Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Porównanie mocy B5 a B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie A4 B5 TDI 116KM, a A4 B6 TDI 130KM(AWX). chialem się dowiedzieć czy to normalne ze B5 będzie żwawsza niż B6, bo po zakupie aż sie zdziwiłem ze nie ma tego kopa B6 co ojca B5. Juz kiedys słyszląem ze mocniejszy jest, ale aż mi się wierzyć nie chce w końcu ma mniej koni B5.

Opublikowano

Witam kolege z LRY:hi:

Jak ustawisz je na kresce to pewnie będą szły porównywalnie, jesli B6 bedzie wolniejsza to znaczy ze cos z nią nie tak, albo B5 ma program:whistling: 115ka fajnie sie odpycha juz w serii

---------- Post dopisany at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany at 15:02 ----------

Waga swoje robi, a jeśli B6 w Quattro to juz w ogóle sprawa przesądzona

Opublikowano

nie masz racji. jezdzilem sporo jednym i drugim.

w tej konkurencji zdecydowanie zwyciezy B6, ma lepszy stosunek masa/moc

10,88 B5 a 11,07 w B6

dodatkowo w przypadku silnikow AVF jest roznica 25 Nm momentu 285 Nm AJM a 310 Nm AVF.

Opublikowano

ATJ 115 tez ma 310 nm

Opublikowano

ustawione obok siebie jadą równo:wink: do setki, albo inaczej powiem przewaga B6 jest niezauważalna

Opublikowano

generalnie b6 oska 130 powinna być delikatnie szybsza od b5 ośka 115, ale nie bedzie na pewno to wielka róznica poniewaz b6 jest cięższa

Opublikowano
generalnie b6 oska 130 powinna być delikatnie szybsza od b5 ośka 115, ale nie bedzie na pewno to wielka róznica poniewaz b6 jest cięższa

No waga robi Swoje, no ale jednak 15 kucyków tez drogą nie chodzi. B6-stka jest szybka, ale z miejsca sądze, że wymięka w porónaniu do B5-iątki(B5 ciągnie od razu ładnie), po przesiadce czuje różnice i nie tylko ja:). A co do programu, to będe o tym myślał bo nie sprawdzałem.:wink::naughty:

Opublikowano
ATJ 115 tez ma 310 nm

i quatro

---------- Post dopisany at 01:21 ---------- Poprzedni post napisany at 01:20 ----------

ustawione obok siebie jadą równo:wink: do setki, albo inaczej powiem przewaga B6 jest niezauważalna

nie jada rowno, robilismy tego typu testy. oczywiscie warunek, ze auta musza byc sprawne.

zreszta policz sobei stosunek masa/moc.wspolczynniki oporu powietrza maja praktycznie takie same. fizyki nie oszukasz. katalogowo maja chyba 0,5 sek roznicy.

Opublikowano

ale 0,5s w praktyce do setki jest niezauważalne:wink:

Opublikowano

dokladnie 0,6 sek.

a 0,6 sek to 0,6 sek, to przy 100 km/h to 16,7 m a wiec ponad 3 dlugosci auta...

Opublikowano
dokladnie 0,6 sek.

a 0,6 sek to 0,6 sek, to przy 100 km/h to 16,7 m a wiec ponad 3 dlugosci auta...

do setki w zyciu:whistling: taką odległosć miałbyś przy przewadze 4s na tak krótkim dystansie jakim jest rozbujanie do setki auta

mam 8,5 u siebie i seryjny AJM normalnie siedzi na zderzaku więc nie wiem skad masz te 3 długosci auta, chyba do 160km/h

Opublikowano

ja napisalem jaka odleglos pokonuje auto, przy predkosci 100 km/h w ciagu 0,6 sek, ze to nie jest takie nic.

a swoją drogą teoretycznie moznaby wyznaczyć krzywą przyspieszenia i obliczyć różnicę w odległości. niestety nie jest to ruch jednostajnie przyspieszony. wiec prościej to wykonać empirycznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...