Czyszczenie turbiny
0

    30 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Po dwóch dniach mordęki aby wyciagnac turbinę, wkoncu miałem ja na stole i po rozpolowieniu wszystko chodzi bez najmniejszego oporu(te łopatki na rolkach w czesci goracej) jeszcze nie czyszscilem turbiny ale mam pytanie: czy niepotrzebnie sie meczylem wyciagajac turbo z auta czy jednak po wyczyszczeniu beda jakies pozytywy mimo tego ze teraz jest brudna ale ten pierscien z lopatkami chodzi bez najmniejszego problemu.

    I druga rzecz: jeżeli z turbinka jest wszystko ok to co bedzie przyczyna że auto b wolno przyspiesza, pojedzie nawet 180km/h ale trwa bardzo dlugo zanim osiagnie ta predkosc tylko na autostradzie. nie piszcie zebym zrobil logi bo traz auto porozbierane i nie mam jakk zrobic a moze poki w komorze silnika duzo dostepu warto cos innego jeszcze zrobic.

    Czy to moze byc przez zapchany katalizator? i mozna go jakos sprawdzic w jakim jest stanie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chodzi bez najmniejszych oporów do złóż ją na stole bez skręcania i tam gdzie jest tak dźwignia co przychodzi gruszka chwyć i poruszaj i teraz powiedz nam czy nadal chodzi BEZ NAJMNIEJSZYCH oporów? Jak masz już to wszystko na stole to sprawdź szczelność gruszki. Np. kawałek wężyka z układu podciśnienia, strzykawka i zasysaj powietrze.

    Ogólnie to logi robiłeś?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie robilem nigdy logow.. w przyszlym tyg bede mial dopiero kabel.

    zanim rozpolowilem to ruszalem tym ciegnem do ktorego przyczepiona jest gruszka i chodzilo leciutko.

    zassac powietrze i zobaczyc czy te ciagno sie porusza, tak?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zassać, wtedy cięgno się podniesie i tak powinno zostać. Utrzymując podciśnienie w gruszce cięgno nie może opadać - la logikę :wink:

    Jak turbo ok i gruszka też ok to coś inne niedomaga np. zaworek sterownia podciśnieniem N75. Ale to można sobie gdybać, trzeba podłączyć kompa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    nie robilem nigdy logow.. w przyszlym tyg bede mial dopiero kabel.

    zanim rozpolowilem to ruszalem tym ciegnem do ktorego przyczepiona jest gruszka i chodzilo leciutko.

    zassac powietrze i zobaczyc czy te ciagno sie porusza, tak?

    skutki pomijania diagnostyki. Najpierw sie sprawdza co nie dziala, a pozniej dopiero sie rozkreca czy wymienia. :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dokladnie tak, a moze wystarczylo tylko przeplywke wyczyscic no ale mozemy sobie gdybac

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skoro masz jusz wyciągniętą turbinę to możesz je dokładnie wyczyścić i jak masz dostęp do pompki ssącej z manometrem to sprawdź sobie czy masz dokładnie wyregulowane cięgno gruchy. Apotem po zamontowaniu zrób sobie komplet logów aby określić co jednak tam niedomaga(powinieneś tak jak piszą poprzednicy zrobić je wcześniej)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    turbinka wyczyszczona, złożona, czekam do jutra na nowe nakretki i juz montaż. sprawdziłem wszystkie wezyki podcisnienia, są całe jakis czas temu wymieniałem.

    czy mozna sprawdzic zawory n18 i n75 czy je sprawdzamy tylko VAGiem?

    Zawór EGR - w środku jest trzpień i pytanie czy on powinien sie ruszac (otwierać/zamykać) pod wypływem wdmuchiwanego powietrza? Bo u mnie nawet nie drgnie, czy moze ktos kiedys go zablokował..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    podmień przepływkę bo to ona może być winna :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Najlepiej to zaślepić EGR <-- temat do poszukania i do poczytania na forum. Idzie lato więc jeden minus (wolniejsze nagrzewanie) odpada.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Auto poskładane:) Egr wyczyszczony i otwiera sie i zamyka. Zamowilem od razu jakby co zaslepki na allegro.

    Po złożeniu auto nie odpala.. nawet nie zakreci rozrusznikiem, na poczatku jakby chcial zakrecic przez sekunde a potem cisza..

    Akumulator oczywiscie naladowany, immo gasnie, elektryka w aucie dziala.

    Po podlaczeniu VAGa wyrzuca błąd 1237 - Zawór odcięcia paliwa N109

    Jakie macie pomysły?

    ---------- Post added at 23:32 ---------- Previous post was at 22:34 ----------

    wszystko gra, dzieki za dobre rady :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wszystko gra, dzieki za dobre rady :)

    Tzn.? Ma swoją moc? Jest lepiej jak przed wyciągnięciem? Jak masz kompa to zrób logi :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Elektrozawór odciecia paliwa jest on z tyłu pompy wtryskowej.Dochodzi do niego jeden kabelek:)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tzn ze odpalilo, auta nie testowalem jesCze. w poniedzialek zrobie logi bo na weekend wyjechalem, muszE poczytac na forum bo nigdy nie robilem tego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jechalem dzis autostrada i na V biegu ciezko osiagnac 3tys obrotow , czyli tak jak predzej, zadnej poprawy. jutro postaram sie zrobic logi dynamiczne. sprawdzalem statyczne to wiem tylko to ze egr dziala, cyklicznie sie zamyka i otwiera. sprawdzalem tez bledy silnika i nic nie wyskoczylo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zrobiłem logi wstawi łem na forum i dalej nie wiem co jest przyczyna odcinania turbiny.:facepalm:

    ---------- Post added at 09:48 ---------- Previous post was at 09:45 ----------

    http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?223410-B5-AFN-Ocena-log%F3w-wielka-pro%B6ba-do-znawc%F3w-tematu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    -przepływka kaput

    -stat. kąt wtrysku do poprawy

    -zmniejsz troche dawke paliwa

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witajcie, po odłączeniu wtyczki od przepływomierza jak powinno zachowywac sie auto?

    Teraz pokonałem trase 10km przy odlaczanej przepływce i powiem tak, że wydaje się na troszkę słabsze ale tylko troszke. czy powinna byc duza roznica? Jezeli tak to sproboje wg instrukcji znalezionej j ą zregenerowac a jak nie to po przeczytaniu forum zdecyduje sie na nowa orginalna z ASO.

    I wg tego co tu napisal bartek, po wymianie przeplywki powinna wrocic moc do autka?

    I jeszcze pytanie o:

    -stat. kąt wtrysku do poprawy

    -zmniejsz troche dawke paliwa

    do jakiej wartosci poprawic powyzsze rzeczy?

    Dzisiaj przyszedł mi zestaw 2 blach z allegro do zaslepienia EGR, wg logow i wg mnie ona chyba działa bo sie otweira i zamyka, czyli narazioe nie ma sensu zaslepiec?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    POwiem CI tak zaczne od przepływki.Jeśli odpeniesz przepływkę auto musi być słabsze.Bo ECU nie dostaje informacji ile dostaje sie powietrza tylko dobiera z pamieci wartości zastepcze.Silnik pracuje wtedy w tzw. trybie awaryjnym.Bedzie słabsze ale powinno równomiernie przyspieszac.

    Co do stat. kąt wtrysku to gdzieś w dziale warsztat jes opisane w jaki sposób przestawia się ten kąt on dokładnie nazywa się kąt wyprzedzenia początku tłoczenia tu masz poprawna wartość jaką powinieneś sprawdzic na vagu.

    http://img227.imageshack.us/img227/999/kuva2xn2.png

    Teraz tak powinieneś wyciągnąć dolot wyczyścic go bo w środku za pewne jest zawalony smółą przynajmniej ja tak miałem.I wtedy zaślepić EGR aby ponownie Ci nie zabrudziło dolotu.Mysle ze wiesz jak działa EGR i po co on jest,dlatego radze Ci go wywalic

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    -stat. kąt wtrysku do poprawy - 49 do 51

    -zmniejsz troche dawke paliwa - ok. 3-4mg/suw

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dawke paliwa zmieniłem, a stat kat wtrysku poległem... nie mogłem odkrecić dolnej śruby w otworze od koła.. musze kupic bardzo krotka przedłużkę bo gdzieś mi sie zapodziała..

    a tak poza tym to stat kat wtrysku jest wbloku 000 i to jest 2 czy 3 kolumna? w moich logach wartosc 008 czy 036 ??

    Wymieniłęm przepływke na druga ktora leżała sobie w garazu i auto dostało power'a ale zaraz złapało błąd i przechodziło w tryb awaryjny. Sproboje ja zregenerowac a jak sie nie powiedzie to nowa z ASO. Zaraz wstawie nowe logi, zobaczycie czy cos sie zmieniło.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    trzecia kolumna z wartością 008 to jest statyczny kąt wtrysku

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    drugie okienk to co u Ciebie jest 36

    Wprowadzasz w blad kolege... I nie poprawsz tego. :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy