Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z pompowtryskami, a moze to co innego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jakiś czas temu zdecydowałem sie na zawirusowanie samochodu w ramach ''grupowego chipowania u Rogala''. Na początek zrobiłem logi statyczne i dynamiczne żeby mieć pewność przed wyjazdem do W-wy ze wszystko jest w porządku. Po analizie okazało sie ze pompowtryski sa w nienajlepszym stanie.

Korekcja była następująca

Cyl1: 0,05 mg/str

Cyl2: -1,41 mg/str

Cyl3: -1,76 mg/str

Cyl 4: 2,99 mg/str

Dodam ze odpala normalnie, spalanie w normie, przyspieszenie moc ok. Na hamowni wyszło 137KM i 323 Nm.

Liczyłem na to ze to nie pomypki. Odwiedziłem kilka serwisów i w sumie głównie radzili nic nie robić, skoro nic się nie dzieje. Jedyny problem to te wartości na pompo wtryskach :wallbash:

Zdecydowałem wymienić jeden – używany,zakupiony na allegro od pewnego sprzedawcy. Niestety po wymianie okazało się ze wartość na 4 cylindrze dalej identyczna 2,99. To chyba raczej nie możliwe. Co może być przyczyna ?? Nie mam już pojęcia co robic :mysli: Proszę o pomoc

Opublikowano

Hej, miałem podobnie więc poczytaj posty które założyłem. jeden z nich nazywał się chyba POMOCY POMPOWTRYSKI!

u mnie też dawki na p-wtryskach nie grały ale po wyciągnięciu i ponownym założeniu wszystko powróciło do normy przyczyny są prawdopodobnie dwie (wierz mi czytałem sporo na ten temat):

-listwa elektryczna która zasila PD i styki pomiędzy nimi czasami szaleją. była kilka przypadków na forum że skończyło się na przeczyszczeniu, a inni wymieniali.

-oringi pod p-wtryskami czasami nie trzymają ciśnienia.

pytanko czy: telepie Ci czasami silnikiem na wolnych obrotach???? ja tak miałem.

Opublikowano

u mnie chyba to samo,na wolnych troszkę telepie,jak masz linka do podaj do wątku :mysli:

Opublikowano

pytanko czy: telepie Ci czasami silnikiem na wolnych obrotach???? ja tak miałem.

Najdziwniejsze właśnie to ze nie ma żadnych objawów poza dziwnymi wskazaniami w vag-u.

Wczoraj wyczyściłem pompke która wymienili mi w serwisie i zauważyłem ze powierzchnie które dotykają głowicy sa wytarte z jednej strony. Tak jakby miały luz podczas nacisku dźwigni na pompke. Moze rzeczywiście mam jakas nieszczelność stad wieksza dawka paliwa - troche wczoraj znalazlem na ten temat. Co mozna z tym zrobić.

Kolejna sprawa to dziwne wartości w kolumnie 2 w grupie 1 w vagu: dawki paliwa miedzy 36 a 50 mg/str gdzie zakres to chyba od 3 do 9 mg/str

Postaram sie wrzucić zdjęcia tego pompowrtysku ale za bardzo nie wiem jak dodac tu zdjecie :mysli:

Opublikowano

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17685.0.html;highlight=pompowtryski

to link do mojego przypadku.

Bonzi44, nie jestem znawcą ale sporo czytałem na ten temat i rozmawiałem z wieloma mechanikami słyszałem opinie że zły odczyt na powiedzmy 4 cylindrze nie musi oznaczać że to właśnie 4 PD niedomaga. sterowanie pompkami jest tak zrobione że jeśli któryś pada to inny nadgania, więc możliwe że wymienili Ci całkiem dobry PD.

Ja jak pojechałem do mechanika to z Vagu wynikało że padł mi chyba 4 więc powiedzieli żebym zostawił i z rana się za to wezmą, rano przyjechałem i usłyszałem że dzisiaj odczyt jest ok na 4 i tym razem pierwszy ma złe wskazania..... finał tej historii masz w linku na górze, pozdrawiam

Opublikowano

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17685.0.html;highlight=pompowtryski

to link do mojego przypadku.

Bonzi44, nie jestem znawcą ale sporo czytałem na ten temat i rozmawiałem z wieloma mechanikami słyszałem opinie że zły odczyt na powiedzmy 4 cylindrze nie musi oznaczać że to właśnie 4 PD niedomaga. sterowanie pompkami jest tak zrobione że jeśli któryś pada to inny nadgania, więc możliwe że wymienili Ci całkiem dobry PD.

Ja jak pojechałem do mechanika to z Vagu wynikało że padł mi chyba 4 więc powiedzieli żebym zostawił i z rana się za to wezmą, rano przyjechałem i usłyszałem że dzisiaj odczyt jest ok na 4 i tym razem pierwszy ma złe wskazania..... finał tej historii masz w linku na górze, pozdrawiam

Dziekuję :notworthy:

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi. :notworthy: Jak tylko znajdę chwile postaram sie znaleźć jakiś serwis gdzie można by sprawdzić w czym rzeczywiście rzecz u mnie.MOze znacie coś dobrego w okolicach trójmiasta. Po wyglądzie wymienionego PD (wyraźnie wytarty z jednej strony) wydaje mi sie ze problemem jest to ze nie trzyma ciśnienia i stad zawyża dawkę paliwa alby wyrównać kompresje - tyle tez wyczytałem na innych forach. Faktem jest ze w żadnym z serwisów nikt tego nie wywnioskował.

Przy okazji chciałem zapytać o coś jeszcze - od ostatniej wymiany oleju na miarce nie ubyło ani mm oleju a przejechałem już 4000km. Czy to normalne ??

Opublikowano

Przy okazji chciałem zapytać o coś jeszcze - od ostatniej wymiany oleju na miarce nie ubyło ani mm oleju a przejechałem już 4000km. Czy to normalne ??

Jesli jezdzsz dosc spokojnie(do 3000obr/min), to jak najbardziej normalne. Zuzycie oleju wzrasta jesli auto dostaje po du..sku, natomiast przy spokojnej jezdzie jest dosc male.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...