Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pasek wielorowkowy chodzi na boki ( film)


YATES

Rekomendowane odpowiedzi

Czy u was pasek alternatora też tak chodzi na boki jak u mnie i ten napinacz też ma się tak ruszać ? U mnie z okolic napinacza paska i z samego paska dochodzą jakieś dziwne dzięki.

Zobaczcie na filmie i prosiłbym o jakiś komentarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie jest to normalne, wygląda jak by napinacz miał bicie i przez to pasek krzywo idzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak myślicie - tylko wymiana napinacza czy może być np. ta śruba na napinaczu niedokręcona albo coś innego ? A duże ryzyko jest jeździć z tym jeszcze około tydzień bo w tym tygodniu mój mechanik trochę zajęty tzn. czy w razie jakiegoś pęknięcia paska wielorowkowego lub napinacza jest duże ryzyko wplątania czegoś w rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałeś sprzęgła od alternatora? Ile rowków ma koło na alternatorze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić które to koło ma bicie bez rozbierania całego przodu ? Czy w rękach to to da się wyczuć ? Tam są tylko dwa koła oprócz napinacza - koło alternatora i pompy wspomagania. Pompa wody idzie na pasku fozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tak źle jak Ja miałem kiedyś w innym samochodzie tydzień polatasz na tym napewno koło któreś ma luz i dlatego tak chodzi jak sprawdzić najlepiej ściągnąć pasek bo tak jest wszystko napięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co wy piszecie - moim zdaniem ewidentna wina wyrobionego paska. Przecież koła pasowe alternatora, wału i pompy mają rowki w których chodzi pasek i nie ma możliwości nawet jak jedno koło będzie miało bicie żeby na wszystkich kołach pasek latał jak na filmiku. A na filmiku lata i na altku i na pompie więc widać że przytarty z jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też myślę, że to raczej wina paska. Na początku przez dwa miesiące popiskiwał traktowałem go czasami takim sprayem do pasków, a dziś chwyciłem od wewnętrznej strony jeden z jego brzegów to palcami cieniutki 2-3 milimetrowy pasek gumu oderwałem. Teraz pytanie czy wymieniać sam pasek czy wszystko łącznie z rozrządem ? Jeśli dało by się wymienić sam pasek bez zdejmowania przodu to najpierw bym dokonał wymiany samego paska. Ale jak mechanik zdejmie przód to już wolę wymienić wszystkie napinacze i paski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę bez zdejmowania przodu. Będziesz musiał tylko najpierw zdjąć pasek od klimy. Do klimy dojście od dołu, do paska osprzętu od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę bez zdejmowania przodu. Będziesz musiał tylko najpierw zdjąć pasek od klimy. Do klimy dojście od dołu, do paska osprzętu od góry.

A żeby zdjąć pasek klimy i wielorowkowy to co muszę popuścić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka śruba na imbus przy napinaczu od klimy służąca między innymi do regulacji napięcia paska, popuszczasz ją, przesuwasz napinacz i ściągasz pasek. Żeby to zrobić trzeba osłonę silnika minimum z przodu odkręcić i wysunąć zderzak.

Co do paska wielorowkowego to kluczem - chyba 13 łapiesz za rolkę napinacza i odginasz cały napinacz ściągając pasek drugą ręką :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka śruba na imbus przy napinaczu od klimy służąca między innymi do regulacji napięcia paska, popuszczasz ją, przesuwasz napinacz i ściągasz pasek. Żeby to zrobić trzeba osłonę silnika minimum z przodu odkręcić i wysunąć zderzak.

Co do paska wielorowkowego to kluczem - chyba 13 łapiesz za rolkę napinacza i odginasz cały napinacz ściągając pasek drugą ręką :P

A czy żeby wysunąć zderzak w celu dostania się do tego napinacza paska klimy to trzeba dużo odkręcać ?

Rozumiem, że jeśli chodzi o pasek alternatora, odgięcie napinacza to te czynności wykonuję z góry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie pasek też popiskiwał i delikatnie latał na boki i co się okazało - pasek praktycznie nie miał rowków :), wymiana paska w warsztacie bez zdejmowania przodu jakieś 20min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...