Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymi na biało przy wyprzedzaniu czy to normalne?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

Wywalilem ze swojego diesela katalizator. Auto normalnie jezdzi, poranny rozruch ok, dymu nie ma.

Jak jade w trasie i silnik ma juz temperature robocza 90 st. C i zabieram sie za wyprzedzanie to z tylu zostaje za mna chmura bialego dymu.

Niektore samochody jadace za mna widze ze nawet przyhamowuja...

Jezdze na motulu 8100, filtry powietrza wymienione niedawno(mann), przepływka nowa boscha 1 rok, płynu do chlodnicy nie dolewam ostatnio.

Czy takie objawy maja wszyscy po wywaleniu kata z auta?

Sokram

Opublikowano

Czekam na odpowiedź razem z Tobą. Mam identyczne objawy.

Opublikowano

nie to nie normalny objaw.Gdyby to byl dym na zimnym to tak.Zobacz czy nie masz cos z glowica

Bo ja spotkalem sie po wycieciu kata ze zaczal kopcic,ale tam za to byla ,,maź'' w rurce miedzianej do egr i nie dlugo potem zapalila sie kontrolka ze brak plynu i czapka do gory

Opublikowano

Czesc,

Ale jak mam sprawdzic czy cos mam z glowica, rentgena nie mam :-).

Popychaczy zaworowych nie mialem wymienianych do tej pory, przebieg ok 260 tys km niby ori.

Oleju mi bierze troche, od wymiany do wymiany 1L na 15000 km.

Sokram

Opublikowano

Znalazłem - pęknięte gumowe kolanko przy EGR

Opublikowano

chodzilo mi ogolnie,uszczelka pod glowica,olej w wodzie itp.

Opublikowano

Czesc,

Płyn od chlodnicy mam czysty jak łza, wczoraj sprawdzalem. mam troche zaolejony dolot sprezarki ale to norma podobno.

Które to kolanko obok egr puszczało?

Sokram

Opublikowano

sprawdz czy na goracym silniku plyn w zbiorniczku nie bombelkuje, powachaj czy nie czuc spalin, dla pewnosci mozesz zrobic test na obecnosc spalin. Woda moze trafiac na tloka i stad bialy dym.

Opublikowano

Czyli mam rozgrzac silnik w czasie jazdy, zgasic motor i odkrecic zbiorniczek na płyn od chłodnicy?Tam jest cisnienie tego płynu i moze mnie ochlapac...?!

Jak mamk to zaobserwowac?

Sokram

Opublikowano

rozgrzej silnik podczas jazdy. Na postoju odkrec zbiornik, przy uruchomionym silniku i obserwuj. mozesz mu przygazowac i obserwowac. Nie powinno Cie ochlapac jak ostroznie to zrobisz

Opublikowano

Nie bede ryzykował, wiem ze jest tam cisnienie a oparzyc sie nie chce.

Przez scianki zbiorniczka nie widac takich bąbli powietrza?Jesli bylyby tam spaliny to płyn chyba zmienilby konsystencje albo kolor?

Opublikowano

OK, to zaryzykuje, dzieki :-).

Sokram

Opublikowano

Z EGR kolanko gumowe, w prawo i plasikowym "wężem" wzdłuż ściany grodziowej do intercoolera. Ogólnie to sprawdź czy nie ma gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym. Opaski, węże - na dole przy IC również. Kolega właśnie tam na dole miał dziurę.

Wykluczaj zawsze od najtańszych...

---------- Post dopisany at 19:39 ---------- Poprzedni post napisany at 19:39 ----------

.

Opublikowano

Zasadnicze pytanie?? Dolewasz płyn chłodniczy?? biały dym przy obciazeniu to oznaki uszczelki przewaznie, oleju być nie musi w płynie, u mnie nie było, okazało sie ze przy 3-4 tłoku uszczelka pusciła

Opublikowano

Po wymianie rozrzadu troche podolewalem, od zeszłej jesieni nic nie dolewalem. Na wymianie zrobilem mieszanke woda plus koncentrat, teraz zalewalem sam koncentrat febi i poziom trzyma sie.

Kowi87 a miales jeszcze jakies objawy oprocz bialego dymu jak uszczelka ci puszczala?Np. nalot na korku wlewu oleju do silnika?

Sokram

Opublikowano

Nie miałem zadnych objawów, tylko ubywający płyn, a dymienie na biało to stadium końcowe było, takto wczęsniej tylko dolewałem na 3-5 miesiecy z półlitra, ogrzewanie było bulgotania nie było słychać

Opublikowano
Po wymianie rozrzadu troche podolewalem, od zeszłej jesieni nic nie dolewalem. Na wymianie zrobilem mieszanke woda plus koncentrat, teraz zalewalem sam koncentrat febi i poziom trzyma sie.

Kowi87 a miales jeszcze jakies objawy oprocz bialego dymu jak uszczelka ci puszczala?Np. nalot na korku wlewu oleju do silnika?

Sokram

Pojeździj intensywnie cały czas powyżej 100 km/h albo pow 2500 obrotów, jak ubędzie płynu to uszczelka pod głowicą

---------- Post dopisany at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ----------

Po wymianie rozrzadu troche podolewalem, od zeszłej jesieni nic nie dolewalem. Na wymianie zrobilem mieszanke woda plus koncentrat, teraz zalewalem sam koncentrat febi i poziom trzyma sie.

Kowi87 a miales jeszcze jakies objawy oprocz bialego dymu jak uszczelka ci puszczala?Np. nalot na korku wlewu oleju do silnika?

Sokram

Pojeździj intensywnie cały czas powyżej 100 km/h albo pow 2500 obrotów, jak ubędzie płynu to uszczelka pod głowicą

Opublikowano

Ostatnio jechalem wlasnie autostrada a4 ponad 60km i nic, poziom nie spadl, na blacie mialem 140-150 non stop....

Sokram

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...