mate64 0 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Czy wentylator chłodnicy powinien się kręcić cały czas? Tj rozumiem że kręci się uślizgiem na wirniku od obrotów koła pasowego ale w moim ADP kręci się z dosyć dużą siłą nawet na zimnym silniku. Dodam że w aucie jest klimatronic (ma to znaczenie?), a na wyłączonym silniku bez wysiłku obracam go palcami więc wiskoza nie jest "zabetonowana". Jak to z nim jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins 0 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Kręci się cały czas, ale siłą rozpędu i jeśli jest sprawny (wiskoza), to można go zatrzymać choćby nawet palcem. :-) W każdym razie ja moim drewnianym paluchem daję radę zatrzymać nawet na mocno ciepłym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate64 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 hmmm zatrzymać go można ale mam wrażenie że palce połamie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins 0 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 To nie wtykaj paluchów między śmigła tylko przytrzymaj za ten pierścień na obwodzie wiatraka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszstn 11 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Wszystko masz ok, tak powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel40 0 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dokładnie, tak powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nelson 0 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Zawsze możesz zrobić test. Zatrzymaj go gazetą na zimnym silniku, obwiąż gumką i zaczep o cokolwiek w pobliżu. Przy temp około 85 stopni wisko powinno zerwać gumkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate64 0 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Test przeprowadzony, wisko moim skromnym zdaniem kręci się zbyt mocno (praktycznie wyje jak na pełnych obrotach, gazetą ani niczym innym zatrzymać łatwo sie nie da, a gumke rwie od razu). TO jest w ogóle rozbieralne?? Na jakiej zasadzie ono działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba84 1 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 poprostu ci skleja czyli do wyje... Ja jak kupilem kiedys nowe to odrazu bylo zrypane, 1.6 wchodzac na odroty zachowywalo sie jak V8 swist itp az pewnego dnia rozwalilomi smiglo a smiglo chlodnice... Teraz znow musze kupic wisko i napewno nie kupie SRL ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszstn 11 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jak musisz wymieniać to kup sobie wisko z firmy behr takie szły na pierwszy montaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate64 0 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Jeszcze nie wiem czy muszę wymieniać, chciałbym się dowiedzieć czy jest to mechanizm rozbieralny i jak działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzeysiujarzyna90 0 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 witam dołączę sie do tematu robiłem test z gumką na swojej viskozie i co się okazało to wcale nie chciała zerwać gumki nawet jak temp przekroczyła 90 stopni czyli u mnie też jest do wymiany tak??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszstn 11 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 przegrzewa Ci się? jeśli nie to to olej, może nie osiągnął płyn w chłodnicy tej temp. tylko w silniku miałeś te 90C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzeysiujarzyna90 0 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 żeby się przegrzewał to chyba raczej nie bo na liczniku jest cały czas 90 a na klimatroniku 100 ale to może czujnik walnięty jedyne co zaobserwowałem to jak już się tak dobrze zagrzeje to podnosi się stan płynu w zbiorniczku..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszstn 11 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 no to dziwne bo na klimatroniku też nie powinieneś mieć więcej niż 90C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PyRaS 0 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam Panowie, aby nie zakładać nowego wątku podczepię się tu. Moje pytanie jest następujące. Jaki czujnik załącza wisko. Czy jest to ten czujnik co występuje w dole chłodnicy (4 pin)???? Pytam bo najprawdopodobniej mam uwalony ten czujnik ( temperatura nieraz potrafiła bardzo skakać tj. rosła do 70 malała do 60 rosła do 80 malała do 75 urosła do 90 spadła do 80 i to moim zdaniem zbyt szybko jak na nagrzewanie czy oddawanie ciepła, potrafiła wzrosnąć w parę sekund o 10 st i zmaleć w 2-3 sek o 10st. Dodam że termostat ma miesiąc - ORI z ASO, teraz raz mam tak że czasem powiesi się na 70 i trzyma lekko wzrośnie do 80 i trzyma a górna rura gorąca jak diabli dolna letnia-ciepła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mate64 0 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 PyRaS ja ekspertem nie jestem, ale z tego co zdążyłem zauważyć wisko działa na zasadzie hydrauliki płynu i nie załącza go żaden czujnik. jest w nim bimetal który reaguje na temperaturę i przepychając odpowiednio jakiś płyn blokuje lub odpuszcza "śmigło". Ale niech mnie poprawią mądrzejsi. Pytanie moje jest kolejne. Podczas weekendowej trasy miałem od 90 do 105 stopni na zegarze, bez żadnej zależności (stojąc w korku miał 90 stopni, jadąc 120 miał 105 stopni, a za jakiś czas znowu 90 itd) Na zewnątrz było ponad 30 stopni, ale już wracając dwa dni później gdzie na zewnątrz było 27 stopni auto miało równo 90. Pytanie moje brzmi, podejrzenie wariującego zegara czy szukać dalej? Niestety nie miałem kabla żeby go zvagować i nie miałem neta żeby sprawdzić kody klimatronika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sołtys85 1 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 PyRaS ja ekspertem nie jestem, ale z tego co zdążyłem zauważyć wisko działa na zasadzie hydrauliki płynu i nie załącza go żaden czujnik. jest w nim bimetal który reaguje na temperaturę i przepychając odpowiednio jakiś płyn blokuje lub odpuszcza "śmigło". Ale niech mnie poprawią mądrzejsi.Pytanie moje jest kolejne. Podczas weekendowej trasy miałem od 90 do 105 stopni na zegarze, bez żadnej zależności (stojąc w korku miał 90 stopni, jadąc 120 miał 105 stopni, a za jakiś czas znowu 90 itd) Na zewnątrz było ponad 30 stopni, ale już wracając dwa dni później gdzie na zewnątrz było 27 stopni auto miało równo 90. Pytanie moje brzmi, podejrzenie wariującego zegara czy szukać dalej? Niestety nie miałem kabla żeby go zvagować i nie miałem neta żeby sprawdzić kody klimatronika Czujnik temperatury do wymiany. ---------- Post dopisany at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany at 22:24 ---------- PyRaS ja ekspertem nie jestem, ale z tego co zdążyłem zauważyć wisko działa na zasadzie hydrauliki płynu i nie załącza go żaden czujnik. jest w nim bimetal który reaguje na temperaturę i przepychając odpowiednio jakiś płyn blokuje lub odpuszcza "śmigło". Ale niech mnie poprawią mądrzejsi.Pytanie moje jest kolejne. Podczas weekendowej trasy miałem od 90 do 105 stopni na zegarze, bez żadnej zależności (stojąc w korku miał 90 stopni, jadąc 120 miał 105 stopni, a za jakiś czas znowu 90 itd) Na zewnątrz było ponad 30 stopni, ale już wracając dwa dni później gdzie na zewnątrz było 27 stopni auto miało równo 90. Pytanie moje brzmi, podejrzenie wariującego zegara czy szukać dalej? Niestety nie miałem kabla żeby go zvagować i nie miałem neta żeby sprawdzić kody klimatronika Czujnik temperatury do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanekPL 0 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 ja tez sie podczepie pod temat. mam inny problem. temp na zewnatrz ok 25 stopni moze ciut wiecej. odpalam wóz na postoju po ok 20 min zaczyna wychodzic powyzej 90 stopni. wentylator od klimy sie zalacza tak jak powinien ( pomaga wiskozie chłodzic ) jednak temperatura rosnie dalej az na fisie wyrzuca błąd ze sie przegrzewa. temp potrafi urosnac i do 120 stopni ale jak juz ma 110 to wylaczam silnik. czujniki sa ok, uklad w 100% zalany plynem, pompa wody pompuje do wyrównawczego. w zbiorniczku nie ma oleju, nie czuc spalin nie kopci ( generalnie wykluczam upg ) silnik to 2.6 ( abc ) obstawiam zrypane wisko. tylko nie znam zasady dzialania i jak przeprowadzic testy. jak wisko sie ma do obrotow silnika i do temp pokazywanej na desce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Sprawdz czy chłodnica jest gorąca bo wygląda to na zacięty termostat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się