Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Opadająca temperatura silnika


Dabro

Rekomendowane odpowiedzi

moja niunia bez włączonego ogrzewania musi przejechać jakieś 8km żeby osiągnęła 90stopni z włączonym ogrzewaniem sporo dłużej no i jak sie włączy ogrzewanie to temperatura spada i tak samo jak sie stoi na postoju. jednak po przejechaniu powyżej 15km jak już jest 90 stopni to potem nawet nie drgnie. termostat wymieniany jakieś 3-4 miechy temu

jeszcze zastanawiam sie czy czasami nie wymienić czujnika temperatury ale może ten typ już tak ma i trzeba zakładać ciepłe majtki :P :P :P:bicz2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :audi: podłącze się mam pytanie do was problem polega na tym że temperatura mojego A4 AVANT 1.9 TDI AHU 90PS poleciała do 60C i tak stała wymieniłem termostat i było dobrze 90C sprawdziłem stary i otwierał się oryginalny potem wymieniłem rozrząd i z powrotem zaczęło mi szaleć 60C->90C->60C i tak sobie faluje ale co jest dziwne to że obieg wychodzący z chłodnicy od dołu jest zimny a ten od góry gorący że prawie parzy co się dzieje zapowietrzony czy coś innego BARDZO PROSZE O POMOC :mysli::notworthy: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesle nagrzewaja sie dosyc dlugo. temperatura spalania mieszanki paliwowej jest niższa niz w silnikach benzynowych.

silnik VAG 1,9 w trakcie jazdy po ok 5 km powinien osiagnac temperature robocza.

jezeli jest niska temperatura zewnetrzna wlaczenie ogrzewania podsczas pracy silnika na biegu jalowym spowoduje chwilowy spadek temperatury silnika, przeciez nagrzewnica zadziala jak dodatkowa chlodnica, pozatym pewna ilosc zimnego plynu chlodzacego dostaje sie do obiegu silnika. uklad chlodzenia osiaga stabilnosc dopiero gdy rozgrzany plyn chlodzacy wypelnia caly uklad lacznie z chlodnica i nagrzewnica. wtedy pracujace ogrzewanie nie powinno miec wplywu na temperature silnika.

odnosnie moj AVF na postoju nagrzewalby sie chyba z godzine, i z dieslami tak jest. na postoju się nie rozgrzeje, probowalem kiedys latem :polew:.

Na ten okres wstawię tekturę przed chłodnicą może to coś pomoże .Zawsze to już mniejszy wiatr w komorze silnika.

z tektura bym uważał, jeżeli termostat jest sprawny reguluje przepływem płynu przez chłodnice tak jak trzeba. a przysłonieta tektura chłodnica nie spełni swojego zadania wtedy gdy będzie potrzebna. więc dbajmy o sprawnośc termostatu i nie zasłaniajmy chłodnicy nic to nie zmieni.

Witam :audi: podłącze się mam pytanie do was problem polega na tym że temperatura mojego A4 AVANT 1.9 TDI AHU 90PS poleciała do 60C i tak stała wymieniłem termostat i było dobrze 90C sprawdziłem stary i otwierał się oryginalny potem wymieniłem rozrząd i z powrotem zaczęło mi szaleć 60C->90C->60C i tak sobie faluje ale co jest dziwne to że obieg wychodzący z chłodnicy od dołu jest zimny a ten od góry gorący że prawie parzy co się dzieje zapowietrzony czy coś innego BARDZO PROSZE O POMOC :mysli::notworthy: .

była wymieniana pompa wody? jeżeli tak to odpowietrz układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pompy wody nie wymieniali stwierdzili że jest sprawna :mysli: i nie trzeba . Ale powiedzcie mi dlaczego jest zimny dopływ do silnika układ był odpowietrzony ale jeszcze raz sprawdzę . Co do tego postoju to bzyknołem :a4fan::bicz2: 120 kilosa w jedną stronę i było oki a w drugie 120 km tak skakało 90->60->90 zalałem paliwko na stacji trwało to może 3 min wyjechałem na trasę i przejechałem 15 km i doszło do 75 C i do końca nie drgnęło do 90C czy to jest też wina czujnika rozumie że wyjście z chłodnicy aż do silnika może być zimne ale dlaczego przy silniku jest lekko ciepły. :audi:st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompe wody warto zawsze wymieniac z paskiem.

koniecnzie sprawdz odpowietrzenie ( na wezu prowadzacym do nagrzewnicy) powienienes podpiac pod vaga i sprawdzic bezposrednie wskazania czujnikow. rowniez moze byc to spowodowane problemami ze stykami elektrycznymi z czujnikow.

co do temperatury węży. gorący płyn z silnika przepływa górnym wężem do chłodnicy. a do silnika schłodzony trafia dolnym. stąd różnica w temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie natomiast podczas jazdy tęp. osiąga 90 ale za chwile spada do 50 i znowu rośnie tak faluje cały czas mam już orginalny termostat niebawem będę wymieniał mam nadzieje że pomoże a jak najłatwiej można umyć zbiorniczek cieczy chłodzącej mam prawie czarny a przy wymianie chciałbym z tym zrobić porządek żeby wszystko wyglądało i działało OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do tematu w tamta zime mialem identyczny przypoadek w moim AJM-ie lecz przyszedl czas na wymiane rozrzadu i wszystkiego co jest z nim zwiazane pompa paski napinacze itp ale nie wymienilem termostatu i tu byl blad poniewaz niedlugo pozniej musialem znow wypuszczac plyn i grzebac ale po wymianie termostatu naprawde jest róznica tak jak kolega tam wczesniej pisal po przejechaniu ok 5-8km przy normalnej jezdzie silnik osiaga temp robocza i zakrywanie chlodnicy nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...