tomas2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Witam potrzebował bym schemat MCE o nr 8E0 907 279 F, ponieważ uległ uszkodzeniu i chciał bym spróbować go naprawić z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam klubowiczy
wrclaguna Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Jedynie taka rozpiska jest poszczególnych wtyk Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – x Pin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) Pin 3 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) Pin 4 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) Pin 6 – x Pin 7 – Masa (brązowy) Pin 8 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WE) Pin 9 – Reflektor prawy (WE) Pin 10 – Reflektor lewy (WE) Gniazdo B (23-pin) [wyjścia] Pin 1 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [czarno/fioletowy] Pin 2 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [niebiesko/fioletowy] Pin 3 – x Pin 4 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-tył) [żółto/zielony] Pin 5 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony] Pin 6 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-tył) [zielono/niebieski] Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny] Pin 8 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony] Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski] Pin 10 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny] Pin 11 – x Pin 12 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały] Pin 13 – x Pin 14 – Zasilanie trzeciego światło stopu [czarno/czerwony] Pin 15 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (lewe) [szaro/biały] Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty] Pin 17 – x Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny] Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski] Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy] Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony] Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały] Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny] Gniazdo C (32-pin) Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty] Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty] Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny] Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny] Pin 5 – Zasilanie prawe światła postojowego (WY) [szaro/czerwony] Pin 6 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary] Pin 7 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony] Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski] Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty] Pin 10 – Zasilanie testowe włącznika świateł stopu [biało/czerwony] Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy] Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy] Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony] Pin 14 – x Pin 15 – Zasilanie świateł stopu (WE) [czerwono/czarny] Pin 16 – x Pin 17 – Sygnał blokady zapłonu (WE) [żółto/czarny] Pin 18 – Zasilanie czujnika światła i iluminacji włącznika CLH/regulacji świateł (WY) [czarno/niebieski] Pin 19 – Sygnał z czujnika światła (WE) [biało/fioletowy] Pin 20 – x Pin 21 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony] Pin 22 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski] Pin 23 – x Pin 24 – Aktywacja systemu Coming/Leaving Home (WE) [biały] Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (WE) [szary] Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (WE) [żółty] Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WE) [szaro/biały] Pin 28 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WE) [biało/zielony] Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (WE) [niebieski] Pin 30 – Zasilanie wewnętrznego lusterka fotochromatycznego (WY) [niebiesko/czerwony] Pin 31 – x Pin 32 – ??? [fioletowy]
tomas2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Opublikowano 29 Marca 2012 dzięki za pomoc ale to już mam bardziej interesuje mnie schemat tego co jest w środku bo kierunkowskaz prawy tylny przestał mi działać a gdy podmieniłem z innego auta MCE to działa czyli coś z moim MCE się stało po rozkręceniu MCE zauważyłem że ma pewien pod zespół uszkodzony ale nie wiem czy to jest od kierunku w linku zdjęcie jeżeli ktoś może pomóc w tej sprawie proszę o info http://obrazki.elektroda.pl/3581297400_1333043647.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2293425000_1333043700.jpg
wrclaguna Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Niestety takich rzeczy nie posiadam w ELSIE .
tomas2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 OK nic się nie stało po prostu muszę wymienić na inny MCE
domin79 Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 OK nic się nie stało po prostu muszę wymienić na inny MCE jeśli niemasz clh i lustra z czujnikiem światła to możesz spokojnie zakładać np. MCE z końcówką E , jeśli masz te wszystkie gadzety to tylko F:wink:
tomas2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 dzięki za podpowiedz ale i tak muszę mieć F bo mam teg gadżety
kkam Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 czy oznaczenia z komponenty da się odczytać? mialeś jakies zwarcie? komponent jest upalony czy uszkodziles go mechanicznie?
tommy-cichy Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 Kolego z tego co widać na zdjęciu to jest ten sam układ co te obok. Możesz spróbować kupić ten układzik i przelutować, nie widze tego z bliska ale może bęziesz potrzebował lutownicę na ciepłe powietrze. Całkiem możliwe że jeszcze jakieś elementy poleciały, także musisz pomierzyć resztę, jak nie masz mierników to o ile ten układ nie jest drogi wymień tylko go i zobaczysz. Ewentualnie oddaj do jakiegoś serwisu rtv i powiedz że mają naprawiać do jakiejś tam kwoty, jeśli przekroczy naprawa to powiedz że taniej dostaniesz nowy i tyle.
tomas2012 Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Opublikowano 31 Marca 2012 miałem zwarcie na kablu od tylnego prawego kierunku i przestał działać jako jedyny i gdy założyłem na próbę z innego auta MCE to działał kierunek czyli coś z MCE się stało i tak myślałem że ta część uszkodzona jest od kierunku prawego tylnego ale nie wiem na pewno i dlatego potrzebował bym schemat tego MCE
tommy-cichy Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Kolego ze schematem będziesz miał bardzo ciężko. Możesz spróbować napisać do firmy która wyprodukowała ten moduł, chociaż wątpię żeby Ci go udostępnili. Czemu najpierw nie wymienisz tego scalaka co się wypalił, może koszt będzie parę groszy i będziesz miał po problemie, a jak nie to się dalej będziesz martwił.
tomas2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2012 spróbuję ale gdzie takie scalaki można dostać
bobikos Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 kup inny, tańszy mce i przelutuj, ewentualnie podaj oznaczenie tego elementu.
tommy-cichy Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Firm z częściami elektronicznymi jest multum. Najlepiej poszukaj u siebie w miasteczku lub w okolicy nie będziesz musiał płacić za przesyłkę bo może się okazać że ten układzik kosztuje symboliczną złotówkę a za przesyłkę zapłacisz 10. Daj znać jak tam się dalej temat rozwinął.
tomas2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2012 dam znać panowie dziś spróbuje zlokalizować ten scalak
tomas2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2012 rozebrałem MCE i byłem w zakładzie RTV mogą mi wlutować ten Scalak ale nie maja skąd załatwić ja też szukałem ale bez rezultatu jeśli ktoś wie gdzie go znajdę to prosił bym o info Numer układu scalonego który potrzebuje VNO830SP
bobikos Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 a nie VND830SP? Jeśli tak to jego cena dość kosmiczna - 40 - 50 zł za sztukę, za tyle to używany MCE znajdziesz i tam będziesz miał ich pięć albo więcej.
tomekSSK Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Jak coś to mam na zbyciu uszkodzony MCE z końcówką B. Moduł musiałem wymienić po przestały działać wycieraczki.
tomas2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2012 to jednak zdecyduje się na zakup drugiego modułu bo nie ma sensu ta naprawa a tak będzie cały i nie naprawiany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się