sopel_prusa Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Witam forumowiczów, mam taki problem, otóż jakiś czas temu mojej A4 B5 1.9 TDi 1Z 90km pojawił się wyciek oleju z krućca przy bloku silnika. Doszedłem iż ten wyciek powstaje z pokrywy zaworów olej wybija na regulator ciśnienia na pokrywie i leci na turbinę i blok silnika przewodami gumowymi. Oddałem auto do mechanika, sprawdził głowice wymienił wszystkie uszczelki, uszczelniacze na zaworach wszystkie zimeringi w silniku, planowanie głowicy i dalej nic jak ciekło tak cieknie. Mam obrzygany cały bok silnika od strony filtra oleju oraz turbiny. Proszę o pomoc http://imageshack.us/photo/my-images/545/wyciekoleju.jpg/
cowboy1 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Ty chyba sobie jakies jajca robisz kolego?Jesli to jest prawda co piszesz ze twoj mechanior zdzierał glowice aby usunac wyciek to szok.
pawelone28 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 coś tu nie pasuje kolego czy remont głowicy robiony był z powodu wycieku na króćcach od odmy ??? czy może były jeszcze inne powody , sprawdził mechanik drożność odmy
sopel_prusa Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Opublikowano 22 Marca 2012 Odmy czyszczone były ---------- Post added at 07:26 ---------- Previous post was at 07:22 ---------- A która to miała być odma odpowiedzialna za wyciek?
cowboy1 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Odma jest tylko jedna.wyczysc silnik do sucha i obserwuj z kad olej cieknie.mozesz miec nieszczelnosc na pokrywie zaworow,te silniki tak maja,ewentualnie ten plastik ktoren pokazales na zdjeciu na pokrywie zaworow moze byc zle zalozony lub pekniety. To co mechanik ci zrobil z glowica to powinien poniesc koszty(nie powiem ze naprawy,bo glowica z tego co piszesz byla ok) zdzierania tej glowicy.
sopel_prusa Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Opublikowano 22 Marca 2012 olej dokładnie rozbryzguje głowica do góry na pokrywę i olej ścieka przez regulator ciśnienia (ten co na zdjęciu) na lewo na turbinę i na prawo na blok silnika
cowboy1 Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Rozkrec te przewody na pokrywie rozrzadu i sprawdz czy nie sa pekniete,moze wystarczy dac nowe opaski i dobrze skrecic.
sopel_prusa Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 idę kombinować z tym dalej, każdego kogo pytam i widział to, to jest dla niego zagadką, jak co to będę pytał dalej. Dzięki wielkie za pomoc ---------- Post added at 10:00 ---------- Previous post was at 08:03 ---------- A więc tak, olej wycieka nie z regulatora ciśnienia z pokrywy zaworów lecz z prawego przewodu przy bloku silnika za filtrem oleju, to jest chyba kruciec z odpowietrzenia wału korbowego i stamtąd leci dopiero na regulator i turbosprężarkę
ficjor Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Najlepiej zrób zdjęcie i zaznacz ten przewód
sopel_prusa Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 olej wycieka tak jak wskazuje strzałka z otworu odpowietrzenia wału - mogą to być pierścienie?
wiktorsam Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Olej łamie prawa grawitacji i leci do góry ? Jakieś jaja... Ten króciec o którym mówisz pęka ze starości i trzeba go wymienić, koszt jakieś 120-150 za ORI 70 jakiś zamiennik torpana. Jeżeli on jest uszkodzony to będzie wyciekało ale na pewno nie do góry ! Pozdrawiam
sopel_prusa Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 Jak wyjąłem węża z krućca to olej chlapie do gory a dalej go turbina zasysa przez regulator, mechanik mówił że to pierścień
wiktorsam Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Jak turbina może zasysać olej z odmy ? Coś ten mechanik ściemy wali. Gdzie wyciągnąłeś rurę - z bloku czy tą wyżej ? Jak wyciągnąłeś to zmieniłeś parametry pracy układu odpowietrzania i dlatego pewnie olej walił do góry...
sopel_prusa Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 rozebrałem wszystko po odpaleniu auta olej wywala przez ten kruciec na dole z prawej strony wąż jest w kruciec wkładany i zamykany taką blaszką jak przewody od chłodnicy
janusz_stg Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Scenariusz ile to są padnięte pierścienie na tłokach to twój silnik nie ma już żadnej mocy i olej pali litrami. Powstały przedmuch na cylindrach powoduje ogromne nadciśnienie w komorze korbowej i przez ujście odmy nadmiar ciśnienia wyrzuca wraz z olejem . Taki wstęp prowadzi tylko w jednym kierunku : kapitalny remont silnika .szkoda ,że twój mechanik tego wcześniej nie zauważył bo nie potrzebnie wykonał wszystkie naprawy na głowicy którą teraz poniekąd będzie ją znowu zdejmował....
sopel_prusa Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 a jeśli są to pierścienie wyjdzie to jeśli sprawdzę kompresje w silniku? ---------- Post added at 14:01 ---------- Previous post was at 14:00 ---------- A co do mocy auto po odpaleniu zamula ale po paru sekundach jak dla mnie ma dobre przyspieszenie
janusz_stg Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Sprawdzisz kompresję i będzie wszystko jasne.
sopel_prusa Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 A jaka jest orientacyjna cena za robociznę za wymianę samych pierścieni?? Bo szlif cylindrów to już cenę znam
janusz_stg Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 No to znasz też cene wymiany pierścieni.Sama wymiana pirścieni jest malo skuteczna . Wystarcza na mniej więcej 20 000 km lub na Giełdę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się