soolek Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 Problem dotyczy BMW, silnik diesla na Common-Rail. Uprzedzająć niektóre rady, logów nie mogę zrobić, ale mogę sprawdzić różne rzeczy, tylko muszę wiedzieć co konkretnie Problem jest/był następujący: w zakresie obrotów 1500-1800 na każdym biegu czuć było lekkie wahania w przyśpieszaniu. Najbardziej odczuwalne na 2 biegu czyli przy mocniejszym dępnięciu w pedał. Z czasem te wahania były na tyle mocne, że na 5 biegu samochód nie bardzo chciał przyśpieszać w tym zakresie i chyba wzrosło kopcenie, ale nie puszczał chmury sadzy. Po odłączeniu przepływki problem zniknął, jak ręką odjął. Samochód przyśpieszał równomiernie w całym zakresie, a nawet zaczął żwawiej reagować na niskich obrotach. Po podłączeniu nowej przepływki ZONK - problem nadal występuje . Owszem, szarpanie jest mało odczuwalne i głównie na drugim biegu je czuć, ale jednak. Jakieś pomysły, co konretnie sprawdzić?
POPO Opublikowano 19 Marca 2012 Opublikowano 19 Marca 2012 sprawdź jeszcze czy występuje to i na zimnym silniku czy tylko na rozgrzanym
soolek Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Opublikowano 19 Marca 2012 Temperatura silnika i otoczenia niestety nie ma tu znaczenia. Zawsze jest taki sam problem.
Musashi Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Miernik masy powietrza do wymiany. jednak po wymianie musisz go zaadaptowac. Bez tego parametry nie wrócą w pełni do normy, ponieważ ECU wraz z upływem czasu dostosowuję odzcyty do starzenia się przepływomierza. ECU będzie traktowało przepływomierz jako stary.
soolek Opublikowano 20 Marca 2012 Autor Opublikowano 20 Marca 2012 Hmmm?! Może dzisiaj uda się podpiąć pod kompa, to spróbuję to zrobić.
Musashi Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 sprawdź też przewody przepływomierza. Innym źródłem przyczyny może być niesprawny EGR.
soolek Opublikowano 20 Marca 2012 Autor Opublikowano 20 Marca 2012 Przewody pobieżnie obejrzałem wczoraj, ale wszystko wyglądało dobrze. Jeszcze się im przyjrzę. EGR?!
vauxhall95 Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 i innym sprzetem jak np.INPA nie kasuj adaptacji.Bo uwalisz sterownik
soolek Opublikowano 20 Marca 2012 Autor Opublikowano 20 Marca 2012 Auto podpięte pod kompa - zero błędów. Przepływki zaadoptować się INPĄ nie da - brak takiej opcji dla tego silnika. Niestety, koledzy fachowcami od diesla nie byli, więc nic więcej nie wymyśliliśmy
Musashi Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 EGR?! Tak zawór recyrkulacji spalin. Oprócz tego przewody podciśnienowe trubinu lub EGR
soolek Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Opublikowano 22 Marca 2012 Byłem dzisiaj u mechaniora, który robił full przegląd po zakupie. Były usuwane wtedy klapki z kolektora. Kolektor przeczyszczony porządnie i EGR tak samo. Zajrzeliśmy do EGRu - suchutko, czyściutko. Wężyki od EGR też były wtedy wymieniane. Według mechaniora mogą to być lekko lejące wtryski?! Miał to samo u siebie się okazuje Idę zapodać Motula do wtrysków - zobaczymy, czy coś to pomoże
dante0018 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Wtryski w CR bardzo łatwo można sprawdzic, zakładając np menzurki na przelewy. W dobrym warsztacie powinni to spr za mniejwiecej 50 zł...
soolek Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Opublikowano 31 Marca 2012 Problem chyba zdiagnozowany i nie są to na szczęście wtryski EGR czysty, kolektor czysty - czyszczone w wakacje podczas usuwania klapek. Problemem okazał się elektrozawór sterujący EGRem - samochód dusił się własnymi spalinami EGR chwilowo zaślepiony, trzeba kupić elektrozaworek i powinno śmigać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się