witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Audi A4 rocznik 1995 (fabryczny alarm z syrena w bagażniku ) Kupiłem nowy sterownik z funkcja domykania szyb + 2 piloty ( bez alarmu) schemat sterownika w linku na dole. http://www.altad.com.pl/products/files/schemat_286-3901.pdf oraz instrukcja http://www.altad.com.pl/products/files/instrukcja_286-3901.pdf Centralny zamek mi się nie otwiera z pilota ponieważ jak sie dowiedziałem potrzebny jest drugi impuls masy. Z instrukcji wynika że przytrzymanie przycisku UNLOCK lub naciśnięcie przycisku TRUNK wyzwala dodatkowy impuls masy ( na osobnym kanale). Jest to różowy kabel ( wtyka szeroka ) wychodzący z tego sterownika. Czy mogę go wykorzystać jako drugi impuls masy ? Jeśli tak to gdzie go mam wpiąć ? Do którego kabla ?
szubi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 źle podłączyłeś sterownik jest dobry,drugi kanał w tym aucie nie jest ci potrzebny,sterowanie zamkiem na przemian "+"/"-".
witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Ale co bym źle podłączył ? Wszystko OK, bo jak wcisnę UNLOCK to słychać w sterowniku tykanie dwa razy ( czyli kierunkowskazy potem jeden raz i słychać również uruchomienie sie pompki w bagażniku ) tylko czego ta pompka nie otwiera zamka centralnego. Dodam że trzy razy udało mi się otworzyć z pilota. Hmm, co sie tu dzieje ?
szubi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 a czas sterowania zmieniłeś na 3,5sek jak pisali na elektrodzie.
witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Tak wywaliłem zworkę i czas sterowania został zmieniony na 4 sec. Przy zworce ma 0,5 sec.
szubi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 podłączenie zrobiłeś jak na opisie ZAMEK PNEUMATYCZNY, i czy sprawdzasz na zamkniętych drzwiach.
witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Tak, pneumatyczny i sprawdzam na zamkniętych drzwiach
szubi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 nie raz montowałem takie same sterowniki jak twój i nigdy nie miałem problemów z audi,nie zrobiłeś tam jakiegoś zwarcia
witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Starałem się wszystko zrobić dobrze. Połączyłem wszystko na cynę i zaizolowałem taśmą.
szubi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 spróbuj poszukać sterowania na innym kabelku ale w tej samej wiązce.
witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Z tego co pamiętam to raczej niema sterowania na innym kablu, lecz mogę się mylić. A czy jest taka możliwość że będzie inny kabel ?
staniek Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Sterowanie centralem może byc na jednym kablu, naprzemiennie +/-, albo dwoma minusami na dwóch kablach (i stawiam na to, że tak właśnie jest u Ciebie). Ja bym to podłączył tak: 1.schemat "zamek sterowany (-)" 2.przewód brązowo-szary (zamykanie) łączysz z przewodem koloru brązowego ze sterownika który kupiłeś, 3.przewód szaro-biały (otwieranie) do przewodu żółtego ze sterownika, 4.domykanie szyb do tego samego przewodu co zamykanie, czyli do brązowo-szarego. Podałem kolory przewodów przy lewym przednim słupku, kolorów przy pompce centrala nie obczajam Impuls 0,5 sek. powinien również wystarczac. Pozdrawiam!
witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 A czy nie zrobię jakiegoś zwarcia podłączając to zgodnie ze schematem "zamek sterowany -" ? Bo ja mam zamek pneumatyczny.
staniek Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Jeżeli masz sterowanie dwoma minusami na dwóch przewodach, to wszystko powinno byc Oki Pierwsze co musisz zrobic to właśnie obczaic jakie sterowanie centralem masz u siebie. Pozdrawiam! Ps.no i oczywiście najpierw sprawdzasz czy wszystko jest Oki, czy kolory przewodów się zgadzają, a dopiero później lutujesz. Edit:ja też mam pneumatyczny, i mam podłączony tak jak napisałem.
witux Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Podpowiedz mi jak to sprawdzić jakie mam sterowanie ?[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2008, 21:59 _________________________________________________Czyli mam połączyć kabel sterowania który przeciąłem ?? Zablokować drzwi śrubokrętem lub je zamknąć, wziąć próbówkę w rękę podpiąć się żabką do +12 a szpicem wpinać się w kostkę aż znajdę kabel który centralny zamknie i jeśli stykając drugi raz w ten sam kabel i jak centralny mi sie otworzy to znaczy że nie mam sterowania "-" ? Dobrze to rozumiem ?
staniek Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 1.szukasz przewodów o kolorach które Ci podałem (dół lewego przedniego słupka, trzeba zdjąc plastik, powinny znajdowac się w 10 stykowym złączu koloru brązowego, albo fioletowego, przewody są cieniutkie 0,35mm2), 2.podajesz sygnał masy (na chwilę oczywiście) i lukasz co się dzieje, po podaniu masy na brązowo-szary centralny powinien się zamknąc, po podaniu masy na szaro-biały powinien się otworzyc, dłudi syg. masy na brązowo-szary to domykanie szyb, 3.gdyby nie udało się znaleźc tych przewodów to prawdopodobnie masz sterowanie naprzemiennie plusem i minusem na jednym przewodzie, koloru nie obczajam.
witux Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2008 No i już się prawie wszystko wyjaśniło. Sterownik mam dobrze podłączony wg schematu "zamek pneumatyczny" Zamek się zamyka i otwiera prawidłowo jak odłączę sterowanie domykaniem szyb ponieważ wtedy się nie uzbraja alarm fabryczny i nie blokuje centralnego. Wynika na to że impuls domykania szyb uzbraja alarm i jeśli on jest uzbrojony to żeby centralny się otworzył coś go musi rozbroić. Zgodnie ze schematem sterownika domykanie szyb jest uaktywniane poprzez podanie "-" przez sterownik naciśnięciem LOCK. Jeżeli naciskam UNLOCK już impuls domykania szyb się nie uruchamia z uwagi iż nie podaje "-" i wtedy alarm się nie rozbraja. W sterowniku jak widać jest wolny kanał "-" który jest aktywny po przytrzymaniu UNLOCK czy jak go podepnę bezpośrednio pod kabel domykania szyb to wszystko już będzie działało tak jak powinno ? Bo z tego wynika żeby alarm się rozbroił potrzebuje impulsu "-" ( z kluczyka uzbrajam alarm i domykam szyby po przytrzymaniu w pozycji "zamknij", natomiast po przekręceniu lub przytrzymaniu kluczyka w pozycji "otwórz" alarm sie rozbraja lecz szyby się nie otwierają ) - nie mam pełnej funkcji komfort Albo to mniej więcej tak jest albo ja dalej błądzę.
scholl22 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Cześć. Mam podobny problem kupiłem alarm pod oryginalny kluczyk. Wszystkko miało pasować, ale okazało się że mam centralny pnematyczny. Założyłem alarm i gdy plus jest stały to alarm sam na postoju mi się uzbraja. Gdy to odłączyłem okazało się znowu że sygnał z kierunkowskazów jest za krótki aby go uzbroić. Gdzie poszukać silniejszego źródła aby się uzbrajał.?
staniek Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 ( z kluczyka uzbrajam alarm i domykam szyby po przytrzymaniu w pozycji "zamknij", natomiast po przekręceniu lub przytrzymaniu kluczyka w pozycji "otwórz" alarm sie rozbraja lecz szyby się nie otwierają ) - nie mam pełnej funkcji komfort Tej funkcji w Twoim roczniku nie uświadczysz. No i już się prawie wszystko wyjaśniło.Sterownik mam dobrze podłączony wg schematu "zamek pneumatyczny" Zamek się zamyka i otwiera prawidłowo jak odłączę sterowanie domykaniem szyb ponieważ wtedy się nie uzbraja alarm fabryczny i nie blokuje centralnego. Wynika na to że impuls domykania szyb uzbraja alarm i jeśli on jest uzbrojony to żeby centralny się otworzył coś go musi rozbroić. Zgodnie ze schematem sterownika domykanie szyb jest uaktywniane poprzez podanie "-" przez sterownik naciśnięciem LOCK. Jeżeli naciskam UNLOCK już impuls domykania szyb się nie uruchamia z uwagi iż nie podaje "-" i wtedy alarm się nie rozbraja. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz sterowanie centralem na dwóch przewodach, dwoma "-" (pasowało by w końcu to wiedziec, i właśnie to chciałbym wiedziec ? Napisz mi gdzie się wpinasz ze sterownikiem, przy pompce, czy przy słupku, i jaki kabel przeciąłeś (kolor)? Gdzie, na jaki kabel podajesz impuls domykania? Pozdrawiam! Ps.chiba, że sprawa już nieaktualna, i wszystko bangala :th:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się