M@rk Opublikowano 6 Listopada 2006 Opublikowano 6 Listopada 2006 Witam teraz za kazdym razem jak odpale auto to spod mojej maski slychac nie zadawalajacy dzwiek ! mozna go okreslic jako cykanie ( czy moga to byc popychacze ? ) A druga sprawa to tak, ze za kazdym razem jak odpalam auto wydobywa sie glosny dziwek po jakis 3, 4 sekundach dzwiek znika i auto pracuje normalnie. Co moze byc przyczyna takiego glosnego odpalania ??
Gość zdeniu Opublikowano 6 Listopada 2006 Opublikowano 6 Listopada 2006 witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zaponania się z regulaminem forum to mogą być popychacze
M@rk Opublikowano 6 Listopada 2006 Autor Opublikowano 6 Listopada 2006 Zrobione kilka slow o sobie i o autku a teraz prosze o jakies informacje odnosni mojego problemu .
Kleju Opublikowano 7 Listopada 2006 Opublikowano 7 Listopada 2006 Ten dzwiek ktory trwa tylko pare sek to na 90% bendiks przy rozruszniku. Usterka nie grozna i tania w naprawie. Jesli dzwiek sie pojawia glownie jak auto jest zimne to jestem prawie pewny. Co do cykania, to jesli autko ma przejechane jakies 200tys i jak jest zimny troche cyka to tez zadna tragedia. Nalezy wlac dobrego oleju (ja leje Mobila 15W 40) i powinno byc odrobine lepiej. Waznem, aby do momentu nagrzania sie silnika nie przekraczac 3000obr.
M@rk Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Opublikowano 7 Listopada 2006 Chyba masz racje bo faktycznie te dziwne odglosy przy starcie pojawiaja sie tylko wtedy jak auto jest zimne, postaram sie to zrobic jak najszybciej a jezeli chodzi o te cykanie to czasami jest tak ze wogole nic nie cyka a czasami cyka przez caly czas nawet jak auto sie nagrzeje.
Marcin81 Opublikowano 7 Listopada 2006 Opublikowano 7 Listopada 2006 Witam czy ktos moze mi napisac czy w a4 99r 1,8se jest pasek czy lancuch rozrzadu za odp z gory dziekuje
mrog Opublikowano 8 Listopada 2006 Opublikowano 8 Listopada 2006 Przede wszystkim sprawdż poziom oleju. Co do postu powyżej nowego użytkownika (który nie czytał regulaminu) to nie słyszałem żeby w jakiejś A4ce był łańcuch - jeżeli jest inaczej to prosze o info.
M@rk Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Opublikowano 9 Listopada 2006 Ja wymienialem rozrzad pare tygodni temu i moge Cie zapewnic ze jest tam pasek rozrzadu
bialy4 Opublikowano 10 Listopada 2006 Opublikowano 10 Listopada 2006 W 1,8 Jest pasek i łańcuch.Pasek jest z przodu i napędza jeden załek, a łańcuch jest z tyłu(pod pokrywą zaworów) i z pierwszego wałka napędza drugi.Wiem coś o tym bo mi się zerwał i cała głowica do roboty także warto tam zajrzeć.
wiki Opublikowano 10 Listopada 2006 Opublikowano 10 Listopada 2006 to mogą być popychacze to są popychacze :!: i dopóki występuje to sporadycznie odpuść je sobie, ja też tak miałem czasami ale ostatnio po jeżdzie autobanem 1400 km cykanie ustało jak narazie, dostały konkretnie oleju (wysokie ciśnienie przy dużych predkosciach na długim odcinku)
M@rk Opublikowano 13 Listopada 2006 Autor Opublikowano 13 Listopada 2006 faktycznie wystepuje to cykanie sporadycznie, w aucie tego cykania nie slychac tylko jak sie wyjdzie z autka i to mnie wlasnie denerwuje, a zdaje sobie sprawe ze taki koszt wyiany popychaczy to jest okolo 1000 zł. wiec troszeczke duzy, ale mam nadzieje ze nazbieram sobie Nie ma co ukrywac ze przez ostatni czas dawalem mojemu autku troszeczke odpoczac,ale widze ze jednak szybka jazda dobrze zrobi na popychaczne i jak tutaj jezdzic wolno skoro autko sie tego domaga . Wielkie dzieki chlopaki za rady ! moze i jestem nowy na forum, ale juz widze ze naprawde spoko zwas ludzie :) [ Dodano: 13-11-2006, 16:04 ] jakies 4 tys. kilemotrów temu mialem mialem wymiane oleju wiec poziom oleju powinnien byc dobry, ale sprawdze jeszcze sobie . A powiedzcie mi ile tak trzeba oleju od Audi A4 1.8 125koni ??
kris_lpgcars Opublikowano 19 Listopada 2006 Opublikowano 19 Listopada 2006 witam kolege i podziele sie kilkoma radami iz posiadam dokladnie ten sam silniczek mojej a4 wiec dzwiek po uruchomieniu co fajniejsze przewaznie na zimnym jest to twoj ukochany napinacz drugiego walka rozrzadu, uwierz mi wymiana nie nalezy do tych milych szybkich i przyjemnych a przy okazji jak juz jestesmy w silniku, oleju mi ostatnio weszlo 4litry. Kontyynujac na rozrzadzie moja ksiazka serwisowa na kilku pierwszych stronach mowi co i kiedy trzeba wymieniac w przypadku silnika 1.8 20v jest to 115tys mil=180000km co do oleju ja osobiscie uzywam syntetycznego i jak na razie nie narzekam. Zycze powodzenia dobra rada jezeli nie jestes pewny co moze sie dziac w twoim silniku najpierw go poznaj od najmniejszych szczegolow.Narka
M@rk Opublikowano 20 Listopada 2006 Autor Opublikowano 20 Listopada 2006 Skoro to napinacz to wina jest po stronie mechanika skoro po wymianie napinacza paskow i rozdzadu tak dzwiek sie pojawia mam mam nadzieje ze to bedzie to bo zaczyna mnie to pomalu denerwowac .
bialy4 Opublikowano 20 Listopada 2006 Opublikowano 20 Listopada 2006 Skoro to napinacz to wina jest po stronie mechanika skoro po wymianie napinacza paskow i rozdzadu tak dzwiek sie pojawia mam mam nadzieje ze to bedzie to bo zaczyna mnie to pomalu denerwowac . To nie jest takie proste.Tu chodzi o napinacz drugiego wałka rozrządu,Jak zauważyłeś pasek napędza tylko jeden wałek z tyły głowicy z pierwszego wałka jest łańcuch,który napędza drugi wałek,ten łańcuch jest właśnie napinany tym napinaczem o którym mowa.Koszty takiej naprawy nie są przyjemne.Mi pękł ten łańcuch nie wiadomo dlaczego-skutki: katastrofalne do roboty cała głowica.
M@rk Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Opublikowano 21 Listopada 2006 Dobra w przyszlym tygodniu bede mial wolne w pracy to pojade do mechanika i popytam jak sprawa wyglada jeszcze sprawdze faktury ale zdaje mi sie ze mialem wymiane dwoch napinaczy bo jak mowie wymienialem caly rozrzad oprocz lancucha (koszt 1000 zł. wymiana na hydrauliczny napinacz +300 zł. koszt wymiany ) Ale tak jak mowie sprawdze tojeszcze na fakturze i pogadam z mechanikiem . [ Dodano: 22-11-2006, 07:49 ] Sprawdzilem na fakturzei mialem wymienione w aucie : 1. napinacz hydrauliczny paska rozrzadu Audi EVR55709 2. Napinacz paska wieloklinowego Audi EVR55713 3. Pasek rozrzadu VW/Audi 4. Pasek wieloklinowy 4PK 856 5. Pasek wieloklinowy 5PK 1300 7. Rolka napinajaca paska klinowego Audi ARD 0215 8. Rolka napnajaca pska rozrzadu Audi/VW EVR 55440 9. Rolka prowadzaca paska rozrzadu Audi EVR 55441 10. Zimering 32x47x10 El325155 I kurcze myslalem ze wszytko wymienilem, a wy chcecie mi powiwedziec ze nie wymienilem jeszcze napinacz drugiego walka rozrzad :?: :?: :?: :?: no bez jaj !!
seb-k Opublikowano 22 Listopada 2006 Opublikowano 22 Listopada 2006 Ja wymieniłem tylko pasek i rolkę (mechanik powiedział, że reszta jest w dobrym stanie). Auto chodzi jak marzenie już od 15 kkm. Niektórzy mechanicy najchętniej wymieniliby od razu cały silnik... mieliby robotę i pewność, że oddadzą klientowi sprawne auto...
M@rk Opublikowano 22 Listopada 2006 Autor Opublikowano 22 Listopada 2006 Dobra chlopaki studiowalem ksiazkle o Audi "naprawa swoje auto sam" i faktycznie macie racje zer istnieje jeszcze jeden napinacz hydrauliczny lancucha i jego napewno nie mialem wymienianego, jezeli to jest faktycznie ten napinacz to troszeczke sie zdenerwuje poniewaz bede musial jeszcze taz zaplacic za robocizne mechanikowi bo kurcze nie wymienilem tego odrazu :( no ale coz czlowiek uczy sie na bledach ! najpierw pojade do mechanika z autem i zapytam sie jego co to moze byc, jak potwierdzi ze faktycznie to jest to chociaz wy chlopaki twierdzicie ze to jest to to wymienie na 100% ten napinacz zeby faktycznie nic mi nie strzelilo i nie rozwalilo glowicy jak koledze wczesniej . ----- Marek
bialy4 Opublikowano 22 Listopada 2006 Opublikowano 22 Listopada 2006 Tego się nie wymienia tak często jak rozrządu z przodu-przynajmniej mi się tak wydaje ale jak auto ma przebieg powyżej 150 kkm to lepiej tam zajrzeć przynajmniej wymienić łańcuch bo po tym przebiegu już by się przydało.Ja mam książkę z servisem do końca-przebieg 165 kkm (nie chce mi się jednak wierzyć że orginalny) i łańcuch się zerwał.Przy okazji wymiany łańcucha można sprawdzić kondycję napinacza.Ale ja na Twoim miejscu to zastanowił bym się czy te odgłosy to napewno ten właśnie napinacz bądź łańcuch. Dodam że ja zrobiłem głowicę wymieniłem wtedy przedni rozrząd i łańcuch z tyłu ale napinacza łańcucha nie wymieniałem bo nie było takiej potrzeby.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 takie pytanie OT: co ile powinno się wymieniać taki łańcuch?
bialy4 Opublikowano 24 Listopada 2006 Opublikowano 24 Listopada 2006 Słyszałem że powinny wytrzymać 200 kkm ale na 100% nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się