Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI Termostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Tej zimy podczas dużych mrozów, po odpaleniu silnika podczas normalnej jazdy, silnik nie chciał sie nagrzać do 90*. Musiałem go wyżej krecić żeby osiągnąc 90*, a gdy stałem w korku temperatura spadała. Doszedłem do wniosku że padł termostat ale nie miałem wtedy czasu się tym zając. Teraz gdy już tamperatura na zewnątrz osiąga przyzwoity pułap problem ten nie wystepuje. I tutaj kieruje pytanie czy warto teraz fatygować się i pojechać do mechanika co było, bądz jest nie tak?

Opublikowano

jaki silnik?

oczywiscie ze warto. mechanik moze sprawdzic czujnik temperatury ale do lodowki auta nie wsadzi, wiec jezeli czujnik jest sprawny moze jedynie wymienic termostat.

Opublikowano

Dużo ciepła ucieka przez ogrzewanie, dlatego w zimie warto włączyć obieg wewnętrzny kabiny i klimę. Wtedy szybciej się nagrzewa i kabina i silnik.

Opublikowano
Klima sie nie wlaczy

Przyciskiem ECO, nie żeby chłodziła w zimie :) tylko żeby grzała i szyby nie parowały.

Opublikowano

ale klima załacza sie dopiero od +4stopnie wiec nawet jak byś chciał ja właczyc to i tak nie pozwoli ci na to czujnik temperatury a co od termostatu to przy -20 trzeba bylo chwile u mnie pojeździć ale tez ciężko zeb bylo 90 stopni jak auto stało i silnik pracował temperatura lekko spadała wiec myśle ze to normalne a jak bylo tak do -10 to juz normalnie rosła w góre do 90 stopni

Opublikowano

Ale jak jest zimno to nagrzewa elektrycznie. Co do termostatu to mam tak jak ty ale jak włączę obieg wewnętrzny i wyłączę ECO to silnik i kabina nagrzewa się dwa razy szybciej.

Opublikowano

nagrzewnica elektryczna wnetrza, działa tylko w czasie nagrzewania silnika.

Opublikowano
Witam. Tej zimy podczas dużych mrozów, po odpaleniu silnika podczas normalnej jazdy, silnik nie chciał sie nagrzać do 90*. Musiałem go wyżej krecić żeby osiągnąc 90*, a gdy stałem w korku temperatura spadała. Doszedłem do wniosku że padł termostat ale nie miałem wtedy czasu się tym zając. Teraz gdy już tamperatura na zewnątrz osiąga przyzwoity pułap problem ten nie wystepuje. I tutaj kieruje pytanie czy warto teraz fatygować się i pojechać do mechanika co było, bądz jest nie tak?

mialem to samo w styczniu, wymienilem w ciemno termostat i czujnik temperatury - problem od razu zniknal, silnik zaczal nagrzewac sie 2 x szybciej.

a termostat to chyba sie "przeziebil", jak przejechalem kilkaset km po autostradzie z predkoscia 180-200 km/h przy temperaturze zewnetrznej -25C :doh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...