Matek9292 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Witam wszystkich.Przyznam się Audiczka nei ma ze mną lekkiego życia,do szkoly mam 10km no i neikiedy zdarza mi sie przycisnąć.ale problem to raczej inna bajka.Wymieniłem olej na 15w40 wraz z filtrem,no i po przejechaniu około 400 km dolałem prawie pól litra ponieważ jak wiadomo częsc oleju weszła do filtra,lecz zmartwiło mnie coś innego otóż,zobaczyłem przy tej dolewce że mam majonez na korku wlewu....przed tem takeigo czegoś nei było,i teraz przy pracy silnika jak odkręce korek to silnik lekko sie przydławia,przed wymiana na 100% nei było takiego czegos.Co to może być,czy to norma? Prosze was nie mówcie mi że to uszczelka....
piter1114 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 miałem coś podobnego, mechanik powiedział mi,że przy jeździe na krótkich trasach tak po prostu się dzieje... olej w całej swojej objętości nie jest wykorzystywany (część odkłada się w postaci parafiny(?) ) i chyba wielu z nas wydaje się,że go ubywa.
pablosan Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Chłopaku Wylej to gówno 15W-40 (mineralny prawda?) i zalej minimum 10W-40 za marek Liqui Moly, Motul, Valvoline, Millers, a najlepiej pełne syntetyk. To prawda, że jedną z przyczyn majonezu mogą być bardzo małe przbiegi przy niskich temperatucrach (u mnie też to występuje), ale jak się bujnę kawałek, to żadnego majonezu nie ma. PS. Gdyby twój mechanik Ci chrzanił, że 10W-40 czy pełen syntetyk rozszczelni ci silnik, to olej go i go zmień.
Matek9292 Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 Dzięki Drodzy kierowcy uspokoiliscie mnie;)) wlałem taki ponieważ załatwiłem sobie taki za free więc wiadomo jak coś za free to sie bierze.następna wymiana to będe lać 10w40.No owszem wydaje mi się że go ubywa.
michal0401 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 ja leje 10w40 carlube i nie narzekam
michal_g84 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 ja bym nie męczył silnika i wylał ten olej przy pierwszej okazji, to nie jest polonez żeby lać minerał a objaw majonezu pod korkiem jak najbardziej norma na krótkich trasach, w syntetyku też tak się dzieje jak się mało jeździ
bediks Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 przegon go kilkanascie kilometrów do pelnego rozgrzania, jesli po tym majonez zniknie - ok jesli nie, zacznij sie martwic i odkladac kase
Mauros88 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Obserwuj kolego poziom plynu chlodniczego. Krotkie trasy i niestety efekty sa na korku.
powaguspisz Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Witam Zmień ten olej jak ci koledzy doradzają nie marnuj fury szkoda silnika. Czy wiesz ile trwa sekund średnio dotarcie oleju 15W40 w górne części silnika ?? To Ci powiem trwa to około 45 sekund. Zakładając że podjeżdżasz do sklepiku osiedlowego gdzieś to nie masz smarowania i tak kacisz silniczek. Tak wiec zmieniaj, a tutaj fajnie "pablosan" podpowiedział ci że jak mechanik będzie mówił o rozszczelnieniu silnika na 10W to go olej tym olejem 15W Masła na korku przy odcinkach 10 km, będzie zawsze zwłaszcza przy chłodnych dniach, a gdy nagle przegonisz autko 200/300 km to może zawalić cały korek bo wygoni ci to z silnika., a więc więcej przegonki i to takiej energicznej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się