emay Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Siema. Chce opisać mój problem z pojawiającym się błędem: 16804 - Rząd 1; system katalizatora: za mała skuterczność - błąd permanentny. Najpierw w styczniu tego roku usunąłem go z pomocą VAGa myśląc, że pojawi sie ponownie od razu. Jednak się przeliczyłem i jak na złość błąd nie powrócił tak szybko. Pojeździłem samochodem z trzy tygodnie no i w trakcie jazdy przy 90 km/h zapaliło się ponownie. Dzwonie do kolegi, sprawdzam forum i dochodze do wniosku, że to może świece zapłonowe są już na wykończeniu i mieszanka dobrze się nie spala. Wymieniam świece na irydowe przy okazji cewki stały w oleju to wymieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów i skasowałem błąd ponownie. Zalałem V power ten 100 + dodatkowo STP do czyszczenia wtrysków i tak jeździłem 2 tygodnie spokoju. Dzisiaj ponownie zapaliło się check engine w trakcie jazdy. Gadałem z mechanikiem i powiedział, że prawdopodobnie katalizator już skończył swój żywot. Auto ma przejechane 193 kkm 2001 rok. Auto po za tym chodzi normalnie, nie faluja obroty, nie ma problemów z przyspieszaniem, nie muli. Mechanik zaproponował usunięcie bebechów katalizatora i wstawienie zwykłej przelotówki. Powiedział, że już tak kiedyś robił i w 3 samochodach nie udało się to ponieważ sonda dalej wypluwała ten błąd. Jak wiecie bebechy katalizatora są dobre w skupie także zrobiliby mi tą rurke w cenie oddania środka. Kupno katalizatora to jest cholernie duży koszt i raczej go nie rozważam. Jakie macie pomysły ?? Z góry dziekuję za odpowiedzi.
Onkel Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Wywalenie kata i komputerowe wylączenie drugiej sondy.
predki74 Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Tak jak kolega napisał wyżej ja tak zrobiłem wywaliłem kata usunąłem programowo drugą sondę i mam spokój aha katalizator u mnie był metalowy wiec za grosze poszedł .Też sie woziłem długo z tym są jeszcze posty jak sprawdzić czy to katalizator czy sonda .
emay Opublikowano 17 Marca 2012 Autor Opublikowano 17 Marca 2012 Programowe wyłączenie sondy normalnie VAGiem można zrobić ?
predki74 Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Nie da rady vagiem ale jest gościu koło Wrocka który to robi bo mi robił ale to było w tamtym roku płaciłem około 400 zł Żerniki wrocławskie koło Wrocka jak na Strzegom oto adres spisany z karty gwarancyjnej C-TRONIC ul. Wrocławska 78 55-010 Żerniki Wrocławskie k/Wrocławia
fahur Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Podobno można sobie coś takiego wstawić: http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-passat-1-8t-1-6-2-0-kat-i2212362099.html i jest OKa. Wydaje mi się, że itor o tym gdzieś wspominał, że u siebie to wrzucił i jeździ Ewentualnie w takiej firmie: http://www.el-tec.pl/pl/index.html coś może poradzą. Sam się nad tym zastanawiam, bo coraz więcej "jedynek" w readiness mi się pojawia
emay Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Opublikowano 18 Marca 2012 Nie da rady vagiem ale jest gościu koło Wrocka który to robi bo mi robił ale to było w tamtym roku płaciłem około 400 zł Żerniki wrocławskie koło Wrocka jak na Strzegom oto adres spisany z karty gwarancyjnej C-TRONIC ul. Wrocławska 78 55-010 Żerniki Wrocławskie k/Wrocławia Po prostu Tobie wycieli katalizator, wstawili strumienice i wyłączli sonde ? Czy rure przelotową dali ? Słyszałem, że strumienica zakłóca cały system wydechowy swoją budową. Podobno można sobie coś takiego wstawić: http://allegro.pl/katalizator-tlumik-audi-passat-1-8t-1-6-2-0-kat-i2212362099.html i jest OKa. Wydaje mi się, że itor o tym gdzieś wspominał, że u siebie to wrzucił i jeździ Ewentualnie w takiej firmie: http://www.el-tec.pl/pl/index.html coś może poradzą. Sam się nad tym zastanawiam, bo coraz więcej "jedynek" w readiness mi się pojawia Podoba mi się ta opcja z allegro, zapytam się w takim razie itor jak to się spisuje. 200 zł to nie tak dużo.
predki74 Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Katalizator sam sobie usunąłem kupiłem na allegro ten sam zamiennik od pana Gruchota tam jest miejsce na dwie sondy i druga sonda jest dalej osadzona więc możne oszukać komputer na 90 % u nie których to zdało egzamin u mnie niestety nie dało rady, ale zakładaj pojeździj i zobacz czy będzie powracał błąd o wydajności katalizatora .
Onkel Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Kumpel tez kupił u Gruchota zamiennik i niestety nie pomogło...
fahur Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Pamiętajcie też, że sondy lambda się starzeją i być może, oprócz wymiany kata na zamiennik, trzeba też włożyć nowe (lub młodsze, ale używane) sondy.
zbyszek7791 Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 witam też męczyłem się z tym błędem tylko, że w polo i przymierzałem się do wymiany kata , ale na szczęście miałem w zapasie sondę tę za katem , więc myślę , że warto podmienić i co się okazało na starej wartości zmieniały się w zakresie 0,15-0,7v a na wymienionej 0,6-0,7v czyli ok i nie spodziewał bym się, że uszkodzona sonda może pokazywać takie wartości.
emay Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Opublikowano 18 Marca 2012 To lepiej wyłączyć je i spokój murowany, a nie kolejne koszta.
addassko Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 Pamiętajcie też, że sondy lambda się starzeją i być może, oprócz wymiany kata na zamiennik, trzeba też włożyć nowe (lub młodsze, ale używane) sondy. lepiej nową sonde bo z uzywka roznie bywa... nie "wejdzie sie do srodka"
skerim Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 fajny opis na tej aukcji: "ZAMIENNIK WYKONANY JEST Z STALI ALUMINIOWEJ":)
fahur Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 fajny opis na tej aukcji: "ZAMIENNIK WYKONANY JEST Z STALI ALUMINIOWEJ":) "Twórczość" ludowa nie zna granic ;-)
risones Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Witam Emay spróbuj założyć opaski zaciskowe na czwórnik ten pod plastikową pokrywką ze znaczkiem audi miałemten problem i pozałożeniu opasek błąd znikł samoczynnie po ok 4 dniach, i od kilku miesięcy spoko. Wcześniej kasowałem błąd vagiem i błąd powracał po ok 2-3 dniach
emay Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Opublikowano 21 Marca 2012 Możesz walnąć foto gdzie dokładnie będe wdzięczny.
itor Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 wlozyc "zamiennik", wkecic sondy i jezdzic, nawet jezeli bedzie wyskakiwal blad drugiej sondy to w niczym on nie przeszkadza
emay Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Opublikowano 21 Marca 2012 Wkurza mnie ta kontrolka która się świeci na desce. Każdy się pyta oo check engine Ci się świeci, ale szmelcem jeździsz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się