Sigut Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Witam. Juz mialem leciec na pierwszy zlocik Motor jak w opisie 30V. Na zimnym silniku po odpaleniu po 5 min temperatura zatrzymuje sie na 90 C. Po dodaniu gazu wzrasta momentalnie do 120 C. Pojechalem do mechanika i wymienilismy wiskoze bo nie zalaczala wiatraczka. Problem nie znikł. Wykluczylem termostat bo otwiera obieg, ciepla chłodnica. Czujnik tez ok. Dodam ze na wolnych obrotach przy odkreconym korku zbiorniczka wyrównawczego, wszystko ok, natomiast po dodaniu gazu wywala płyn chlodniczy. A przy zakreconym korku malo nie rozerwie przewodow takie cisnienie. Czy ktos moze poradzic ? Co jeszcze sprawdzic ? Ja stawiam na uszczelke pod głowica, tylko ktora ? trzeba wymienic obie. Pozdrawiam
lukaszr Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Gdzie odczytujesz tą temperaturę ?
Italiano Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Po pierwsze czy na pewno jest dobrze odpowietrzony system chłodzący? Bo w V6 jest on trochę trudny do zrobienia. Po drugie sprawdź czy nie lecą bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym i czy olej jest czysty.
Sigut Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam Gdzie odczytujesz tą temperaturę ? Na zegarze, poza tym słychac jak sie gotuje. Jeszcze nie mam VAGa niunie mam od tygodnia Po pierwsze czy na pewno jest dobrze odpowietrzony system chłodzący? Bo w V6 jest on trochę trudny do zrobienia. Odkrecony odpowietrznik, ciepła chłodnica, w kabinie grzanko ukrop. Po drugie sprawdź czy nie lecą bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym i czy olej jest czysty. Lecą bąbelki na zimnym, na ciepłym nie. Olej czysty. Z opisu problem jest raczej ewidentny.Powinieneś sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będziesz miał odpowiedź którą uszczelkę będziesz musiał wymienić. Jak myślisz? Oszczedzac na drugiej uszczelce, czy wymienic obie? 200zł taniej ale przy 2 tys to juz chyba nie ma różnicy Pozdrawiam
przemeks77 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Najpierw otpowietrz system chłodzący jak to nic nie da to na 100% uszczelka pod głowicą miałem to samo w poprzednim aucie.
Musashi Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 to że termostat otwiera obieg, nie znaczy że dzieje się to w pełnym zakresie. najpierw wymieniłbym termostat. obejrz dokładnie płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, jeżeli czuc spaliny lub widac tłuste oczka najprawdopodobnie uszczelka pod głowicą. czy ubywa płynu chłodzącego? sprawdź cisnienie sprężania. podłącz VAG-a sprawdź błedy, uszkodzenie czujników spalania detonacyjnego może powodowac zbyt wczesny zapłon a to podwyższoną temperaturę pracy silnika.
Sigut Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2008 to że termostat otwiera obieg, nie znaczy że dzieje się to w pełnym zakresie. najpierw wymieniłbym termostat. obejrz dokładnie płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, jeżeli czuc spaliny lub widac tłuste oczka najprawdopodobnie uszczelka pod głowicą. czy ubywa płynu chłodzącego? sprawdź cisnienie sprężania. podłącz VAG-a sprawdź błedy, uszkodzenie czujników spalania detonacyjnego może powodowac zbyt wczesny zapłon a to podwyższoną temperaturę pracy silnika. Pod korkiem nie czuc spalin, tłustych oczek tez nie widac (moze dlatego ze caly czas dolewam wody juz ze dwa wiadra) Moze przypadek, ale czy moze to miec cos wspolnego z wycieciem katalizatorow. Stalo sie to nastepnego dnia. [br]Dopisany: 19 Kwiecień 2008, 10:52 _________________________________________________Ptanko : Czy mozna tym jezdzic np. do elektyka podlaczyc pod VAG-a holowanie odpada bo to automat Mechanior mnie straszy ze moge zatrzec silnik (a wtedy). Narazie autko stoi u niego, twierdzi ze to uszczelka. Czy niechce mnie naciagnac na kase ? [br]Dopisany: 19 Kwiecień 2008, 10:58 _________________________________________________Mam laptopa. Duzo roboty z tym VAG-iem. Czy taki laik jak ja bylby w stanie sobie poradzic ?
Italiano Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 10 minut roboty, ale masz wszystko opisane to w innym dziale. oprócz laptopa musisz posiadać również interfejs czyli kabel. A z jakiej dzielnicy dokładnie jesteś?
Musashi Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 to że termostat otwiera obieg, nie znaczy że dzieje się to w pełnym zakresie. najpierw wymieniłbym termostat. obejrz dokładnie płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, jeżeli czuc spaliny lub widac tłuste oczka najprawdopodobnie uszczelka pod głowicą. czy ubywa płynu chłodzącego? (moze dlatego ze caly czas dolewam wody juz ze dwa wiadra) [br]Dopisany: 19 Kwiecień 2008, 10:58 _________________________________________________Mam laptopa. Duzo roboty z tym VAG-iem. Czy taki laik jak ja bylby w stanie sobie poradzic ? moment, dolewasz wode? czy plyn chlodzacy??? jaka ilosc dolewek i w jakim przebigu. niedymi na bialo? przeciez ten plyn musi gdzies uciekac, albo idzie w olej albo w cylindry - kazdy z tych ewentualnosci to uszczelka pod glowica, lub masz masakryczny wyciek
martinno Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Sigut napisał holowanie odpada bo to automat Czemu tak uważasz,kto ci tak powiedział?
Sigut Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Sigut napisał holowanie odpada bo to automat Czemu tak uważasz,kto ci tak powiedział? Podobno male predksci wchodza w gre a trzeba targac 30km[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2008, 19:59 _________________________________________________ 10 minut roboty, ale masz wszystko opisane to w innym dziale. oprócz laptopa musisz posiadać również interfejs czyli kabel. A z jakiej dzielnicy dokładnie jesteś? Targówek. Masz jakis pomysł?[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2008, 20:00 _________________________________________________ to że termostat otwiera obieg, nie znaczy że dzieje się to w pełnym zakresie. najpierw wymieniłbym termostat. obejrz dokładnie płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym, jeżeli czuc spaliny lub widac tłuste oczka najprawdopodobnie uszczelka pod głowicą. czy ubywa płynu chłodzącego? (moze dlatego ze caly czas dolewam wody juz ze dwa wiadra) [br]Dopisany: 19 Kwiecień 2008, 10:58 _________________________________________________Mam laptopa. Duzo roboty z tym VAG-iem. Czy taki laik jak ja bylby w stanie sobie poradzic ? moment, dolewasz wode? czy plyn chlodzacy??? jaka ilosc dolewek i w jakim przebigu. niedymi na bialo? przeciez ten plyn musi gdzies uciekac, albo idzie w olej albo w cylindry - kazdy z tych ewentualnosci to uszczelka pod glowica, lub masz masakryczny wyciek Opisze to tak: Sytuacja trwa juz ok tygodnia. Na poczatku dolalem plynu ale po paru km czujnik pokazal zero płunu temp ok, po zatrzymaniu stwierdzilem zerowy stan w zbiorniczku. Dolalem wody pod korek i do przodu. Po 5km tem 120 C para spod maski, stop. I tak w kolko az dojechalem do domu. Zgadza sie dymi na bialo, wycieku raczej brak
martinno Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Sigut napisał Podobno male predksci wchodza w gre a trzeba targac 30km Instrukcja podaje że można holować 50 kilometrów z prędkością 50 Km\h w położeniu przekładni N. Ja też mam problem z cieczą chłodząca a dokładnie z jej nadmiernym ubywaniem ale w silniku 1.8 i zauważyłem że z czujnika temperatury silnika są wycieki,zauważyłem po czerwonawym nalocie i dzisiaj wymieniłem uszczelkę czujnika i mam nadzieję że to bylo to.
Italiano Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Jak duże kłęby dymu białego, to na bank uszczelka
Sigut Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Jak duże kłęby dymu białego, to na bank uszczelka Przy 60km/h widac we wstecznym lusterku. [br]Dopisany: 19 Kwiecień 2008, 21:27 _________________________________________________ Sigut napisał Podobno male predksci wchodza w gre a trzeba targac 30km Instrukcja podaje że można holować 50 kilometrów z prędkością 50 Km\h w położeniu przekładni N. Ja też mam problem z cieczą chłodząca a dokładnie z jej nadmiernym ubywaniem ale w silniku 1.8 i zauważyłem że z czujnika temperatury silnika są wycieki,zauważyłem po czerwonawym nalocie i dzisiaj wymieniłem uszczelkę czujnika i mam nadzieję że to bylo to. Plan byl taki zeby podlaczyc VAG-a. Ja nie mam Vag-a a niunia jest 30km pod warszawa u mechaniora czeka na djagnoze. Musial bym targac ja do wawki na sznurku do jakiegos elek. co by podlaczyc pod kompa. Dlatego napisalem ze hol odpada o lawecie juz nie wpomne (koszty) ale dzieki za checi
Ronin Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Signut, jak wywala ci wode w takim tempie to tylko uszczelka i Vag jest tu zupełnie nie potrzebny.
Sigut Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Suma sumarum: Przyznam ze byla uszkodzona wiskoza, motor sie przegrzal i poleciala uszczelka Po wymianie wiskozy dalej sie grzeje, biale kleby dymu Cisnienie z uszkodzonej uszczelki wypycha wode z ukladu i stad brak obiegu co powoduje dalej wzrost tem. Wymienie: uszczelki pod głowicami, pompe wodna, termostat. Zgadzacie sie z moim zdaniem ? Czy moze jeszcze jakies wskazowki ?
Ronin Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Signut, ja przeczytałem jeszcze raz posty i zwróciłem uwagę, że dolewałeś wode na gorący silnik - w takim wypadku może także pęknąć któryś z elementów silnika np. blok, jeżeli woda była zimna. Miejmy nadzieję, że to tylko uszczelka. Jak to się stało, że kupiłeś samochód z zarżnięym silnikiem? O ile się orientuje to prawo europejskie daje Ci możliwość zwrotu takiego samochodu. Może ktoś z forumowiczów ma więcej informacji na ten temat, bo ja znam tylko samo hasło.
Musashi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 po pierwsze jezeli dymi na bialo i tracisz takie ilosci plynu chlodniczego, to uszczelka pod glowica, peknieta glowica lub blok. dowanie wody to dalszy gwozdz do trumny, poniewaz obniza sie temperatura wrzenia plynu chlodzacego przez do w glowicy plyn zacyzna wrzec, co skutkuje miejscowym brakiem chlodzenia, przegrzaniem glowicy i jej deformacja. do kompletu osadza sie kamien kotlowy ktory pogarsza zdolnosc odbierania ciepla przez plyn chlodzacy z chlodzaonych elelementow i oddawanie ciepla w chlodnicy oraz nagrzewnicy. stad pozniej niedzialajace ogrzewanie w uzywanych autach. w takim wypadku tylko holowanie lub w przypadku automatu laweta.
Sigut Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Wielkie Dzieki Jutro rozbieram furke zobaczymy co z niej zostalo Mam nadzieje ze tylko uszczelka poszla Ps glowice to przy planowaniu sprawdza czy niema rys, a blok jak sprawdzic ?
Ronin Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Tutaj to ja niestety nie pomoge, nigdy się takimi naprawami nie zajmowałem. Osobiście mam przekonanie, że współczesnych, a tym bardziej popularnych silników się nie naprawia tylko kupuje dobry i wymienia jako całość. Jest po prostu i taniej i lepiej. Jak chcesz tani samochód to pisz na priva.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się