Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wiskoza wentylatora chłodnicy


mate64

Rekomendowane odpowiedzi

Zasada działania Viska (opis zapozyczony z innego forum)

"Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego płynu sprzęgającego, który kontroluje prędkość wiatraka przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy potrzeba chłodzenia silnika jest niewielka.

Wnętrze napędu podzielone jest na dwie komory. Tylna komora zawiera rotor (K), zaś przednia komora tworzy zbiornik płynu (M). Płyn jest pompowany do zbiornika poprzez ruch obrotowy rotora i pompę tłoczącą ©. Pompa tłocząca ma otwór, zwany portem wypuszczającym (A) i 'tamę' (B), która jest obniżeniem w tarczy pompy zaprojektowanym tak, aby wytwarzać wzrost ciśnienia w płynie. Powoduje to przepływ płynu z komory rotora do zbiornika w czasie pracy silnika. Pompę tłoczącą stanowi część obwodowa tarczy pompy (P). Rotor jest bezpośrednio połączony poprzez wałek napędowy (L) z silnikiem, i dopóki silnik pracuje, ruch obrotowy rotora utrzymuje płyn w zbiorniku (M).

Gdy wzrasta temperatura, i tym samym potrzeba chłodzenia silnika, bimetaliczny element (E) wyczuwa temperaturę powietrza za chłodnicą i steruje zaworem (G), który postępowo (wraz ze wzrostem zapotrzebowania) otwiera dopływ (H). Otwarcie zaworu pozwala na ponowne dostanie się płynu do komory rotora, co powoduje zwiększenie stopnia przeniesienia napędu wiatraka. Tym samym wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej komora rotora wiatraka zapełnia się większą ilośćią płynu, zwiększając jednocześnie współczynnik tarcia, co powoduje wzrost prędkości obrotowej wiatraka (w zakresie przewidzianym konstrukcyjnie), i tym samym zwiększa się przepływ powietrza wokół chłodnicy, poprawiając chłodzenie.

Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej."

VISKO.jpg

Zacieniowane obszary to elementy napędowe, kolorem czerwonym zaznaczony jest obszar płynu.

A - port wypuszczający

B - 'tama'

C - pompa tłocząca

D - przednia obudowa

E - element bimetaliczny

F - główna obudowa (z użebrowaniem chłodzącym)

G - zawór

H - dopływ

J - uszczelka

K - rotor

L - wałek napędowy

M - zbiornik płynu

P - tarcza pompy ...dokładniej się nie da :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz wymieniać to kup sobie wisko z firmy behr :naughty: takie szły na pierwszy montaż

Witam ,podepnę się pod temat

Mam problem z chłodzeniem silnika w moim audi a mianowicie podczas dłuższych postojów w korku temperatura potrafi wzrosnąć do 120

stopni.Prawdopodobnie mam wiskozę do wymiany.Gdzie kupić wiskoze najlepiej firmy behr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz wymieniać to kup sobie wisko z firmy behr :naughty: takie szły na pierwszy montaż

Witam ,podepnę się pod temat

Mam problem z chłodzeniem silnika w moim audi a mianowicie podczas dłuższych postojów w korku temperatura potrafi wzrosnąć do 120

stopni.Prawdopodobnie mam wiskozę do wymiany.Gdzie kupić wiskoze najlepiej firmy behr?

nie wierze ze to Visco - obstawiam termostat :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz wymieniać to kup sobie wisko z firmy behr :naughty: takie szły na pierwszy montaż

Witam ,podepnę się pod temat

Mam problem z chłodzeniem silnika w moim audi a mianowicie podczas dłuższych postojów w korku temperatura potrafi wzrosnąć do 120

stopni.Prawdopodobnie mam wiskozę do wymiany.Gdzie kupić wiskoze najlepiej firmy behr?

nie wierze ze to Visco - obstawiam termostat :wink:

Witam ,termostat wymieniałem jakieś cztery lata temu na ori z aso,ale wtedy to był odwrotny problem, z niedogrzaniem silnika,duży obieg cały czas.

A jak uwiążę wisko na nitce to przy jakiej temperaturze powinna się załączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po 4 latach jest zabity na 100% jeżeli Ci sie autko przegrzewa..

Wczoraj sprawdzałem,termostat puszcza duży obieg przy ok 90 stopni,dolny wąż gorący tak samo jak górny,natomiast wiskoza

uwiązana na nitce nie ruszyła nawet przy 110 stopni,temperatura rosła a wisko nic czyli jak dla mnie ewidentnie padnięta jest wiskoza.

Gdzie kupić najtaniej taką wiskoze firmy BEHR? Na alegro znalazłem taką,czy to jest orginal?

Wisko, Visco,Sprzęgło AUDI A4 PASSAT B5 ORYGINAŁ (2354000195) - motoAllegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po 4 latach jest zabity na 100% jeżeli Ci sie autko przegrzewa..

Mam ten sam problem. łapie mi temp pod 120 stopni, nawet na postoju bez jazdy ( widomo potrzeba troche czasu) termostat wymienialem pare msc temu wytarmosilem go z powrotem w domowych warunkach zagotowałem wode i ze stoperem w reku sprawdzalem na ile wczesniej zacznie sie otwierac przed wrzeniem wody w garnku. jak w morde 2 min wczesniej zaczal sie otwierac. a auto dalej łapie temp. obstawiam wisko ze dobrze nie zasprzegla, dopiero to dzis sprawdze bo czasu nie bylo jednak wykluczam upg bo leciało by powietrze do wyrównawczego zaraz po odpaleniu silnika a tu spokoj. mogła by byc pompa wody ale nie rusze bez mechanika bo o rozrzadzie mam blade pojecie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tak czy siak termostat wymienił. Koszt nie duży a twój stary może otwierać sie tylko troche, nie w całości.

Ja miałęm ten sam problem co wy.

Wymieniłem termostat, nic nie dało. Wymieniłem wisko, też nic.

Wymieniłem chłodnice i odrazu super efekt.

Stara była tak zakamieniona czy niewiem co ale ważyła ładnych pare kilogramów, gdzie nową mogłem trzymać w 3 palcach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj no ja mam termostat używany moze tysiac km nie wiecej. wymienialem pare msc temu. sprawdziłem dzis wisko. temp rosnie a wisko sie nie zasprzegla jak złapie swoją temperature. pas przedni mam zrzucony trzyma sie na 2 srubkach wiec jak wisko bede wymianial to spuszcze wode i wykrece chłodnice. sprawdze ile sobie waży ;) a czy na kamień jakaś płukanka działa ? np prestone radiator flush ? ktos testowal takie wynalazki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli przy temp.95st. wisko zatrzymam i mogę go kręcić luźno w drugą stronę to znaczy że jest do wymiany? nie czułem oporu trzymając wiatrak.Mam taki problem że na vagu jest 100st. Termostat nowy ori,chłodnica nowa,pompa wody też.Gumki też nie urwało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...