tomcioskinny Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam jestem zainteresowany kupnem Audi A4 B5 sedan z lat 97-99 z silnikiem 2.4 lub 2.6 w manualu. Moje pytanie czy jest jakas duża zasadnicza różnica między tymi dwoma silnikami, jak z osiągami i spalaniem i oczywiście eksploatacją. Co lepiej wybrać. Czekma na odpowiedz
pet3r Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 nie ma żadnej to samo tylko pare koni roznicy gówno prawda, różnic jest sporo i tak na prawdę 2.4 jest bliższe 2.8 30V niż 2.6.
Yelo Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 2.6 to stara konstrukcja, będzie więcej palił, ale dużo lepsza bezawaryjnosc. 2.4 jest mocniejszy, dużo nowszy motor, ale niestety nie był specjalnie udany i jest dużo bardziej zawodny...
mroova81 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Tak ja koledzy pisali wyżej. 2.8[AAH] i 2.6[ABC] to bliźniacze konstrukcje. W 2.6 są plastikowe kolektory co nieco podnosi koszt zakładania LPG. W 2.8 masz przy 4100rpm skracanie dolotu przez co masz dodatkowy power . 2.6 ma 150kucy a 2.8 ma 174kuce, przy czym spalanie przy obu jest niemal takie samo. Z czasem pojawiły się nowsze konstrukcje. 2.6 został zastąpiony przez 2.4[AGA] ma on 5 zaworów na cylinder czyli 30V i 160pare koni. Jednostka fajna, polecam, choć 2.8 30V [ACK] 193konie pali troszeczkę więcej (tyle samo a nawet w mieście mniej co AAH) a frajda jest najlepsza z całej gamy wolnossących silników widlastych-6tek audi. Z tego co wiem ABC został zastąpiony przez AGA w jakimś konkreetnym tam roczniku, więc być może w danym roczniku nie będziesz mieć wyboru co do tych 2 jednostek. AAH i ACK były produkowane równolegle i tutaj można się zastanawiać. Reasumując dość subiektywnie to wg mnie V6 to dobry wybór, pod warunkiem, że akceptujemy wyższe spalanie i troszkę wyższy koszt napraw/serwisu. Z tych wszystkich V6 jedynie ABC czyli 2.6 12V 150PS nie za bardzo mi podchodzi, gdyż to samo dostajemy w najsłabszej wersji 1.8T R4. No ale V6, to V6
mroova81 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 No bo każdego V6 nie da się nie lubić, chyba, że trupa, albo po przesiace z V8/V10/V12/W16
Gość henias87 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 2,4 ma wiecej kucy i wiekszy moment obrotowy i mniej pali i nowsza konstrukcja a 2,6 to odwrotnie. a jesli sie zastanawiales nad 2,6 to przemysl silnik 1,8T
marewel Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 2.6 to zabytek, 2.4 to dosyc nowoczesna konstrukcja. Zapomniałem dodać ze 2.6 jest mulasty,swoim 1.8T spokojnie go objadę.
czaki22 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 noto powiedziales co wiedziales brawo znajomości jednostek silnikowych, te silniki wbrew pozorom mają wiecej wspólnego niż się różnią.
kkuba83 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 witam moze 2.6 to jest zabytek ale jezeli pilnujesz oleju i wody w chlodnicy to jest to silnik nie do zajechania. Nie jest to moze mocna jednostka ale daje rade i do tego ten dzwiek v6 i do tego malo awaryjna, a pali tyle ile musi. A co do 1.8T to kolega ma passata b5 z tym motorem i moze na starcie widac na chwile jego przewage ale pozniej to v6 jest gora - bynajmniej w moim wypadku ( i kolegi ) pozdrawiam
mroova81 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 No jeszcze pytanie w czym to ma jeżdzić. W A3 nawet nie montowali 2.6. W A4 można by dyskutować, w A6 jest już przewaga 2.6 , a w A6 avant quattro, w zasadzie wybór 1.8T byłby bezsensowny. 2.6 i 1.8T mają ze sobą wspólną tylko moc. 150PS, nic poza tym. To kompletnie inne jednostki. Chyba nawet dyskusja która z nich lepsza nie ma większego sensu.
SYKET Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Widze że każda dyskusja na temat V6 kończy sie tak samo "bierz 1.8T" lub "ja swoim 1.8T spokojnie go objade",ale nie każdy kupuje auto po to żeby kogoś objerzdzać lub ścigać sie ze świateł.Silniki 2.4 .2.6 i 2.8 nie służą do ściganek tylko do wmiare sprawnego poruszania sie korzystając ze sporego momentu obrotowego.Porównywanie tych silników o tak różnej konstrukcj jest conajmniej dziwne.Silnik 1.8T jest bardzo dobrą konstrukcją ,wydajną bardzo nowoczesną (w porównaniu do ABC) i rozwojową ale nie każdy kupując auto myśli o przerobkach i zwiekszaniu mocy.Skoro kolega napisał ze nosi sie z zamiarem kupna v-ki to znaczy ze sie zdecydował i swoimi opiniami pomóżmy wybrac mu tą najbardziej odpowiednią,więć trzymajmy sie tematu.
Norbi Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 2.4 nie posiadałem 2.6 kondon, 2.8 OK.
kkuba83 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 tez jestem zdania ze 2.6 jest gorszy od 2.8 i polecalbym ten wiekszy. Spalanie podobne ale jednak mocy troche wiecej
mroova81 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 No z całą pewnością, ale jak się trafi zadbana niunia z 2.6 w iglastym stanie, to nie rezygnowałbym tylko dlatego, że nie 2.8, albo, że nie 2.4. ABC może troszeczkę gorszy, ale nadal fajny!
kkuba83 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 dokladnie 2.6 nie jest zly, sam jestem posiadaczem i nie narzekam na ten silnik. Moze czasem chcialbym wiecej mocy ale 2.8 tego by mi nie dalo co bym chcial, do jazdy te 150 koni wystarcza w zupelnosci. No i ten dzwiek v-ki rekompensuje spalanie
czaki22 Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 ale jesli miałbym sie przesiadac to tylko dalej na v-ke i na 2,8 30v:) a co dospalania zależy od stylu jazdy od na trasie 7,5 do 8.2 w miescie prawie nie uzywam auta
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się