Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHH] Drugi impuls masy do otwierania centralnego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Audi A4 rocznik 1995 (fabryczny alarm z syrena w bagażniku )

Kupiłem nowy sterownik z funkcja domykania szyb + 2 piloty ( bez alarmu) schemat sterownika w linku na dole.

http://www.altad.com.pl/products/files/schemat_286-3901.pdf

oraz instrukcja

http://www.altad.com.pl/products/files/instrukcja_286-3901.pdf

Centralny zamek mi się nie otwiera z pilota ponieważ jak sie dowiedziałem potrzebny jest drugi impuls masy.

Z instrukcji wynika że przytrzymanie przycisku UNLOCK lub naciśnięcie przycisku TRUNK wyzwala dodatkowy impuls masy ( na osobnym kanale).

Jest to różowy kabel ( wtyka szeroka ) wychodzący z tego sterownika.

Czy mogę go wykorzystać jako drugi impuls masy ? Jeśli tak to gdzie go mam wpiąć ? Do którego kabla ?

Opublikowano

źle podłączyłeś sterownik jest dobry,drugi kanał w tym aucie nie jest ci potrzebny,sterowanie zamkiem na przemian "+"/"-".

Opublikowano

Ale co bym źle podłączył ? Wszystko OK, bo jak wcisnę UNLOCK to słychać w sterowniku tykanie dwa razy ( czyli kierunkowskazy potem jeden raz i słychać również uruchomienie sie pompki w bagażniku ) tylko czego ta pompka nie otwiera zamka centralnego.

Dodam że trzy razy udało mi się otworzyć z pilota. Hmm, co sie tu dzieje ?

Opublikowano

Tak wywaliłem zworkę i czas sterowania został zmieniony na 4 sec. Przy zworce ma 0,5 sec.

Opublikowano

Tak, pneumatyczny i sprawdzam na zamkniętych drzwiach

Opublikowano

nie raz montowałem takie same sterowniki jak twój i nigdy nie miałem problemów z audi,nie zrobiłeś tam jakiegoś zwarcia

Opublikowano

Starałem się wszystko zrobić dobrze. Połączyłem wszystko na cynę i zaizolowałem taśmą.

Opublikowano

Z tego co pamiętam to raczej niema sterowania na innym kablu, lecz mogę się mylić. A czy jest taka możliwość że będzie inny kabel ?

Opublikowano

Sterowanie centralem może byc na jednym kablu, naprzemiennie +/-, albo dwoma minusami na dwóch kablach (i stawiam na to, że tak właśnie jest u Ciebie).

Ja bym to podłączył tak:

1.schemat "zamek sterowany (-)"

2.przewód brązowo-szary (zamykanie) łączysz z przewodem koloru brązowego ze sterownika który kupiłeś,

3.przewód szaro-biały (otwieranie) do przewodu żółtego ze sterownika,

4.domykanie szyb do tego samego przewodu co zamykanie, czyli do brązowo-szarego.

Podałem kolory przewodów przy lewym przednim słupku, kolorów przy pompce centrala nie obczajam :confused4:

Impuls 0,5 sek. powinien również wystarczac.

Pozdrawiam!

Opublikowano

A czy nie zrobię jakiegoś zwarcia podłączając to zgodnie ze schematem "zamek sterowany -" ? Bo ja mam zamek pneumatyczny.

Opublikowano

Jeżeli masz sterowanie dwoma minusami na dwóch przewodach, to wszystko powinno byc Oki :wink4:

Pierwsze co musisz zrobic to właśnie obczaic jakie sterowanie centralem masz u siebie.

Pozdrawiam!

Ps.no i oczywiście najpierw sprawdzasz czy wszystko jest Oki, czy kolory przewodów się zgadzają, a dopiero później lutujesz.

Edit:ja też mam pneumatyczny, i mam podłączony tak jak napisałem.

Opublikowano

Podpowiedz mi jak to sprawdzić jakie mam sterowanie ?[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2008, 21:59 _________________________________________________Czyli mam połączyć kabel sterowania który przeciąłem ?? Zablokować drzwi śrubokrętem lub je zamknąć, wziąć próbówkę w rękę podpiąć się żabką do +12 a szpicem wpinać się w kostkę aż znajdę kabel który centralny zamknie i jeśli stykając drugi raz w ten sam kabel i jak centralny mi sie otworzy to znaczy że nie mam sterowania "-" ?

Dobrze to rozumiem ?

Opublikowano

1.szukasz przewodów o kolorach które Ci podałem (dół lewego przedniego słupka, trzeba zdjąc plastik, powinny znajdowac się w 10 stykowym złączu koloru brązowego, albo fioletowego, przewody są cieniutkie 0,35mm2),

2.podajesz sygnał masy (na chwilę oczywiście) i lukasz co się dzieje, po podaniu masy na brązowo-szary centralny powinien się zamknąc, po podaniu masy na szaro-biały powinien się otworzyc, dłudi syg. masy na brązowo-szary to domykanie szyb,

3.gdyby nie udało się znaleźc tych przewodów to prawdopodobnie masz sterowanie naprzemiennie plusem i minusem na jednym przewodzie, koloru nie obczajam.

Opublikowano

No i już się prawie wszystko wyjaśniło.

Sterownik mam dobrze podłączony wg schematu "zamek pneumatyczny"

Zamek się zamyka i otwiera prawidłowo jak odłączę sterowanie domykaniem szyb ponieważ wtedy się nie uzbraja alarm fabryczny i nie blokuje centralnego. Wynika na to że impuls domykania szyb uzbraja alarm i jeśli on jest uzbrojony to żeby centralny się otworzył coś go musi rozbroić. Zgodnie ze schematem sterownika domykanie szyb jest uaktywniane poprzez podanie "-" przez sterownik naciśnięciem LOCK. Jeżeli naciskam UNLOCK już impuls domykania szyb się nie uruchamia z uwagi iż nie podaje "-" i wtedy alarm się nie rozbraja.

W sterowniku jak widać jest wolny kanał "-" który jest aktywny po przytrzymaniu UNLOCK czy jak go podepnę bezpośrednio pod kabel domykania szyb to wszystko już będzie działało tak jak powinno ? Bo z tego wynika żeby alarm się rozbroił potrzebuje impulsu "-"

( z kluczyka uzbrajam alarm i domykam szyby po przytrzymaniu w pozycji "zamknij", natomiast po przekręceniu lub przytrzymaniu kluczyka w pozycji "otwórz" alarm sie rozbraja lecz szyby się nie otwierają ) - nie mam pełnej funkcji komfort

Albo to mniej więcej tak jest albo ja dalej błądzę.

Opublikowano

Cześć. Mam podobny problem kupiłem alarm pod oryginalny kluczyk. Wszystkko miało pasować, ale okazało się że mam centralny pnematyczny. Założyłem alarm i gdy plus jest stały to alarm sam na postoju mi się uzbraja. Gdy to odłączyłem okazało się znowu że sygnał z kierunkowskazów jest za krótki aby go uzbroić. Gdzie poszukać silniejszego źródła aby się uzbrajał.?

Opublikowano
( z kluczyka uzbrajam alarm i domykam szyby po przytrzymaniu w pozycji "zamknij", natomiast po przekręceniu lub przytrzymaniu kluczyka w pozycji "otwórz" alarm sie rozbraja lecz szyby się nie otwierają ) - nie mam pełnej funkcji komfort

Tej funkcji w Twoim roczniku nie uświadczysz.

No i już się prawie wszystko wyjaśniło.

Sterownik mam dobrze podłączony wg schematu "zamek pneumatyczny"

Zamek się zamyka i otwiera prawidłowo jak odłączę sterowanie domykaniem szyb ponieważ wtedy się nie uzbraja alarm fabryczny i nie blokuje centralnego. Wynika na to że impuls domykania szyb uzbraja alarm i jeśli on jest uzbrojony to żeby centralny się otworzył coś go musi rozbroić. Zgodnie ze schematem sterownika domykanie szyb jest uaktywniane poprzez podanie "-" przez sterownik naciśnięciem LOCK. Jeżeli naciskam UNLOCK już impuls domykania szyb się nie uruchamia z uwagi iż nie podaje "-" i wtedy alarm się nie rozbraja.

Z Twojego opisu wnioskuję, że masz sterowanie centralem na dwóch przewodach, dwoma "-" (pasowało by w końcu to wiedziec, i właśnie to chciałbym wiedziec ;)?

Napisz mi gdzie się wpinasz ze sterownikiem, przy pompce, czy przy słupku, i jaki kabel przeciąłeś (kolor)?

Gdzie, na jaki kabel podajesz impuls domykania?

Pozdrawiam!

Ps.chiba, że sprawa już nieaktualna, i wszystko bangala :th:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...