Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie macie zamontowany reduktor?


darkle

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, mam Staga300 isa2 + valteki czerwone. Mieszkam w Radomsku więc mam jeszcze kawałek żeby podjechać do Łodzi, no ale jak moi gazownicy nie dadzą rady:whistling:

W sumie są w porządku a ja nie chcę uchodzić za natręta więc jeszcze poczekam zanim znów do nich podjadę pomarudzić:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

engine i 32

u mnie LPG ustawiłem raczej dobrze bo korekty wynoszą 0.0% i 0,8%

No ja bym to chciał zobaczyć po dłuższej trasie wystarczy, że gorszy gaz zatankujesz i korekty delikatnie się rozjadą.. zresztą korekty się doprowadza żeby były takie same jak na PB..

Wszystko się zgadza

Regulowałem LPG i to jest na początku testu.

Dziś sprawdziłem jest 1% oraz 4% (vag-com) więc chyba dobrze zrobione około 400km przejechane

Wcześniej miałem 12 nawet do 17% i błąd adaptacji mieszanki, auto słabo ciągneło prawdopodobnie tryb awaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wyskakuję powyżej 25 ale mogłeś mieć chwilowe skoki powyżej tej wartość np. podczas wyprzedzania lub z noga w podłodze.. dłuższa jazda z korektą 12 i 17 jest nie do przyjęcia.. 1 - 4 są jak najbardziej ok, ale najlepiej zrobić loga i wtedy na spokojnie sobie zerknąć. Tak jak masz w moim poprzednim poście..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wczoraj kanały 31 i 32. Silnik rozgrzany w kilku bombkach po mieście:decayed:

Oto wyniki:

zdjcie046j.th.jpg

zdjcie045kl.th.jpg

Przy przełączaniu pb - lpg wartości się nie zmieniają. Co o tym sądzicie?

Próbowałem też zrobić test sond i katalizatora. Kanał 34- test B1-S1-OK, kanał 43 test B1-S2-OK. Ale na kanale 46 test kata nie wyszedł. Zgodnie z opisem na forum temp w polu 2- 500-540* obroty 3500 i cały czas test off. Po kliknięciu na przycisk test on/next obroty spadają bo jakby odłącza się pedał gazu i silnik pracuje na wolnych ale jakoś inaczej. Jak kolejny raz kliknie mu się ten przycisk znów reaguje na gaz. Albo coś źle robię albo mam coś z VAGiem:kwasny: Mam wersję w której używa się xstartera i chyba nie do końca działa:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darkle jak przełączysz nic się nie zmieni dopiero jak przejedziesz z kilka do kilkunastu km. możesz jedynie sprawdzić na postoju ale obserwując krótkie a nie długie.. najlepiej zróbcie logi grupy 002, 032 i 033 (przed tym wykasujcie błędy nawet jak ich nie będzie wykasują się korekty) wtedy można zaobserwować jak się zachowuję krótka pod różnym obciążeniem.. bo np. na postoju możesz mieć bogato a pod mocnym obciążeniem ubogo.. długa będzie ok ale całość regulacji już nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli logi trzeba zrobić podczas jazdy to nie dam rady. Nie mam laptopa a do VAGa używam starego kompa który trzymam w garażu. A czy z tych wyników które wrzuciłem coś wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję więc zrobić na postoju. Czy te 3.1% oznacza że max wyuczona korekta to 3.1% odchyłki od wartości nominalnej? Poz 1 w kanale 32 to wartości na biegu jałowym a poz 2 pod obciążeniem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza to jest bieg jałowy druga pod obciążeniem wcześniej trochę to źle napisałem.. zresztą możesz to sprawdzić jak wykasujesz błędy nawet jak ich nie będzie to powinny się korekty wyzerować wtedy odpal auto i na biegu jałowym sprawdź wartości czy jest różnica między PB a LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na korektę krótko terminowa ciężko ustawić z tego względu że nawet jak jedziesz na PB to korekta pracuje +/- lepiej już podglądać AFR a najlepiej czas wtrysku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czas wtrysku dokładna instrukcja jak za rączkę..

Zrób tak jak w opisie poniżej a na pewno będzie śmigał ok:

Podstawa to:

- gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości

- zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach

- sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią.

Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300.

A robisz to tak

przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG.

Teraz ustawiamy staga:

1. Auto Kalibracja

Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off.

2. No teraz sławetna mapa wtrysku

Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie

Najpierw mapa benzyny

Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off.

W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakończenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce.

3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu!

Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji.

Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób

Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).

Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł.

Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł.

No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!)

I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu …

No to w drogę

Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy.

Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego).

Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną

Teraz dostrajanie

Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub dół (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie.

Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock3::shock3::shock3:

Tego to mi goście od gazu na pewno tak nie zrobią. Pewnie robiąc taką regulację samodzielnie chodziłby idealnie ale mógłbym zapomnieć o gwarancji. A muszę im jeszcze zgłosić wyciek płynu z reduktora AC RO1:kwasny: Powiedz co im "doradzić" odnośnie ustawień instalacji aby nie wyskakiwał błąd kata i wszystko chodziło ok abym nie wyszedł przy tym na przemądrzałego który naczytał się forum i wie wszystko lepiej od fachowców:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak błąd nie wyskakuje na PB to na LPG też ma go nie być auto ma chodzić tak samo na gazie jak i na benzynie.. a jak nie potrafią tego zrobić to niech zabierają graty i oddają kasę.. jak będziesz u nich to powiedz żeby nagrali osc. z jazdy na PB i LPG a także logi korekt krótkich i długich z tymi danymi można im dokładnie pokazać "palcem" gdzie i jak mają regulować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy moze mi ktos powiedziec czy zmioana wersji ac gas synchro modyfikuje cos w sterowniku stag ?

mam wersje aktualnie SetupAcGasSynchro-7_0_0_90

a jest do sciagniecia juz nowsza SetupAcGasSynchro-8.2.0.14

czy instalowac ta nowsza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zmienić coś w sterowniku musisz zrobić upgrade firmware sterownika, ale wtedy wszystko od nowa ustawienia i mapy.. sam program na kompie możesz uaktualnić..

aha ok no bo dzis podlaczalem u kolegi w samochodzie i taki komunikat wyskoczyl czy chce zaktualizowac cos tam i bylo tak /nie

a jest mozliwosc aktualizowania sterownika w moim przypadku,mam stag 300 plus isa 2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...