Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie macie zamontowany reduktor?


darkle

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jest gwarancja, to sie nie grzebie, tylko wymaga od gazownika, żeby było dobrze. Jak sobie nie radzi, to zabiera instalke i zwrot kasy.

Na FISIe ma pokazywać tak, jakby się jechalo na benzynie. Ani mniej, ani więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na FISIe ma pokazywać tak, jakby się jechalo na benzynie. Ani mniej, ani więcej.

Właśnie jest uzależnione od gazu.Jak gaz źle ustawiony sterownik PB poprawia czasy wtrysku np wydłuża bo uboga mieszanka.

Jak myślisz skąd Fis bierze dane o spalaniu? właśnie od czasów wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież to właśnie napisałem. Zastosowałem skrót myslowy i go nie złapałeś. Chodziło mi o to, że instalacja gazowa ma być tak wyregulowana, żeby FIS pokazywał to samo, jakby jechał na benzynie. Wtedy wiadomo, że regulacja gazu nie jest daleko w lesie. Oczywiście to nie jedyne kryterium ustawiania LPG. Ale to już szeroki temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że gazu i tak więcej pali z tym co pokazuje FIS, przy idealnie wyregulowanej instalacji +10% do tego co pokazuje FIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że gazu i tak więcej pali z tym co pokazuje FIS, przy idealnie wyregulowanej instalacji +10% do tego co pokazuje FIS.

Oczywiście:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak ktoś ma problem to zrobić logi korekt krótko i długoterminowych jeżdżąc na PB zapisać.. później na LPG mają być takie same jak są inne to do gazownika i niech poprawia.. nawet można pokazać gdzie i w jakim zakresie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc już po zabiegu. Reduktor przeniesiony na lewą podłużnicę za reflektorem. Podpięty w obieg do chłodnicy oleju. Mam instalację STAG 300 isa2, reduktor AC RO1 i czerwone Valteki. Przy okazji wgrano nowy program w sterownik LPG.

Poprawiło się jakby trochę zbieranie bo wcześniej lubił się na moment przymulić przy przyśpieszniu przy ~2700 obr. Poza tym nadal jak mocniej wciśnie mu się gaz jest mała zwłoka zanim wejdzie na obroty na LPG ale z tym się chyba nic nie zrobi, przynajmniej na Valtekach

Zainteresuj się nowym softem ,Stag idąc za przykładem LPGTECH wprowadził u siebie rozwiązanie aut z grupy VAG,problem z szarpaniem.

bdb07f7816aa1e48m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że gazu i tak więcej pali z tym co pokazuje FIS, przy idealnie wyregulowanej instalacji +10% do tego co pokazuje FIS.

Oczywiście:naughty:

No to u mnie to było dobre 20% tego co pokazuje fis. Teraz po wgraniu tego nowego programu mam wrażenie że spalanie na fisie się zwiększyło ale rzeczywiste spalanie LPG pozostało chyba niezmienione. Ciężko to stwierdzić bo do tego zbiornika mam wrażenie że wchodzi raz więcej raz mniej gazu, oczywiście tankując na tej samej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze dodaje +2L do średniego spalania czyli właśnie około 15-20%. Przetestowałem dzisiaj tą nową opcje w STAG która na niedogrzanym silniku ogranicza czas wtrysku i sukces działa idealnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uris, takie muszą być ustawienia jak podałeś na tym obrazku? Po świętach pogadam o tym z gazownikami. Ale jak już pisałem po wgraniu nowego programu u mnie też jest dobrze, może nie idealnie ale o niebo lepiej niż wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście miałem ustawione 10ms,2000obr,70* ale musiałem zmienić na 1200obr bo przy przyspieszaniu poszarpywało do tych 2000tys/obr ,inny kolega mając ALT ma ustawione ( 20ms , 3000obr , 70* ) .Ktoś radził zrobić tak zaobserwować do jakiej temperatury i do jakich obrotów poszarpuję i tak ustawić w programie a czas wtrysku to już experyment ale raczej nie więcej jak 20ms .U mnie troszkę inny jest problem bo mi nie poszarpuje ale z rana jak się przełączy na LPG i włączę wsteczny to mi zgaśnie czas wtrysku PB leci na około 35-40ms i w tedy wtryski LPG Leją aż miło, dzisiaj ustawiłem max 10ms i bez problemu jechałem na wstecznym .

Nowe parametry : 17ms / 1600obr / 45* działa idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie panowie mi spalił 11/5 lpg a na fis pokazało 8.2 to dobrze czy zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak mniej więcej wychodzi. Do tego co pokazuje fis muszę dodać dobre 2 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie po ostatniej regulacji a właściwie podłączeniu do kompa u gazownika wszystko było by ok, gdyby nie wystąpił kolejny problem.

W sumie nie mam już poszarpywania na zimnym, na gorącym też się zbiera. Zużycie paliwo pozostało niezmienione. Z tym że wyskoczył mi check.

Błąd ogólnie znany:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded

Do tej pory check nigdy mi nie wyskoczył a błąd ten był sporadyczny, widziałem go jak podączałem vaga lecz nie powodował checka - do taj pory na koncu zawsze pisało jeszcze -Intermittent

Po skasowaniu błędu zrobiłem trasę 400km i błąd się nie pojawił. po ok 700km znów wyskoczył check. A więc błąd katalizatora pojawia się tak jak do tej pory ale nie jest oznaczany już jako Intermittent

Wydaje mi się że problem leży po stronie lpg - zła regulacja skutkująca że druga sonda pokazuje że kat jest niesprawny.

W vagu w readiness wszystkie pozycje są na zielono i pass.

Wiem że można zrobić jakoś vagiem test sond i kata ale pewnie wyjdzie ok. Mógłbym pojeździć na pb aby wykluczyć winę lpg ale czasem zrobię 500km w trasie na lpg i błędu zupełnie nie ma. Ale ja sie pojawi to od razu bez tego -Intermittent

No i teraz co można by podpowiedzieć gazownikom co mają zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na samym początku jak miałem LPG w tedy miałem przebieg 80tys km do jakiś 180tyś km CHECK-a nie widziałem później już zaczął się pojawiać ,raz przejadę 500km a raz 1000km a czasem po 50km wyskoczy .CHECK się niby pojawia jak chwilowa korekta +/- 25% trwa ponad 10-15s tak wyczytałem w necie( moja korekta to około 3-7% , inna teoria i jest w tym sporo prawdy że CHECK wyskoczy jak jedziesz spokojnie w okolicy 70km/h przez dłuższy czas i coś w tym jest bo mi nigdy nie wyskoczył jak jechałem dynamicznie , inna wskazówka to nieszczelnych układ wydechowy ,teraz zakupiłem tuleje dystansową na drugą sondę i mam zamiar ja zamontować ,ponoć to pomaga . Wyczytałem jeszcze że wykres z sond powinien wyglądać jak na tym obrazku po prawej , pierwsza sonda faluje a z drugiej powinien być odczyt liniowy ,jeżeli druga faluje to oznacza że katalizator do wywalenia .

2007-03-20_101223_86293995.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie spróbuję ogarnąć te korekty. Wiesz gdzie w VAGu możne je sprawdzić? U mnie jak już pisałem błąd się pojawiał jako sporadyczny i nie wywalał checka. Po ostatniej modyfikacji instalacji dopiero zaczął wywalać checka. Jak działają te sondy to już wiem i dlatego tak sobie myślę że może jeśli te korekty w pewnych sytuacjach przekracza, idzie za dużo tlenu do kata i to może mieć wpływ na zachowanie drugiej sondy. To takie moje filozofie:decayed: Fakt u mnie Check wyskoczył podczas mocnego wyprzedzania albo zaraz po. A za drugim razem podczas spokojnej jazdy 70km w terenie zabudowanym.

Wcześniej zauważyłem że jak jeździłem spokojnie do 100km/h błędu nie było, pojawiał się jak się poleciało dłużej z prędkością pow 130. W samym mieście nie miałem okazji sprawdzić ale chyba katalizator wyrabia.

Właśnie próbuję znaleźć coś na temat tych korekt w vagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

engine i 32

u mnie LPG ustawiłem raczej dobrze bo korekty wynoszą 0.0% i 0,8%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

engine i 32

u mnie LPG ustawiłem raczej dobrze bo korekty wynoszą 0.0% i 0,8%

Czytałem jakieś wzmianki o tym kanale 32 ale nadal nie kumam jak ustawia się te korekty do wartości w tym kanale :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

engine i 32

u mnie LPG ustawiłem raczej dobrze bo korekty wynoszą 0.0% i 0,8%

No ja bym to chciał zobaczyć po dłuższej trasie wystarczy, że gorszy gaz zatankujesz i korekty delikatnie się rozjadą.. zresztą korekty się doprowadza żeby były takie same jak na PB..

darkle tam się nic nie ustawia to są wartości, które są wyliczane z sond regulujesz instalację żeby je doprowadzić do stanu jak na PB.. jak na benzynie są np. 2% to na LPG mają być tak samo wtedy auto jedzie idealnie jak na PB i ecu nic nie koryguje.. powiedz jeszcze jaką masz instalkę..

masz staga jak chcesz to podjedz to sie ogarnie co i jak wtedy podjedziesz do gazowników i zrobią co znajdziemy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...