Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wymiana zatartej sprężarki bez czyszczenia układu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi:

Szybko i na temat. Sprężarka stanęła paląc pasek itd. - nie można jej przekręcić zakładając klucz 10mm na środkową centralną śrubę bo oczywiście koło się kręci. Układ szczelny jest gaz, nawet gwiazdka w trybie auto na klimatroniku się włącza. Z racji drogiego czyszczenia układu jakieś 3-4 stówy chcę wymienić sprężarkę, dławik, ewentualnie osuszacz na nowy + ewentualnie olej w sprężarce jak doczytam temat. Czy akcja ma szanse powodzenia?

Tzn. czy ktoś tak próbował?

Opublikowano
:hi:

Z racji drogiego czyszczenia układu jakieś 3-4 stówy chcę wymienić sprężarkę, dławik, ewentualnie osuszacz na nowy + ewentualnie olej w sprężarce jak doczytam temat. Czy akcja ma szanse powodzenia?

Wydaje mi się że czyszczenie wyjdzie taniej niż wymiana ww części. Co da wymiana tych części skoro syf zostanie w przewodach ...

Opublikowano
Padnie kolejna sprężarka bez płukania. Mam podobny problem - opiłki metalu w dławiku. Jeszcze działa ale nie wiadomo jak długo.

A możesz określić czasowo jak to wygląda? Kiedy zauważyłeś pierwsze opiłki? Jak? Jak wyglądają objawy (gorsza praca itd.)?

Opublikowano

Samochód kupiłem 10/2010. Klima działała ale nie chłodziła najlepiej - trzeba było długo czekać aby schłodziło wnętrze auta. Od tamtego czasu 05/2011 uzupelnilem czynnik (wypompowali 450 jednostek i wpompowali 600 - tak było chyba na wydruku) - chłodzenie bez poprawy. Miesiąc temu pojechałem na przegląd do gości którzy zajmują się tylko klimatyzacją samochodową. Początkowo stwierdzili że chłodzi OK (pomiar temperatury na kratkach) - co mnie bardzo zdziwiło - ale po odpompowaniu czynnika i wyjęciu dławika - pełno opiłków. Nikt nie był mi w stanie powiedzieć ile jeszcze pompa tak pociągnie. Goście tłumczyli że jest bardzo ważne aby dokładnie wypłukać układ specjalnym płynem przed założeniem nowej/regenerowanej sprężarki. Sam płyn ponoć koszt 3x56 PLN za litr.

Opublikowano

Dzięki za info, to ja zacznę od wyjęcia dławika i zobaczymy ile ma syfu, wrzucę fotkę na dniach. U mnie w serwisie klimy chcą 350 zł za czyszczenie układu + 130 zł nabicie. Mam inną sprężarkę i korci mnie aby ją założyć bez czyszczenia... Zadowolony będę jak wytrzyma lato bo później samochód będę rozkręcał... Tylko jak ma się zatrzeć po tygodniu do szkoda nerwów...

Opublikowano
http://a4-klub.pl/showthread.php?t=232686 W linku masz podobny temat natomiast w przypadku układu klimatyzacji w B5 nie ma potrzeby płukać układu gdyż dławik zatrzymuje wszystkie opiłki. Generalnie w przypadku zatarcia sprężarki należało by wymienić skraplacz ponieważ nikt nie da ci gwarancji, że płukanie go oczyści oraz osuszacz. Podczas obsługi klimy należało by wyciągnąć dławik i zobaczyć co się dzieje w układzie ale kto to robi obecnie obsługa klimy to najlepszy interes.
Opublikowano

Dzięki bardzo za tą informacje, jestem coraz bliżej aby zaryzykować :decayed: Kompletuje tylko pierw informacje i części...

I mam pytanie co do oleju w sprężarce, czy wymienia się go "osobno" wlewając do sprężarki przez korek czy jest to olej wymieszany razem z czynnikiem podczas pracy maszyny w serwisie klimy? Raz czytam, że tak, raz, że nie...

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=77495&highlight=olej

Opublikowano

Olej do kompresora wlej tuż przed jej montażem przez korek na jego korpusie, natomiast olej dobijany podczas serwisowania to jest ilość odzyskanego z czynnika. Zgodnie z ETKĄ ma go być 250 ml . Jak nie masz gdzie to na stronie Laser Sinex możesz go kupić http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/Olej-do-kompresora-PRO-CAP-PAG-46-o-poj.-236-ml-polialkiloglikolowy-syntetyczny-olej-sprezarkowy-auto-klimatyzacja-samochodowa/906 Zresztą firma ta w poradach technicznych umieściła wiele ciekawych informacji z których sam korzystałem naprawiając u siebie kompresor.

Opublikowano
Olej do kompresora wlej tuż przed jej montażem przez korek na jego korpusie,

Korek widziałem... a można jakoś ocenić ile go zostało nie wylewając do naczynia z miarką? Pytam się ponieważ mam sprężarkę którą sam demontowałem z samochodu i wydaje się, że tam wszystko było igła bo naprawdę zimne powietrze zaczynało lecieć bardzo wcześnie a z kratek wiało niemal lodem. I nie wiem czy jest sens wymieniać ten olej... Na pewno będę kupował dławik i osuszacz...

Opublikowano

przerabiałem w ubiegłym roku to samo, cała akcja kosztowała mnie 2 tys.. a teraz czuje, że chyba znowu się zaczyna bo dobiegają mnie zapachy, które czułem przed ostatnią akcją z klimą

Opublikowano

Panowie podepne sie pod temat.U mnie jest cos podobnego tylko,ze jak wlacze klime i zapali sie "sniezynka" to slychac jakby klima sie uruchomila i jest bardzo duzy nadmuch z kratek,ale nic nie chlodzi.Nie czulem zadnego smrodu z kratek.W zeszlym roku wymienilem chlodnice i nabijalem,wszystko bylo ok przez cale lato.W zime nie uzywalem,a w tym roku jest wlasnie taka sytuacja.Czy jest to wina sprezarki ??Wystarczy kupic uzywke i wymienic,czy trzeba przechodzic cala procedure wymian tak jak tutaj opisujecie ??Pozdrawiam.

Opublikowano

po padnietej sprezarce i wymianie na druga to zawsze dajemy swiezy olej zawsze płuka sie układ wymienia osuszacz i dysze rozprezna Amen

---------- Post dopisany at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany at 20:27 ----------

Panowie podepne sie pod temat.U mnie jest cos podobnego tylko,ze jak wlacze klime i zapali sie "sniezynka" to slychac jakby klima sie uruchomila i jest bardzo duzy nadmuch z kratek,ale nic nie chlodzi.Nie czulem zadnego smrodu z kratek.W zeszlym roku wymienilem chlodnice i nabijalem,wszystko bylo ok przez cale lato.W zime nie uzywalem,a w tym roku jest wlasnie taka sytuacja.Czy jest to wina sprezarki ??Wystarczy kupic uzywke i wymienic,czy trzeba przechodzic cala procedure wymian tak jak tutaj opisujecie ??Pozdrawiam.

kolego musisz podejchac do goscia od klimy i podpiac sie pod maszyne wtedy bedzie widac po cisnieniach co sie dzieje.Moze byc tak ze masz juz mało gazu i trzeba nabic na nowo.Inna sprawa jest czy dobrze złozona zostałachłodnica czy nie uciekło wszystko.Inna sprawa jest czy wogole sie załacza wogole czy cewka jest dobra w kompresorze.Podjedz do goscia to ci sprawdzi:D co tu wiecej mowic:)niech nabije na nowo i sprawdzi cisnienia jak bedzie dobrze to znaczyc bedzie ze mało gazu miałes.ja bym ci to zrobił tak ze nabiłby to na nowo i dał wiecej barwnika i pojeździł jakis czas jeżeli bys tylko zauwazył ze słabiej chłodzi to podjechac i sprawdzic lampa gdzie jest mokro.Bo gdzies wyciek musi byc:)

---------- Post dopisany at 20:32 ---------- Poprzedni post napisany at 20:32 ----------

Panowie podepne sie pod temat.U mnie jest cos podobnego tylko,ze jak wlacze klime i zapali sie "sniezynka" to slychac jakby klima sie uruchomila i jest bardzo duzy nadmuch z kratek,ale nic nie chlodzi.Nie czulem zadnego smrodu z kratek.W zeszlym roku wymienilem chlodnice i nabijalem,wszystko bylo ok przez cale lato.W zime nie uzywalem,a w tym roku jest wlasnie taka sytuacja.Czy jest to wina sprezarki ??Wystarczy kupic uzywke i wymienic,czy trzeba przechodzic cala procedure wymian tak jak tutaj opisujecie ??Pozdrawiam.

kolego musisz podejchac do goscia od klimy i podpiac sie pod maszyne wtedy bedzie widac po cisnieniach co sie dzieje.Moze byc tak ze masz juz mało gazu i trzeba nabic na nowo.Inna sprawa jest czy dobrze złozona zostałachłodnica czy nie uciekło wszystko.Inna sprawa jest czy wogole sie załacza wogole czy cewka jest dobra w kompresorze.Podjedz do goscia to ci sprawdzi:D co tu wiecej mowic:)niech nabije na nowo i sprawdzi cisnienia jak bedzie dobrze to znaczyc bedzie ze mało gazu miałes.ja bym ci to zrobił tak ze nabiłby to na nowo i dał wiecej barwnika i pojeździł jakis czas jeżeli bys tylko zauwazył ze słabiej chłodzi to podjechac i sprawdzic lampa gdzie jest mokro.Bo gdzies wyciek musi byc:)

Opublikowano

kolego moje strony to Barlinek nie wiem czy kojarzysz troszku daleko:D ale nie wierze ze u ciebie na miejscu nie ma jakiegos speca zapytam sie szwagra czy nie wie gdzie dobrze robia klime.:D

Opublikowano

Bardzo źle to wróży? (kliknąć drugi raz na stronie aby zobaczyć w pełnym rozmiarze)

DSC_0021.jpg

Zabrałem się dziś za sprawdzenie czy puszczą mi lekko gwinty na osuszaczu i przy okazji wyciągnąłem powyższe cudo :doh:

Opublikowano

Nie chce cie martwic ale chyba opiłki przeszły na druga stronę dyszy i układ nadaje się do płukania. Tu masz porady techniczne http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/ Co do oleju w sprężarce która chcesz montować to należy go bezwzględnie wymienić.

Opublikowano

To mnie kolego nie pocieszyłeś bo już miałem kupować potrzebne graty (osuszacz i dławik już zamówiony) ale teraz znów się waham czy nie utopie tej kasy... Osuszacz, dławik, próba azotowa + nabicie = 200 zł sprężarka moja ale mógłbym ją pogonić za 200-300 zł.

:eusathink:

Opublikowano

Powiem tyle zrobiłem tak jak planujesz czyli wsadziłem nową spreżakę i zgadnij co się stało?! U mnie chłodziło przez max 15min o do tego doszła następna sprężarka, skraplacz przewody, osuszacz i ponowne nabicie razem ok 800zł z moja robocizną ( 2x sprężarka, przewody, skraplacz, osuszacz, i 2x nabicie, olej do sprężarki) Po otwarciu następnej zatartej sprężarki, było widać na tłoczkach i głowicy jak opiłki wręcz porobiły rowki, także nie polecam z doświadczenia

Opublikowano
Powiem tyle zrobiłem tak jak planujesz

Czyli po zatartej sprężarce BEZ płukania układu zapodałeś następną sprężarkę, tak? I zmieliła się po kwadransie? Czy przy tym wymieniłeś dławik (foto 3 posty wyżej) i osuszacz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...