bubbba Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Witam Dość mocno trzęsie mi silnikiem na wolnych obrotach i tylko na ciepłym silniku (na zimnym jest spokój). Mechanik po podpięciu kompa stwierdził, że drugi i trzeci pompowtryskiwacz jest do wymiany. Trochę dziwne bo auto zaczęło trzęść jak miało przejechane około 100 tyś km i już pompowtryskiwacze do wymiany ? (jeździło na paliwie tankowanym tylko w Niemczech). Poczytałem w kilku miejscach, że przyczyną może być słabe połączenie elektryczne przy wtyczkach przy pompowtryskiwaczach. I tu pytanie: jak konkretnie się za to zabrać ? 1. Czy należy odpiąć wtyczki przy pompowtryskiwaczach i przeczyścić styki ? 2. psiknąć jakimś środkiem kontaktowym ? 3. Czytałem też, że można podgiąć blaszki stykowe, ale gdzie we wtyczce czy w pompkach ? 4. Co z drugą stroną tych przewodów, czyli nie przy pompkach ? Czy też gdzieś się to odpina i należy przeczyścić ? Wszelkie sugestie mile widziane, bo nie uśmiecha mi się wymiana pompowtryskiwaczy, jeżeli to może być przyczyna złego styku elektrycznego. I na koniec ostatnie pytanie: czy aby sprawdzić sprawność tych kabli należy zamienić miejscami podejrzane pompki ze sprawnymi i sprawdzić czy błąd powędrował z pompkami ?
bell23 Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 brak kontaktu (chwilowy ) na stykach skutkowałby problemami niezależnie od temperatury silnika więc raczej to nie to 1
aras837 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Jaki silnik 1.9 tdi czy 2.0 tdi??? Ile ma na blacie i jaki rocznik
bubbba Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 Jaki silnik 1.9 tdi czy 2.0 tdi???Ile ma na blacie i jaki rocznik 1,9 TDI AWX, 176 000 km (prawdziwy przebieg), rocznik: marzec 2001
Musashi Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 pisałem już w którymś z wątków. Należy dogiąć konektory PD w wiązce elektrycznej. Możliwe uszkodzenia, to właśnie poluzowane konektory, uszkodzony/e przewody listwy. Logi były robione?
aras837 Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Mechanik prubuje cię nabić w butelkę. W pierwszej kolejności wiązka do sprawdzenia. Jeżeli mechanik wyczuje że nie orientujesz się w temacie to naciągnie ciebie na grubą kasę. Przy tym silniku, przebiegu i eksploatacji w niemczech( niemieckie paliwo) może posypać się wiązka a nie pompki. Poczytaj ten wątek http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?228095-Szarpanie-siknikiem&p=2737547#post2737547
bubbba Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Opublikowano 29 Marca 2012 Czy zamiana pompowtrysków miejscami w celu sprawdzenia czy bład przechodzi czy pozostaje, wiąże się z jakąś wymianą uszczelek w pompkach ? Tzn czy można tak normalnie na chwilę zamienić pompki miejscami i wrócić potem do stanu pierwotnego, bez wymiany czegokolwiek (np uszczelek, oringów lub coś takiego) ?
Łaszczu Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Ja tak sprawdzałem. Jeżeli podczas demontażu Ci się oring nie uszkodzi to śmiało zamieniaj.
bubbba Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 Mechanik prubuje cię nabić w butelkę. W pierwszej kolejności wiązka do sprawdzenia. Jeżeli mechanik wyczuje że nie orientujesz się w temacie to naciągnie ciebie na grubą kasę. Przy tym silniku, przebiegu i eksploatacji w niemczech( niemieckie paliwo) może posypać się wiązka a nie pompki.Poczytaj ten wątek http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?228095-Szarpanie-siknikiem&p=2737547#post2737547 Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem który robił mi ostatnio rozrząd i wtedy przy okazji zleciłem mu sprawdzenie czemu tak trzęsie mi silnikiem na wolnych obrotach. Stwierdził, że po podłączeniu kompa i stwierdzeniu, że korekcje na drugim i trzecim pompowtryskiwaczu są poza zakresem to pierwsze co zrobił to odpiął wtyki pompek i poprawił piny we wtyczkach. Niestety nic to nie pomogło. Na moją sugestię, czy może by wymienić całą listwę zasilającą, stwierdził, że nic to nie da ponieważ gdyby to była sprawa kabli, to auto by poszarpywało, a ono jedzie bardzo płynnie i też tak przyspiesza bez żadnego szarpania. Co o tym sądzicie ? Czy zrobienie logów i wrzucenie na forum pod osąd bardziej doświadczonych forumowiczów może mi dać jasną odpowiedź że te dwa wtryski są uszkodzone ?
Musashi Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 można przełożyć PD miejscami, wtedy zostanie wyeliminowana awaria wiązki, głowicy lub pierscieni. Przy tego typu doraznej akcji mozna pozostawic oringi i sruby bz. Jednak NIe nalezy eksploatować silnika po weryfikacji w ten sposób. tylko kontynuować naprawę wraz z wymianą oringów, podkładek oraz śrub mocujących pompowtryskiwacze.
aju Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 przepraszam że się wetnę ale czy są gotowe zestawy oringów śrub itd do wymiany?
ogar Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Bosch robi zestawy naprawcze ew. droższe z ASO
Musashi Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 zestawy naprawcze sa firmy elring, zawieraja wszystkie oringi, podkladki, i koncowke kulista. do zakupu pozostaje sruba regulacyjna oraz sruby mocujace os dzwigienek i mocujace pompowtryskiwacze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się