Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie wewnętrznego lusterka fotochrom w A4 B8 2007-2011


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

8R0 857 511 C, czyli automatyczny fotochrom z kompasem (mam klimę 3-strefową). Do tego w obecnym lusterku siedzi u mnie czujnik wilgotności, który chcę przełożyć (ew. założyć lusterko, które już ma). Na pokładzie mam CAN Gateway o numerze 8T0 907 468 K, czyli wersja MOST.

Znalazłem na Allegro egzemplarz lusterka, ale na zdjęciu w opisie widać, że jest tam złącze 8-pin: LUSTERKO WEWNĘTRZNE PRZYCIEMNIANE 8R0857511C A4 A5 (3388493724) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Stąd te moje wszystkie (być może głupie) pytania.

Opublikowano

Jesli chcesz załozyc lusterko z komasem to wszystko bedzie ci działac .

Sprawdz ile masz PINÓW we wtycze .

Imageshack - y7foto.png

Nie wiem jaki masz KOMFORT 46 (oznaczenie i co obsługuje) bo lustro z kompasem koduje sie własnie w nim .

Nie wiem czy twoj sterownik przyjmie kodowanie .

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem. W tym momencie mam podłączoną 6-pinową wtyczkę. Są tam 3 piny i wszystkie lecą do czujnika wilgotności.

Co do kompasu w lusterku, to myślałem, że wystarczy mu tylko zasilanie. Gdzieś czytałem, że czujnik magnetyczny znajduje się już w obudowie lusterka. Byłem przekonany, że połączenie z CAN/modułem komfortu służy tylko i wyłącznie do rozjaśnienia lusterka po włączeniu wstecznego biegu.

Opublikowano

Do działania kompasu nie potrzeba kodowania w Komforcie - kompas działa "w ręku" już po podłączeniu zasilania :decayed: U mnie tak było przed kodowaniem i po.

Opublikowano

Ciekawe po co ono jest :eusathink:

Opublikowano
Ciekawe po co ono jest :eusathink:

Po podłączeniu zasilania bez montażu miałem wskazania stron, wejście w tryb kalibracji i wybór stref. Z oczywistych względów nie latałem z kablami wokół garażu i nie wiem czy dało by się tak skalibrować :decayed: Właśnie może do kalibracji potrzebne to kodowanie:eusathink:

Opublikowano

Kalibrację robi się inaczej. wrclaguna wkleił opis:

Kalibracja cyfrowego kompasu :

Kalibracja kompasu cyfrowego jest konieczna, gdy:

- Wskazania kursu na kompasie cyfrowym są niedokładne,

- We wskazaniu kompasu pojawi się C zamiast strony świata lub gdy nic nie jest pokazywane.

- Montowane jest nowe automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne .

Kalibracja kompasu cyfrowego może być konieczna również w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy:

- Akumulator zostanie ponownie podłączony, po tym jak przez dłuższy czas był odłączony

- Została zamontowana nowa instalacja audio lub jej podzespoły.

Kalibracja cyfrowego kompasu :

– Włączyć zapłon.

We wskazaniu kompasu 1 musi się pojawić C.

– Jeśli nie pojawi się C , naciskać przycisk 2 przez 9 do 12 s, aż pojawi się C we wskazaniu kompasu 1.

– Przejechać z prędkością ok. 5 mil/h (10 km/h) dwa do trzech okrążeń, aż we wskazaniu kompasu 1 zostanie pokazana strona świata.

– Upewnić się, że po zakończeniu kalibrowania automatyczne przyciemnianie wewnętrznego lusterka jest ponownie aktywowane

Może kodowanie jest potrzebne właśnie po to, żeby podać na odpowiedni pin w lusterku napięcie w chwili włączenia wstecznego? Wiem, że się powtarzam z tym wstecznym, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy :>

Opublikowano

Z tego co kiedyś czytałem lusterko kalibruje sie samo, po przejechaniu, a nie przez jakiś moduł

iPad Tapatalk HD

Opublikowano

Koledzy, znalazłem w necie parę informacji dotyczących lusterka z 8-pinową wtyczką. Dokładnie chodzi o model 8R0 857 511 C (fotochrom, kompas, czujnik wilgotności). We wtyczce jest 7 kabli, 8. pin jest pusty. Nie wszystko było opisane na schemacie, który wkleił wrclaguna, więc podzielę się znalezioną wiedzą.

Pin 1 - +12V (ciągnięte z bezpieczników - na schemacie jest opisane który konkretnie bezpiecznik)

Pin 2 - masa

Pin 3 - sygnał włączonego wstecznego biegu (17-pinowa wtyka w module Komfortu, pin 14) [ewentualnie: Interfejs diagnostyczny magistrali danych (wtyczka 20-pinowa, pin 17) - potwierdzone]

Pin 4 - sterownik drzwi kierowcy + sterownik drzwi pasażera (20-pinowe wtyki, pin 8) - tylko dla wersji z fotochromatycznymi lusterkami zewnętrznymi

Pin 5 - sterownik drzwi kierowcy + sterownik drzwi pasażera (20-pinowe wtyki, pin 17) - tylko dla wersji z fotochromatycznymi lusterkami zewnętrznymi

Pin 6 - oświetlenie wnętrza (wtyczka 8-pinowa, pin 6)

Pin 7 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych (wtyczka 20-pinowa, pin 7) [odpowiada za czujnik wilgotności]

Pin 8 - nie podłączony

Z tego wynika, że zarówno dla instalacji z wtyczką 6-pinową jak i 8-pinową trzeba pociągnąć kabelek do modułu Komfortu znajdującego się w bagażniku. Ewentualnie wchodzi w grę podłączenie do T20d/17 w Interfejsie diagnostycznym magistrali danych - do sprawdzenia.

Nigdzie nie znalazłem też żadnych informacji dotyczących kodowania Komfortu. Domyślam się, że to tylko dla kolegów, którzy dokładają czujnik wilgotności. U mnie już on siedzi, więc chyba nie muszę się martwić ciągnięciem kabla z pinu 7.

Jeśli chodzi o przełożenie czujnika wilgotności z jednego lusterka do drugiego to sprawa nie jest chyba taka prosta. Obie wiązki (od lusterka i od czujnika) w jakiś ciekawy sposób się ze sobą łączą w środku obudowy lusterka. W efekcie tylko dwa z trzech kabli z czujnika wilgotności są zmostkowane z pinami wtyczki lusterka. Zagadką jest dla mnie kabelek 3. Mam nadzieję, że to nie kwestia uszkodzenia wiązki.

Jeszcze dopiszę, żeby wszystko było w jednym miejscu.

8-pinowa wtyczka ma oznaczenie 8K0 971 833. Piny do niej mają oznaczenie 000 979 034 E.

[edit]

Tylko jeszcze nie wiem dlaczego na schemacie pin 3 z kostki lusterka jest oznaczony jako "tylko samochody z asystentem kontroli toru jazdy". Czy chodzi tutaj tylko o połączenie oznaczone na schemacie kropką i symbolem B668?

Opublikowano

Jak komuś nie zależy na kompasie, który jest tylko bajerem, to mam na sprzedaż http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-154/lusterko-fotochrom-czarne-278437/ z którego nie trzeba ciągnąć kabla do komfortu a wystarczy do Gatewaya. Zawsze bliżej, nie trzeba ryć połowy auta.

Opublikowano

@Hohe, do działania kompasu potrzebne jest tylko zasilanie. Możesz go odpalić trzymając lusterko w ręku i podając na piny 1 i 2 napięcie +12V oraz masę. Sensor magnetyczny kompasu umieszczony jest w obudowie lusterka. Więc ten bajer nie ma wpływu na wiązkę elektryczną.

Mnie natomiast zastanawia co innego, bo chyba nie umiem do końca czytać schematów z ELSy:

Nie wiem dlaczego na schemacie pin 3 z kostki lusterka jest oznaczony jako "tylko samochody z asystentem kontroli toru jazdy". Czy chodzi tutaj tylko o połączenie oznaczone na schemacie kropką i symbolem B668?

Screenshot_7.png

Opublikowano

Chyba się nie zrozumieliśmy, nie rozmawiam w ogóle o kompasie. Chodzi mi o to, że kiedy zmieniłem lusterko na to z kamerą asystenta długich, to odpiąłem kabel który szedł do komfortu. Więc w tej wersji lusterka jest on najwyraźniej niepotrzebny, załatwia to gateway.

Opublikowano
kiedy zmieniłem lusterko na to z kamerą asystenta długich, to odpiąłem kabel który szedł do komfortu. Więc w tej wersji lusterka jest on najwyraźniej nie potrzebny, załatwia to gateway.

No właśnie o to pytałem w poprzednim poście. Rozumiem, że piszesz o pinie 3?

Opublikowano
kiedy zmieniłem lusterko na to z kamerą asystenta długich, to odpiąłem kabel który szedł do komfortu. Więc w tej wersji lusterka jest on najwyraźniej nie potrzebny, załatwia to gateway.

No właśnie o to pytałem w poprzednim poście. Rozumiem, że piszesz o pinie 3?

Tak, trzeci to był.

Opublikowano

Mnie natomiast zastanawia co innego, bo chyba nie umiem do końca czytać schematów z ELSy:

Nie wiem dlaczego na schemacie pin 3 z kostki lusterka jest oznaczony jako "tylko samochody z asystentem kontroli toru jazdy". Czy chodzi tutaj tylko o połączenie oznaczone na schemacie kropką i symbolem B668?

http://s21.postimg.org/cjhmlwp05/Screenshot_7.png

Punkt * B668 to mostek kabli (akurat w tym wypadku CAN) jesli ktos posiada System kontroli pojazdu .

Co do kodowania lusterka to w Module 46 KOMFORT --> Coding 07

kompas.png

Opublikowano

Koledzy, moglibyście jeszcze napisać jakie oznaczenia mają piny żeńskie i męskie siedzące w złączu drzwi?

17899799.jpg

kostka3h.jpg

Opublikowano (edytowane)

-

Edytowane przez dobrus
Opublikowano
witam

posiadam wewn. lusterko z fotochromem , czy dużo roboty jest z dołożeniem zewn. fotochromów? wystarczy wymienić same wkłady luster i pociągnąć wiązki czy trzeba całe lusterka?

AUDI A4 A5 A6 A8 Q5 Q7 LUSTERKO WEWNETRZNE KOMPAS (3430610536) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

czy takie lusterko podejdzie do mojego auta? (mam czujnik deszczu i zmierzchu ale nie mam czujnika wilgoci a tutaj widzę chyba jest bo są kratki, da się podpiąć?)

Wystarczy wymienić same lustra, oczywiście trzeba dociągnąć instalację, lustro też da się podpiąć:wink:

Opublikowano (edytowane)

-

Edytowane przez dobrus
Opublikowano
dzięki w wolnej chwili sobie dorezam to lustro ;) jest gdzieś jakiś manual jak to zrobić? chodzi mi glównie o rozdzielenie czujnika deszczu i tej jego obudowy od szyby, no i o podpięcie czujnika wilgotnosci pow.

Czujnik deszczu zostaje bo masz oddzielną instalacje (3 kabelki)

Jak chcesz dorezać lustro fotochrom to wystarczy podpiąć samo zasilanie.

Dokladajac czujnik wilgotności kabeliek musi byc połączony z komfortem...

iPad Tapatalk HD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...