Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o diagnozę mojej A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Prosiłbym szanownych kolegów o spojrzenie na logi z mojej A4. Objawy są następujące:

- ostatnie kilka dni obroty koło 2000RPM wciskam gaz a on się zastanawia kilka sekund (2-3) potem powoli zaczyna przyśpieszac i koło 3000RPM dostaje dopiero buta. Z tym że te objawy nie są za kazdym razem i jak robiłem logi nie nie było tego dłuższego zamyslenia ale mimo wszystko dość słabo sie chyba zbierał

- druga sprawa to czasami dam mu w podłoge gaz a on nie myśli się zbierać tylko powoli przyśpiesza a jak popuszczę gaz tak do 3/4 głębokości to wtedy dostaje takiego jakby mega kopa i wciska w siedzenie.

Zaznaczę tylko że EGR zaślepiony.

Statyczne

Grupy: 021 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78287.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78288.html

Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78289.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78290.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78291.html

Grupy: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78292.html

Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78293.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78294.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78295.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78296.html

Grupy: 020 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78297.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78298.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78299.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78300.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78301.html

Bs

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78302.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78303.html

Dynamiczne

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78304.html

Grupy: 001,006,008 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78305.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78306.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78307.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78308.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78309.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78310.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78311.html

Grupy: 021 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78312.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78313.html

Grupy: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_78314.html

Z gory bardzo dziękuję.

Opublikowano
Witam widze po tych logach ,ze przeplywka wskazuje wiecej niz powinna.Wydaje mi sie ,ze masz dziure w dolocie.

No dzieki za odpowiedź. Jak wspomniałem mam zaślepiony EGR a gdzieś czytałem ze jak jest zaślepiony to przepływka zawyza. Nie wiem tylko ile.

Jakies inne może uwagi koledzy? Sczególnie zalezało by mi na opiniach kolegów przemik i vauxhall95:hi:

Opublikowano

Jak EGR mamy zaslepiony to silnik chodzi tylko na powietrzu, wtedy oczywiste ze przeplywka wiecej pokaze w probie statycznej oraz podczas testów Basic Settings ~400-500 czy to ON czy to OFF.

Dość słabo wstaje turbulum, stąd mało paliwa od spodu i zamułka. Kat drozny?

Opublikowano

Katalizatora niema już ponad rok. Turbina czyszczona przezemnie była na jesieni i od tamtej pory nawet jednego zacięcia ani trybu awaryjnego nie uświadczyłem (czyściłem sam). Jesli to cos pomoże to jesienią równiez czyściłem oba kolektory. Olej i filtry (powietrza, i oleju) wymienione jakiś miesiąc temu. Olej Mobil 1 0w40.

Jak widac zrobiłem tez taki łaczony log dynamiczny i wrzuciłem go do k-powera. Nie miałem dużo miejsca wiec po tym jak spadł do 80km/h schamowałem go. K-power wypluł 101KM :kwasny:

Opublikowano

up:dziura:

Opublikowano

Ile przelotu ma to auto... realnie ?

Zrobiles duzo logów ... ale wiekszość nie potrzebnych.

Brakuje 004 dynamicznej... a przez to ze w statycznych nie podpisałes linków panuje tam jeden chaos.

Opublikowano

Szkoda że auta mówić nie potrafią to bysmy wiedzieli który ma ile przelotu :)

Opublikowano
Ile przelotu ma to auto... realnie ?

Zrobiles duzo logów ... ale wiekszość nie potrzebnych.

Brakuje 004 dynamicznej... a przez to ze w statycznych nie podpisałes linków panuje tam jeden chaos.

Hej, dzięki za odzew :hi:

W pierwszym poście już poprawiłem podpisy.

Dynamiczna 004 zrobię po południu i dorzucę.

Auto na liczniku ma około 280 tys ale nie jestem na 100% pewny czy tyle ma realnie. To auto z francji troche bylo zniszczone jak to francuzy ale podejrzewam że może tyle mieć.

Opublikowano

000bs takze zrob.

jak to rocznik 2000 to da sie wyciagnac przebieg z EDC15. Wczesniejsze roczniki to wrozenie.

Opublikowano

Ok wczoraj czasu brakło na logi. Dziś zrobie te 000bs i 004dyn.

Co do rocznika niestety 1997 wiec o takim sprawdzeniu moge zapomniec :kwasny:

Opublikowano

Jak wiadomo gdy potrzeba czasu to go niema :facepalm: Wreszcie zrobilem te logi brakujące.

Tu brakująca grupa 000 bs

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80003.html

Przejrzałem dziś cały dolot bo pomyślałem że może to wina dziury. Dziury nie znalazłem no chyba że IC ale jego już nie wyciagałem. Zauważyłem natomiast że gruszka się przycina. żeby było jasne sztanga chodzi płynnie tylko w gruszce coś trzeszczy jakby guma o metal. Wpuściłem tam troche WD40 i złożyłem dolot to jakby ciut się poprawiło. Gruszka może dawać takie objawy? Tzn były jakies dziwne szarpnięcia jak się rozpędzałem żeby zacząć logi. Tzn szybkie wkręcenie na 1-2 bieg i po wrzuceniu na 3 bieg był mułowaty po szarpnięciu. Myśle że będzie to widac szczególnie na 005 grupie.

W celu sprawdzenia zrobiłem komplet dynamicznych:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80004.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80005.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80006.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80007.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80008.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80009.html

Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80010.html

Grupy: 021 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80011.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80012.html

Grupy: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80013.html

Pozostaje jeszcze kwestia tego że po wciśnięciu do oporu pedału gazu jest jakby taki delikatny wzrost mocy a jesli w trakcie rozpędzania puszcze pedał gazu tak gdzies o 1/4 to dostaje dobrego kopa. Starałem się tu pokazać na dwóch poniższych logach:

Grupy: 003,009,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80015.html

Grupy: 003,009,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_80016.html

Z góry dzięki za pomoc i życzę Wszystkim Wesołych i Pogodnych Świąt:hi:

Opublikowano

bez sensu robisz tyle logów, napiszę bo setka osób to potem zobaczy i będzie myśleć że tak trzeba, silnik rozgrzany do 90C czyli po przejechaniu min 15km, robi się statyczne 000 001 003 004 007 010 011 012 013 019, basic settint 000 003 004 011, dynamiczne 000 001 003 004 008 010 011, zawsze logi robi się pojedynczo, dynamiczne na 3 biegu najlepiej od 1000obr do 4000, to jest full komplet wymagany wyłącznie za pierwszym razem dla oceny wszystkiego, później po wprowadzeniu zmian w aucie robi się logi tylko te co trzeba, liczy się jakość a nie ilość

sparciałe wężyki układu podciśnienia powymieniaj, przeczytaj wątek w którym pisałem o zakupie wężyka 2m, jest blisko, tylko u ciebie będzie trzeba zrobić dwa logi, w celu sprawdzenia nie tylko samego układu ale i N75, podpinasz na gruszkę i logujesz do 2500obr, potem na N75 i normalny log, jak turbo wstaje tak samo N75 ok, skoro po puszczeniu gazu i depnięciu na gaz ciągnie lepiej któryś wężyk może się zagina i zatyka, sprawdź czy któryś ma tendencje do zaginania, takie wachlowanie pedałem i więcej mocy to może być objaw wadliwej gruszki

wypadało by odpiąć wężyk od ecu i przedmuchać, to pomaga by turbo wstało jak należy, a jak cały układ podciśnienia i dolot wykluczymy i nadal będzie źle czas na korektę dawki jałowej, wyłącz wszystko co obciąża silnik, światła, nawiew, radio, silnik ma 90C, poluzuj 3 śrubki nastawnika i stuknij nastawnik-skoryguj dawkę na 3,4mg, zanim to zrobisz zrób jeszcze loga 001 na zgaszonym silniku

!

1997r to jest gitarra nie do zajechania, olej 0W40 pochwal się czy jest jakaś poprawa na tym oleju

Opublikowano

Może faktycznie robie za duzo tych grup ale siedząc w samochodzie nie pamietałem które trzeba wiec zrobiłem wiecej. Oczywiście robione przy optymalnej temp pracy silnika. U mnie wskazówka stoi pionowo a na VAGu 87 tyle co na termostacie wiec chyba ok. Oczywiście wszystkie (stat, bs i dyn) robione przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach.

Co do wężyków faktycznie zamierzam je wymienić choć rok temu wymieniałem komplet i raczej nic im nie powinno sie stać, chociarz wymieniałem na te zwykłe gumowe i one są gość gietkie. Może spróbuje tych silikonowych tylko musze znaleść jakie średnice i długości żeby kupic.

Co do dawki może faktycznie warto ja zmienić. Z tego co pamiętam VAGiem jej juz nie zmienie bo kiedys próbowałem trzeba będzie mechanicznie nastawnikiem. Loga zrobie jak wróce z pracy. ten na zgaszonym silniku tez musi byc robiony przy nagrzanym silniku?

Co do wężyka do ECU też w umiegłym roku go odpinałem i nie było w nim oleju ale obudowy ECU nie otwierałem i może w środku cos być oleju, jak będzie chwila to sprawdze.

Co do mojego oleju to mam zalany Mobil 1 New Life 0W-40. Nie wiem jak było na innym bo zaraz po kupnie samochodu wymieniłem olej właśnie na ten i cały czas go leję. Silnik troche głośniej chodzi na zimnym i delikatnie jakby postukiwały szklanki ale jak sie zagrzeje to juz chodzi bardzo cicho i delikatnie. W zeszłym roku robiona była próba olejowa i było wszystko ok. Kompresja na kazdym cylindrze była koło 30.

Opublikowano

log na zgaszonym nie musi być na ciepłym silniku

na zimnym stuka a na ciepłym nie, powiem ci ze z reguły to jest odwrotnie, na zimnym odgłosy są stłumione, a na gorącym już nie bo olej rzadszy, a może na zimny ci zastuka kilka sekund i potem cisza, to miałeś na myśli te kilka sekund?

Opublikowano

Tak to miałem na mysli. Tzn po odpaleniu ciut stuka jakby własnie nie napełnione szklanki i jak pochodzi chwile to cichnie. Jak się ruszy zaraz po odpaleniu to ze 300m jak jad to jest ewidentnie duzo głośniejszy i po jakimś czasie cichnie.

Log zrobie w wolnej chwili i wrzuce.

Dzięki za zainteresowanie

Opublikowano

Może spróbuje tych silikonowych tylko musze znaleść jakie średnice i długości żeby kupic.

Ja rok temu wymienialam wlasnie na te silikonowe. Sa super.

Teraz nie pamietam dokladnie srednicy, ale cos okolo 2 metry dlugosci.

I dwie rozne srednice.

Na forum sa na ten temat wątki. Oraz zdjecia jak wymienic i podlaczyc.

Spróbuj poszukac. Jak nie znajdziesz to ja to postaram sie sprawdzic.

Opublikowano

Może spróbuje tych silikonowych tylko musze znaleść jakie średnice i długości żeby kupic.

Ja rok temu wymienialam wlasnie na te silikonowe. Sa super.

Teraz nie pamietam dokladnie srednicy, ale cos okolo 2 metry dlugosci.

I dwie rozne srednice.

Na forum sa na ten temat wątki. Oraz zdjecia jak wymienic i podlaczyc.

Spróbuj poszukac. Jak nie znajdziesz to ja to postaram sie sprawdzic.

:hi: wielkie dzięki. Jak podłaczyć to wiem tylko własnie musze poszukac ile jakiego wężyka kupić i jakiej średnicy.

Opublikowano

Tu kupowalam...

http://www.re5pect.pl/category/samco-przewody-podcisnienia

I jeden byl... chyba 3mm, a drugi 4mm. Ale nie jestem pewna.

Ale ten gosc jak do niego zadzwonisz i powiesz co to za auto to Ci sam podpowie.

Bo tam wszyscy kupuja.

A poza tym napewno ciahciah bedzie wiedzial dokladnie. Ale pewnie juz spi.

Chociasz jest online.

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?231952-Srednica-wezy-gumowych-od-Turbo

Opublikowano

Pewnie juz kupiles, ale moze komus sie przyda, ori wezyki wg etki sa 3,5x2(zew/wew)-potrzeba ok 115cm i 5x3(zew/wew)-potrzeba ok 85cm :wink:

Opublikowano
Pewnie juz kupiles, ale moze komus sie przyda, ori wezyki wg etki sa 3,5x2(zew/wew)-potrzeba ok 115cm i 5x3(zew/wew)-potrzeba ok 85cm :wink:

:thumbup1:

Dzieki za info. Jeszcze faktycznie nie zamówilem :grin: Pozdro.

Kolego ciahciah zrobiłem ten log grupy 001 na wyłączonym silniku

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tpastuszka_81153.html

Coś to wyjaśnia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...