu 671(Wyłacznik dla GRA-E45 nieznane ustawienie przełaczników) kabelki niby podlaczone wszystkie jak trzeba. z tym tylko ze u mnie w bialej kostce nie bylo przewodu czarno-bialego w pinie nr 10 i ten kabelek podlaczylem do czerwonej kostki w ktorej taki przewod byl. czy to moze byc powodem bledu? Auto mam z 1999r po lifcie Kabelki niby podłączone dobrze - bynajmniej szczerze napisałeś ,nie możesz szukać kabla po wszystkich kostkach wszystkie kable wpinasz w białą kostkę z wyjątkiem czerwonego zasilania-jeżeli nie masz przewodu czarnobiałego wpinasz się w przewód czarnożółty - obyś nic nie spalił.
mtb84 Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 witam udało się wszystko śmiga oprócz przyspieszania opcja + wyłącza tempomat sprawdziłem vagiem i wartości się nie zgadzają po naciśnięciu + musiałem zamienić kabelek w białej kostce czy jakaś inna przyczyna będzie. który pin kostki tempomatu odpowiada za funkcje + aufn.
soulmaster3m Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 witam udało się wszystko śmiga oprócz przyspieszania opcja + wyłącza tempomat sprawdziłem vagiem i wartości się nie zgadzają po naciśnięciu + musiałem zamienić kabelek w białej kostce czy jakaś inna przyczyna będzie.który pin kostki tempomatu odpowiada za funkcje + aufn. Nie powiem, że jesteś leniem - napiszę to: JESTEŚ LEŃ!!! Ta sama strona, drugi post od góry lub też 31 strona tego tematu post numer #752.
mtb84 Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 witam udało się wszystko śmiga oprócz przyspieszania opcja + wyłącza tempomat sprawdziłem vagiem i wartości się nie zgadzają po naciśnięciu + musiałem zamienić kabelek w białej kostce czy jakaś inna przyczyna będzie.który pin kostki tempomatu odpowiada za funkcje + aufn. Nie powiem, że jesteś leniem - napiszę to: JESTEŚ LEŃ!!! Ta sama strona, drugi post od góry lub też 31 strona tego tematu post numer #752. rozumiem ze chodzi ci o ten opis jak mam go rozumieć który kabelek zamieniłem skoro wszystko działa oprócz funkcji aufn + Wyjście przy AUFN: pin.1 - pin.6 pin.2 - PIN.4 i pin.5 pin.3 - BRAK
soulmaster3m Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 Tekst napisany bez szacunku do potencjalnego czytelnika, miłej lektrury: rozumiem ze chodzi ci o ten opis jak mam go rozumieć który kabelek zamieniłem skoro wszystko działa oprócz funkcji aufn + nie wiem co tutaj jest napisane niby wyrazy w znanym języku ale ładu i składu brak jak w rozpisce wyjście przy AUFN pin.1 pin.6 pin.2 - PIN.4 i pin.5 pin.3 - BRAK po naciśnięciu funkcji AUFN zwierają się następujące piny PIN1 z PIN6 oraz osobno niezależnie od wyżej wymienionego połączenia PINy 2 4 i 5 wyjmujesz manetkę sprawdzasz czy się wymienione piny zwierają i już wiesz czy to wina manetki jeśli nie to problem leży gdzie indziej A teraz poprawnie: rozumiem ze chodzi ci o ten opis jak mam go rozumieć który kabelek zamieniłem skoro wszystko działa oprócz funkcji aufn + Nie wiem co tutaj jest napisane, niby wyrazy w znanym języku, ale ładu i składu brak. Jak w rozpisce: Wyjście przy AUFN: pin.1 - pin.6 pin.2 - PIN.4 i pin.5 pin.3 - BRAK Po naciśnięciu funkcji AUFN zwierają się następujące piny: PIN1 z PIN6 oraz osobno, niezależnie od wyżej wymienionego połączenia: PINy 2, 4 i 5. Wyjmujesz manetkę, sprawdzasz czy się wymienione piny zwierają i już wiesz czy to wina manetki. Jeśli nie to problem leży gdzie indziej.
Labiel Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Tak powoli zbieram się do montażu tempomatu ale ponieważ auto mam z 95 roku a silnik i pół elektroniki pochodzi z 2000 roku (SWAP na APU) dochodzi mi więc podłączenie czujnika na sprzęgle którego u mnie obecnie nie ma (ale wszystko co potrzeba jest). Jeśli ktoś miałby dojście do schematów to prosiłbym o jakieś info gdzie to wpiąć. Z tego co kojarzę to chyba musiałbym też zmienić czujnik na hamulcu. U mnie jest tam kostka na dwa piny natomiast z tego co pamiętam w dawcy był czujnik z kostką na 4 piny więc podejrzewam że też będzie to miało związek z tempomatem.
Chojak14 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Witam, przeczytałem - przyznaje się bez bicia - 90% wątku. Mam pytanie, jak większość poprzedników Mój silnik 2.4 V6 oznaczenie ARJ rok 1999. No właśnie, patrzyłem w naklejkę kodu z wyposażeniem, lecz nie znalazłem kodu OL2, który oznacza elektroniczny pedał gazu I trochę się zmartwiłem... ALE, looknąłem pod kierownik na pedał gazu i ujrzałem cuś takiego: Jest to potencjometr pedału gazu. Czy mogę wywnioskować, że opcja montażu tempomatu mnie również dotyczy ?
Labiel Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Tak, elektroniczny. A nie prościej było zajrzeć pod maskę czy przepustnica ma linkę czy nie
Chojak14 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Tak, elektroniczny. A nie prościej było zajrzeć pod maskę czy przepustnica ma linkę czy nie No to super cieszę się Troszkę się dzisiaj w związku z tym pobawiłem. Mam pytanie co do kostek, dostałem się do ecu, wyciągnąłem tą białą kostkę, rozebrałem ją - i też małe zdziwko... od strony pin 9-16, drugi pin od lewej czyli 10 jest zaślepiony, nie ma tam pustego miejsca na wprowadzenie kabla... Czy ja coś źle rozumuję?
Labiel Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Już kiedyś pytałem ale nie uzyskałem odpowiedzi. Chodzi mianowicie o podłączenie czujnika sprzęgła i hamulca. Do czujnika od hamulca jeszcze nie zaglądałem ale przyglądałem się ostatnio czujnikowi na sprzęgle. Standardowo dwa kable. Jeden chyba niebiesko czarny - łączy się z innymi takimi samymi kablami - tak jakby do linii diagnostycznej. Drugi chyba czerwono-pomarańczowy (czy coś takiego) i ten też łączy się z innymi takimi samymi kablami. No i to jest problem. Gdzie to tak naprawdę podłączyć.
Andrzej073 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 A ja mam pytanie czy numer na tempomacie ma znaczenie ja mam 4D0 953 513 P. i chcę go założyć co trzeba sprawdzić żeby po darmo nie rozbierać W instrukcji którą znalazłem jest podany 513M CO OZNACZA TA LITERKA . CZY ZADZIAŁA..
apw911 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witajcie A istnieje szansa przełożenia el. przepustnicy + komputerek do tego?
Labiel Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Wszystko się da ale czy jest sens? Jakbyś chciał na przykład do zwykłego AEB dołożyć elektryczną przepustnicę z APU to oprócz samej przepustnicy i ECU dochodzi ci cała instalacja silnika, elektroniczny pedał gazu, masę dodatkowych czujników na silniku itp. Prawie jak SWAP
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się