Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB, BRE, BKD] Demontaż wymiana montaż pompowtryskiwaczy 2.0 tdi 16V


Musashi

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo porzadny DIY.

A nie lepiej by bylo przelac blok ON uzywajac vaga??? niz krecic az zaskoczy ??

Probowałem, bez efektu.

---------- Post dopisany at 10:36 ---------- Poprzedni post napisany at 10:33 ----------

Musashi a jak wygląda sprawa ustawiania PD w przypadku skrzyni multitronic ? Chodzi mi tu o pkt. 28 i dalej..

niestety sobie nie pokrecisz :wink:

trzeba zalozyc klucz na nakretkę koła pasowego na wale korbowym i kręcić. ze względu na małą ilość miejsca trzeba to robić albo od spodu, albo odsunąć przedni pas do położenia serwisowego.

I wszystko wiadomo, dzięki :wink:

jeżeli działasz jednoosobowo, łatwiej z góry widzisz kiedy mijają się zawory. Jeżeli we dwójkę prosisz pomocnika napędowego o przyłożenie momentu obrotowego do wału a sam obsewujesz sterując głosowo obrotami, :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo porzadny DIY.

A nie lepiej by bylo przelac blok ON uzywajac vaga??? niz krecic az zaskoczy ??

Probowałem, bez efektu.

nie mozliwe ;) kanal 035bs kilka razy i musi przelac/odpowietrzyc blok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to logiczne, tez tak myslalem. Niestety okazalo sie nieskuteczne. W pierwszym momencie myslalem, ze niesprawne sa PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. plaska droga nie pod wiatr. najlepiej tempomat.

Sprawdziłem spalanie i na 6-tym biegu przy prędkości 90 km/h komputer pokazywał ok 5 l/100

może trochę odgrzeje kotleta, miałem podobną sytuacje przyspieszanie wszytsko ładnie pięknie nie mulił a na wolnych telepał jak ta lala, podjechałem do chłopaków z CTR i w 3 minuty wtryski do wymiany, kupiłem nowe, (poźniej pochwale się zdjęciem) w dosyc okazyjnej cenie, i czekam jakie spustoszenie w silniku co z wałkiem rozrządu itp

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że ostatnio jestem zmuszony drazyc temat dodam od siebie:

- zestaw naprawczy z ASO (3 oringi oraz koncowka kulista) 03G198051A - sztuka 130zł :facepalm:

- zestaw naprawczy z BOSCH (3 oringi oraz koncowka kulista) 1417010996 - sztuka 25zł :decayed:

Posiadam trochę zestawów naprawczy z BOSCH (3 oringi oraz koncowka kulista) 1417010996 do odstąpienia - info na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że ostatnio jestem zmuszony drazyc temat dodam od siebie:

- zestaw naprawczy z ASO (3 oringi oraz koncowka kulista) 03G198051A - sztuka 130zł :facepalm:

- zestaw naprawczy z BOSCH (3 oringi oraz koncowka kulista) 1417010996 - sztuka 25zł :decayed:

To ja za zestaw naprawczy z Victor Reinz płaciłem ok 60zł za szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że ostatnio jestem zmuszony drazyc temat dodam od siebie:

- zestaw naprawczy z ASO (3 oringi oraz koncowka kulista) 03G198051A - sztuka 130zł :facepalm:

- zestaw naprawczy z BOSCH (3 oringi oraz koncowka kulista) 1417010996 - sztuka 25zł :decayed:

Posiadam trochę zestawów naprawczy z BOSCH (3 oringi oraz koncowka kulista) 1417010996 do odstąpienia - info na PW

zestaw ASO zawiera dodatkowo srube regulacyjna, ktorej nie ma w zestawach ani boscha ani erling.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki obszernemu opracowaniu wątku przez Musashiego, przy okazji opisu dot. świec żarowych wymieniłem u siebie wszystkie świece ( z NGK na BERU) i powiem, że faktycznie bez klucza dynamometrycznego nie ma co podchodzić do ich wykręcania i wkręcania. Przydała się również fotka z kolejnością odkręcania i dokręcania śrub pokrywy głowicy. Całość wymiany świec trwała u mnie ok. 1,5 godz., spokojnie i bez żadnych problemów.

Dzięki Musashi !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi jak wygląda sprawa dokręcania śrub w przypadku 1.9 TDI PD? Na necie znalazłem następujące informacje:

-śruby mostków wałka rozrządu 8Nm+90st. (muszę wymienić wałek rozrządu)

-śruby wałka dzielonego z dźwigniami PD 20Nm+90st.

-śruba dociskająca PD 12Nm+180st+90st.

Czy te informacje są poprawne? Najbardziej zastanawia mnie moment dokręcania śruby z boku PD która go dociska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. plaska droga nie pod wiatr. najlepiej tempomat.

Sprawdziłem spalanie i na 6-tym biegu przy prędkości 90 km/h komputer pokazywał ok 5 l/100

może trochę odgrzeje kotleta, miałem podobną sytuacje przyspieszanie wszytsko ładnie pięknie nie mulił a na wolnych telepał jak ta lala, podjechałem do chłopaków z CTR i w 3 minuty wtryski do wymiany, kupiłem nowe, (poźniej pochwale się zdjęciem) w dosyc okazyjnej cenie, i czekam jakie spustoszenie w silniku co z wałkiem rozrządu itp

pozdrawiam

a jakie spustoszenie? czym spowodowane?

---------- Post dopisany at 10:09 ---------- Poprzedni post napisany at 10:07 ----------

Koledzy mam takie pytanie jaki jest skoku PD w silniku BPW? 180 stopni czy 225 ??? Z góry dzięki :hi:

jaki skoku? moglbys doprecyzowac pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzu jakogo takie sie nie mierzy, ani sie go nei okresla w stopniach. to kat o jaki nalezy cofnac srube regulacyjna, po dokreceniu jej do wyczuwalnego oporu.

W przypadku BPW to 180st

uczulam ze wymiana PD w silnikach 8V jest o wiele trudniejsza, poniewaz nalezy zachowac osiowość PD w stosunku do głowicy.

W praktyce uzyskuje sie to mierząc odległość PD od brzegu głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzu jakogo takie sie nie mierzy, ani sie go nei okresla w stopniach. to kat o jaki nalezy cofnac srube regulacyjna, po dokreceniu jej do wyczuwalnego oporu.

W przypadku BPW to 180st

uczulam ze wymiana PD w silnikach 8V jest o wiele trudniejsza, poniewaz nalezy zachowac osiowość PD w stosunku do głowicy.

W praktyce uzyskuje sie to mierząc odległość PD od brzegu głowicy.

Właśnie o to mi chodziło Musashi. O osiowości to akurat wiem. Kurczę to chyba bd musiał poprawić ten luz bo cofnąłem o 225 stopni (gdzieś tak wyczytałem na forum)

---------- Post dopisany at 18:43 ---------- Poprzedni post napisany at 18:18 ----------

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-olej-silniku-max-225930/index3.html

:: Zobacz temat - Tuning silnika PD poprzez wymiane pompowtryskiwaczy

sruby regulacyjne dokreca si edo wyczuwalnego oporu a nastepnie dla BPW i BRB cofa sie o 225 o . kontrnakretke dokreca sie momentem 30Nm

To już sam nie wiem czy 180 czy 225

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze w linku opisano 1,9 tdi AVB 100 KM.

po drugie 225 st wyłacznie AJM, AJT

Jezeli bardzo chcesz pozostaw 225 :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów

Mam takie pytanie w moim B7 wymieniłem silnik gdyż poprzedni padł. Kupiłem słupek a osprzęt i wtryski przekładam swoje.

Może ktoś podać wymiary jak zamontować wytryski w stosunku do głowicy. Silnik 2.0 BPW. Z góry dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% tak samo jak w 1,9. zerknij jeszcze tu... o 120stp jak tam wspomina Leo nie raz słyszałem... osobiscie nie miałem okazji tego testowac...

Regulacja pompowtryskiwaczy : Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pokrywie paska rozrządu jest wlepa z symbolem silnika, albo w książce serwisowej masz podane. Jeśli masz BLB to mam kpl. pompowtryskiwaczy do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...