fmaverick Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Witam, jakiś czas temu w moim aucie- A4 b5 1.9 tdi pd 115 quattro (ATJ), przy maksymalnym skręcie kół zapiszczał dosyć mocno pasek i nagle kierownica zaczęła ciężko chodzić, i tak już zostało. Wyczytałem na forum, że to na pewno pompa, więc zakupiłem nową pompę i płyn. Dzisiaj mechanik zmienił pompę i okazało się, że nic się nie zmieniło - wspomaganie dalej nie działa, później stwierdził, że w zbiorniczku są opiłki ze starej pompy i trzeba przepłukać układ, więc kupiłem następny litr płynu. Po przeczyszczeniu zbiorniczka i przepłukaniu wspomaganie nie działa. Kiedy jadę, to odnoszę wrażenie, że przy wyższych obrotach 3-4 tys. wspomaganie zaczyna minimalnie pracować, jest lżej niż przy obrotach np. 2 tys. Nie wiem co może być przyczyną, układ jest szczelny, przy dodaniu obrotów na postoju, w zbiorniczku płyn mocno wiruje i pieni się, więc wygląda na to, że pompa buduje ciśnienie. Teraz to nie jestem już pewny czy stara pompa była zepsuta. Jaka może być przyczyna niedziałającego wspomagania?
fmaverick Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Opublikowano 19 Marca 2012 nikt nie ma pomysłu?? może to magłownica, albo zatkane opiłkami przewody?
mlodyy Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 pompę kopiłeś oryginalna czy zamiennik , jesli zamiennik to zapewne jakiś badziew , trzeba tez sprawdzić przewody w jednym jest zawór ciśnieniowy kutry utrzymuje stałe ciśnienie w układzie
graba83 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 Dokładnie teraz pompy wspomagania to jest w większości złom. Najpierw sprawdż jak się zachowuje płyn w zbiorniczku po przejechaniu krótkiego dystansu. Może byćto wina koszyczka w zbiorniczku, albo ten nieszczęsny przewód o którym pisał kolega wyżej.
M.Arrkadiusz Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Albo może to być wina zaciętego zaworu w maglownicy
fmaverick Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Dzięki za odpowiedzi, przewody i zaworki były już sprawdzone wcześniej, zbiorniczek był wyciągnięty i cały przepłukany - nie mam tam chyba żadnego koszyczka. Płyn po przejechaniu jakiegoś dystansu wiruje sobie na postoju a przy dodaniu gazu wiruje znacznie mocniej i się pieni. Na dzisiaj sytuacja wygląda następująco, auto trafiło do innego warsztatu, w którym to założono już 3 pompę tym razem używany oryginał. Po rozebraniu 1 pompy (ta co siedziała ori) mechanicy stwierdzili, że takiej demolki to jeszcze nie widzieli, pęknięta uszczelka, wszystko zmielone. Rozebrali też pompę założoną tydzień temu (nowy zamiennik - badziew jak się okazało) - też zmielona. Po tym jak założyli 3 pompę (wcześniej usunęli opiłki na ile się dało) to wspomaganie działało tylko w jedną stronę. Jutro mają wymienić magłownicę, gdyż diagnoza jest taka, że opiłki z pompy dostały się do niej i ją uszkodziły. Jakiś pomysł? może to ten zaworek przy magłownicy i nie trzeba jej wymieniać?
mlodyy Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 musisz miec w zbiorniczku koszyczek filtr , płyn powinien spokojnie przepływać i to powinno byc ledwo zauważalne
fmaverick Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 rano wspomaganie przez chwilę działało, teraz znowu nie działa, pomimo wielokrotnego płukania układu po zalaniu płynu pojawia się wciąż duża ilość opiłków. To co ciekawego zauważyliśmy, to na postoju płyn sobie przepływa w zbiorniczku, przy próbie skrętu płyn w zbiorniczku stoi - nie przepływa, nie wiem, czy to jest prawidłowy objaw.
Buka Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Po prostu staną zawór w maglownicy plyn w zbiorniczku sie pieni i szybko dostaje temperatury
fmaverick Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 jutro, albo w środę zostanie wymieniona magłownica i węże, dam znać co z tego wyszło
mlodyy Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 tylko kup albo oryginalne węże albo albo dobre używki bo zamienniki sa do bani
fmaverick Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 jak się nie znajdą dobre używki, to pomysł jest taki, żeby dorobić takie zbrojone węże, dadzą rade?
fmaverick Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Opublikowano 31 Marca 2012 magiel wymieniony, nowe przewody (dorobione), 5 już pompa - wspomaganie nie działa, jakieś pomysły dlaczego?
mlodyy Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 układ wspomagania nie jest skomplikowany podjedz od dobrego mechaniora niech sprawdzi ciśnienie,przekładnie regenerowałeś czy używka ??? pisałem ze przewody albo oryginalne albo używki
domel00 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Witam Mam to samo w moim AFN, wsadzona już 5 pompa (w tym jedna nowa, pseudo oryginalna), włożona maglownica już druga po regeneracji i dalej wspomagania jak nie było tak nie ma!!! Nie mam już pomysłu co to może być. Dodam jeszcze ze płyn przepływa przez zbiorniczek spokojnie, nie pieni się. Pompy nie słychać (nie wydaje żadnych odgłosów podczas pracy). Ma ktoś jakiś pomysł? Tęskni się człowiekowi za porządnie działającym wspomaganiem, za czasami kiedy to można było kręcić kierownica za pomocą rzęs
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się