Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakup używanej turbiny "na odległość". na co zwrócić uwagę?


darekk87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Muszę wymienić turbinę w swoim ASV. Zdecydowałem się na kupno używanej. Chciałbym z ASZ ponieważ cenowa róznica pomiędzy nią, a ASV jest praktycznie zerowa. Niestety w mojej okolicy nie ma takiej żeby mógł jechać i obejrzeć w jakim jest ona stanie. Czy warto kupować taką część jak turbo przez "kup teraz" ? bo w takim wypadku chyba jedyne co pozostaje to zaufać sprzedawcy w jego prawdomówność... co zrobić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym takiej turbiny nie kupował skoro nie można jej zobaczyć,one mają już spore przebiegi stąd duże ryzyko jka dla mnie.

Jestem zwolennikiem porządnego czyszczenia i regeneracji starej, w dobrych zakładach masz 2 lata gwarancji i się śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Muszę wymienić turbinę w swoim ASV. Zdecydowałem się na kupno używanej. Chciałbym z ASZ ponieważ cenowa róznica pomiędzy nią, a ASV jest praktycznie zerowa. Niestety w mojej okolicy nie ma takiej żeby mógł jechać i obejrzeć w jakim jest ona stanie. Czy warto kupować taką część jak turbo przez "kup teraz" ? bo w takim wypadku chyba jedyne co pozostaje to zaufać sprzedawcy w jego prawdomówność... co zrobić?

Pozdrawiam

Rozumiem ze piszac "kup teraz" masz na mysli allegro...?

Tego zakupu bym unikala jak ognia.

Masz mase firm, ktore profesionalnie zajmuja sie naprawa i sprzedaza. Ale nie allegro.

Mozesz zrobic oczywiscie tak jak kolega powyzej Ci doradza, czyli czyscic swoja.

Oczywiscie wybor nalezy do Ciebie.

Na forum jest pare watkow na ten temat... :szukaj:

ps. Widze ze jestes z Zabrza, to podjedz sobie na Sosnice. Tam jest firma naprawiajaca i sprzedajaca turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Muszę wymienić turbinę w swoim ASV. Zdecydowałem się na kupno używanej. Czy warto kupować taką część jak turbo przez "kup teraz" ? bo w takim wypadku chyba jedyne co pozostaje to zaufać sprzedawcy w jego prawdomówność... co zrobić?

Pozdrawiam

...przy zakupie turbiny sprawdzona jest jedna zasada 1. nowa (cena niestety powala), 2. regenerowana (przystępna cena) 3. ostateczna ostateczność - czyli zakup używanej ale TYLKO z możliwością sprawdzenia jej stanu technicznego jeszcze przed zdemontowaniem od dawcy (inaczej zakup takowej wykluczam)...

...z doświadczenia proponuję zakup turbiny regenerowanej w sprawdzonej firmie (ja złapałem kontakt z dwiema firmami przez allegro - ceny "kup teraz" na poziomie 650-700zł za kompletny i uzbrojony podzespół przygotowany do montażu wraz z gwarancją i fakturą. Do chwili obecnej korzystam z usług dwóch firm z Gdańska i Kożuchowa (linku nie podaję by nie zebrać za reklamę). Od około 4 lat ŻADNE regenerowane turbo kupione u w/w nie sprawiło najmniejszych kłopotów i po dziś dzień lata bezawaryjnie. Dodam, że dwa z aut, w których je montowałem od tego czasu zrobiły po około 120-150Tkm. zatem uważam, że nie warto pchać się w używkę bez możliwości jej wcześniejszego sprawdzenia...

....skoro nie masz doświadczenia z turbo a jak wnioskuję z postu Sam chcesz się za to wziąć, bardziej niepokoi mnie fakt, czy wiesz o kilku podstawowych zasadach przy montażu nowego lub regenerowanego turbo, ponieważ może się okazać, że przejedziesz parę km a nowo zamontowany podzespół będzie nadawał się tylko do regeneracji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację ale koszt regeneracji jest niewiele niższy od nowej turbiny...

Zależy co się podziało,Twoje turbo czyszczenie + wymiana łożysk,wirnika,wyważanie powinno się zamknąć w 1tys zł,gwarancja 2 lata, nowy olej i filtr obowiązkowo i można śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację ale koszt regeneracji jest niewiele niższy od nowej turbiny...

Zależy co się podziało,Twoje turbo czyszczenie + wymiana łożysk,wirnika,wyważanie powinno się zamknąć w 1tys zł,gwarancja 2 lata, nowy olej i filtr obowiązkowo i można śmigać.

Czyli jak kolega napisał cena regeneracji turbo wraz z czynnościami technicznymi nie przekroczy tysiaka i jeszcze 2 letnia gwarancja, czyli zawszę parę stówek mniej w porównaniu z zakupem nowej :naughty: ja u siebie mam turbawkę bez kierownic i narazie się trzyma :banan: choć troszkę poci się na dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia powiem że lepiej zregenerowaną. sam kupiłem używaną i niby wiedziałem żeby sprawdzić luz. Ale co z tego po 2 tygodniach nadawala się do czyszczenia.Więc ją oddałem,całe szczęście miałem taką możliwość.Sam wyczyściłem starą (okazała się tak naprawdę w lepszym stanie)i narazie jeżdże .Jak się rozdupczy to napewno do regeracji. i koszta że tylko w plecy.Bo robił to mechanik i koszta wymiany . teraz poczyściłem wszystko sam.Prosta robota jeśli masz trochę wyobraźni.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako ze watek jest o turbo.

Nie wiem czy koledzy widzieli na YT, filmik o regeneracji turbosprezarki zrobiony przez kolege ze Szczecina.

Napewno warto zobaczyc, zeby choc wiedziec jak to wyglada na stole.

Oczywiscie nikogo nie zachecam do samodzielnej pracy.

Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=zZnRGKp6WKE&feature=relmfu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doswiadczenia powiem ze lepiej dobra uzywke niz regeneracje.Po regeneracji zawsze sa luzy,jak wyjmuje turbo to zawsze te po regeneracji maja wiekszy luz niz te ori.W zyciu bym nie kupil regeneracji nawet jakby byly ze złota czesci.Sam kupilem uzywke juz ponad rok odpukac latam i nic sie nie dzieje.

Nawet mozna pomyslec,placisz za regeneracje okolo 1000zł a na ile gwarancja jest niekiedy 3msc a max chyba rok..................................

Wiadomo co to oznacza.Staly klient po pol roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie kupił używki. Co z tego jak założysz turbo bez luzów itp. wydawało by sie ze w dobrym stanie a zaraz sie okaże że do bani jest w nim zmienna geometria i będzie przeładowywać? Po 200tkm Turbo jest pełne sadzy i wyżłobień, rowków od zmiennej geometrii. Regeneracja sie chyba w tej chwili najbardziej opłaca. W wielu firmach od razu dają Ci za starą turbawkę, drugą zregenerowaną. Pewnie wymiana na inny model też wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doswiadczenia powiem ze lepiej dobra uzywke niz regeneracje.Po regeneracji zawsze sa luzy,jak wyjmuje turbo to zawsze te po regeneracji maja wiekszy luz niz te ori.W zyciu bym nie kupil regeneracji nawet jakby byly ze złota czesci.Sam kupilem uzywke juz ponad rok odpukac latam i nic sie nie dzieje.Nawet mozna pomyslec,placisz za regeneracje okolo 1000zł a na ile gwarancja jest niekiedy 3msc a max chyba rok..................................

Wiadomo co to oznacza.Staly klient po pol roku

Nie zgodzę się z tym,może regenerował je jakiś pseudo-fachowiec.Kolega co ma serwis robi większość turbo-diesli,od 2 lat regenerowane turba śmigają że aż miło,po dużych przelotach rzędu 150-200tys w dostawczakach ponownie trzeba czyścić i coś wymienić ale to normalne jak auta zapinają w trasach,sąsiad w Superbie po 3 latach nie ma luzów,wszystko suche,płacił 980zł za regenerację plus Motul 505.01 i filtr Knechta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy regeneracja to nie to co ori uzywka mowie w dobrym stanie.A turbo w 99% pada,jezeli ktos jezdzi z przeladowaniem.I ja sobie bym regenerowanej jak i innym nie montowal,mialem osobiscie 5 turbin po regeneracji i to z roznych czesci swiata,3 z polski i 2 z niemiec.I powiem tak z tych pieciu cztery osoby zbieraja na nowe turbo,bo maja luzy wzdluzne a wirnik jest poszarpany jakby ktos na obrotach do kraweznika dotknal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra używka nie jest zła. Tylko musi być obejrzana i sprawdzona (luzy, logi etc).

Kupowanie na allegro, przez kup teraz to najprostsza droga by zostać oszukanym. Nie dość, że można kupić kota w worku to sprzedający może się wykręcać od odpowiedzialności słowami, że za uszkodzenie turbiny odpowiada użytkownik bo albo użytkował w zły sposób albo montaż nie był prawidłowy.

Z regenerowaną również nie jest łatwo. Garrett (turbo afn, avb, awx etc.)nie wypuszcza zestawów naprawczych. A oznacza to, że kupujemy turbinę zregenerowaną na nieoryginalnych częściach. Jak mamy szczęście to trafią nam się części Melett-a a jak będziemy mieli pecha to chłam z Chin.

Nie wiem jak jest w przypadku regeneracji turbosprężarek KKK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ostatnio robiłem regenerację turbiny.

miałem tzw. notlauf

czyszczenie, wyważenie i wymiana części zużytych razem z montażem zamknęło się w cenie 550 zł

fakt że u znajomego mechanika ;)

teraz chodzi jak lala

polecam regenerację ale poszukaj firmy lub mechanika który zrobi to za normalna kasę a nie skasuje 1300 zeta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam urzywke kumpel po regeneracji w 1.8T nie pojezdził rok i sie rozsypała.tylko dobra najlepiej jak daja gwarancje rozruchową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam urzywke kumpel po regeneracji w 1.8T nie pojezdził rok i sie rozsypała.tylko dobra najlepiej jak daja gwarancje rozruchową.

Pisz poprawnie po polsku i nie rob bledow ortograficznych.

Bo kolega Nelson tu wszystko kontroluje i zaraz zwroci Ci uwage...

:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...