Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt małe spalanie na wolnych obrotach - jakie konsekwencje ?


bubbba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dość niskie spalanie na wolnych obrotach, vag pokazuje od 0,2 do 0,4 l/h (z przewagą raczej 0,2 l/h) (silnik rozgrzany wszystkie odbiorniki wyłączone). Koledzy piszą, że mają spalanie na wolnych w okolicach 0,6-0,8 l/h. Czy takie niskie spalanie może mieć niekorzystne skutki dla silnika ? (np. zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna podwyższa temperaturę spalania i może to prowadzić do wypalania zaworów lub tłoków ?). Czy macie jakąś wiedzę w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a u mnie pokazuje 4l na postuju , to normalne?

4l coś nie tak a jakie srednie na kompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boje sie robić , bo jeszcze coś wyjdzie :P , żartuje oczywiście , mysle , że nic nie dolega autu

tylko zdzwiło skad tka rozbierzność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 i 4 cylinder niedomaga, moze to byc spowodowane

-pogorszona kompresja,

-problemem z pompowtryskiwaczami.( zuzyte lub zuzyte oringi)

-problemem z listwa elektryczna pompowtryskiwaczy

oprócz tego możliwe, że jest deilikatnie nieszczelny dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko według mnie w normie.

A na którym logu statycznym można coś wywnioskować o prawidłowej (lub nie) dawce paliwa ? I czemu te wolne obroty tak szaleją ?

---------- Post dopisany at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany at 22:49 ----------

3 i 4 cylinder niedomaga, moze to byc spowodowane

-pogorszona kompresja,

-problemem z pompowtryskiwaczami.( zuzyte lub zuzyte oringi)

-problemem z listwa elektryczna pompowtryskiwaczy

oprócz tego możliwe, że jest deilikatnie nieszczelny dolot.

O tych pompkach to wiem, że kiepskie. Wtyczki miały doginane piny i nic nie pomogło. A coś można powiedzieć o tym niskim spalaniu na wolnych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko według mnie w normie.

A na którym logu statycznym można coś wywnioskować o prawidłowej (lub nie) dawce paliwa ? I czemu te wolne obroty tak szaleją ?

---------- Post dopisany at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany at 22:49 ----------

3 i 4 cylinder niedomaga, moze to byc spowodowane

-pogorszona kompresja,

-problemem z pompowtryskiwaczami.( zuzyte lub zuzyte oringi)

-problemem z listwa elektryczna pompowtryskiwaczy

oprócz tego możliwe, że jest deilikatnie nieszczelny dolot.

O tych pompkach to wiem, że kiepskie. Wtyczki miały doginane piny i nic nie pomogło. A coś można powiedzieć o tym niskim spalaniu na wolnych obrotach ?

Dawka w bloku 1 faktycznie trochę za dóża

zrób jeszcze statyczny 4 może synchronizacja rozjechana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka w bloku 1 faktycznie trochę za dóża

zrób jeszcze statyczny 4 może synchronizacja rozjechana?

Celowo nie dałem statycznego 4 ponieważ synchronizacja dochodziła do +2,8. W tej chwili jest ustawione na 0 do -0,6 a te logi są robione jeszcze na tej rozjechanej synchronizacji.

---------- Post dopisany 25-04-2012 at 16:18 ---------- Poprzedni post napisany 24-04-2012 at 23:15 ----------

I jak koledzy może coś więcej w temacie, czy faktycznie mam za małe spalanie na wolnych obrotach i czy ewentualnie może mieć to jakieś niekorzystne skutki dla silnika ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że przyczyną złego kąta synchronizacji, może być zarówno złe ustawienie rozrządu w czasie wymiany, jak również awaria (ew. złe napięcie wstępne) napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...