Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne stukanie z silnika?


misiek26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

a4 b7 blb 2005r

Ręce mi już opadają. Dopiero co uporałem się z kopceniem w moim audiku a teraz coś zaczęło stukać. Wybrałem się dziś na przejażdżkę i usłyszałem jakiś dziwny dźwięk dobiegający z pod maski. Dziwne jest, że jak przyśpieszałem to stukanie przyśpieszało i analogicznie kiedy zwalniałem to też zwalniało. Co dziwne jak zjeżdżałem z górki bez gazu to stukanie było jakby głośniejsze. Słyszalne jest także na jałowym tak jakby coś nap*****a w silniku. Żadnych błędów po podłączeniu do kompa. Proszę o jakieś sugestie.

Załączam link do krótkiego filmiku.

http://w544.wrzuta.pl/film/6Y0Yta3ce8A/audi_a4_b7_blb_dziwne_stukanie

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki przebieg? jaki silnik? jak 2,0tdi może być pompa oleju i silnik niema smarowania.

---------- Post dopisany at 08:52 ---------- Poprzedni post napisany at 08:51 ----------

już widzę że 2,0TDI to tylko jaki przebieg. ale dziwna praca silnika w tym modelu to zazwyczaj pompa albo wałki wyrównoważające. Tak czy siak lepiej z tym tak nie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się zgadzało. Pewnie napęd pompy oleju. Jak przekręcisz 2tys obrotów to nie zapala się kontrolka ciśnienia?

Zmieniałeś rozrząd w aucie? jak tak to czy zmieniłeś ten bolec napędzający pompę oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten bolec nie jest jedyną przyczyną, a dokładnie gniazdo tego bolca więc nawet jak kolega wymieni tzw. imbusik to i tak pompa może stać. Pozatym pierwsze słysze żęby objawem zyżywającej się pompy były dziwne dźwięki z silnika. Mi to wygląda na jakieś sprzegiełko od alternatora albo coś z okolicy paska klinowego, ponieważ dzwięk wzrasta wraz z obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo popychacze bo ciśnienie będzie słabe. Jak za w czasu wymienisz bolec to ci nie uszkodzi gniazda. Sprzęgieł-ko alternatora słychać tylko na wolnych obrotach. A ocenić to można tylko na żywo. A co do pompy to była tylko sugestia aby za dużo nie jeździł bo jak faktycznie będzie coś takiego to narobi sobie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(wg. ang. książki) rozrząd + pompa wody wymienione na 80tyś. mil, poza tym auto serwisowane regularnie. Przez ostatnie trzy lata, jak tym autem jeżdżę nigdy nie miałem problemów. Owszem zawsze chodził głośniej niż inne diesle ale było ok, nawet kontrolki ciśnienia oleju nie było. Teraz ciągnie normalnie i wkręca się na ok. 3000rpm bez problemu ale teraz go oszczędzam i jeżdżę powolutku bo czuję się jak bym siedział na tykającej bombie. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze obsluchaj czy to z poziomu miski olejowej, czy moze napinaczy, paska, alternatora, serwa, kompresora klimy.

zdejm, pasek wieloklinowy, uruchom silnik i sluchaj. jezeli dzwiek bedzie wystepowal nadal, to cos z rozrzadu, tak moga stukac tez panewki. ale najpierw zdejm pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez to wyglada na pompę oleju albo walki wyrownoważajace

---

- Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poma wydaje dźwięki tylko jest ich przyczyną.

---

- Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno osłuchałem silnik stetoskopem i najgłośniej jest od strony korka wlewu oleju. Dosyć dobrze słyszalne w środku samochodu ponieważ wtedy nic innego nie zagłusza tego stukania. Z początku myślałem, że to może dwumas ale jednak nie.

---------- Post dopisany at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ----------

Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i powiedział, że jego zdaniem może to być zawieszony popychacz (tak to brzmi dla niego). Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wyrąbana szklanka albo wałek rozrządu, ja bym najpierw sprawdził to, bo to jest proste, otwierasz dekiel zaworów i zaglądasz do środka, tam wszystko widać szklanki oraz zobaczysz w jakim stanie jest wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno osłuchałem silnik stetoskopem i najgłośniej jest od strony korka wlewu oleju. Dosyć dobrze słyszalne w środku samochodu ponieważ wtedy nic innego nie zagłusza tego stukania. Z początku myślałem, że to może dwumas ale jednak nie.

---------- Post dopisany at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ----------

Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i powiedział, że jego zdaniem może to być zawieszony popychacz (tak to brzmi dla niego).

niedawno padl mi pompowtryskiwacz.jeden z objawow to stukanie z okolic pokrywy zaworow. jezeli dzwiek nasila sie w czasie hamowania silnikiem, tymbardziej przyjrzalbym sie pompowtryskiwaczom.

warto zrobic logi, 011,023.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awarie pompowtryskiwacza powinien pokazać vcds. Lub tak jak piszesz logi.

---

- Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awarie pompowtryskiwacza powinien pokazać vcds. Lub tak jak piszesz logi.

---

- Sent from my iPhone 4s using Tapatalk

Jesteś w błędzie, wczesnej neisprawności nie wykryjesz VCDS ani VAG. wartosci beda w granicach tolerancji.

A glosna praca jest spowodowana nieprawidlowym procesem spalania - m.in. zle rozpylone paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...