Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

B6 sedan nadsterowność po założeniu dystansów 15mm na tył? jaka przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

po założeniu dystansów 15mm na tył furka (b6 ośka sedan BEX koła 225/45/18) przy wyższych prędkościach stała się nadsterowna :facepalm: dokładnie jeszcze nie znam przyczyny bo oprócz dystansów w tym samym momencie zmieniane były hamulce a żeby zdjąć stare majster pomógł sobie palnikiem :kwasny:

generalnie zawsze jeździłem na ciśnieniu 2,7-2,8 we wszystkich kołach (z doświadczenia na kołach 235/40/18 wiem że musiało być min. 2,5 bo poniżej tego cisnienia tył uciekał) w tym sezonie zmieniłem gumy na 225/45/18 i wrzuciłem ciśnienie 2,7.. po założeniu dystansów tragedia była.. zmniejszyłem do 2,6 i jest minimalnie lepiej ale jeszcze jest nadsterowny.. Do tego mam inną parę opon na przodzie inną na tyle (przód bridgestone potenza chyba re40, tył conti sport contact3 wszystkie bieżnik ok 6mm rok prod 2010)

Nie jestem pewien bo ostatnio strasznie wiało ale przy wyższych prędkościach autko mi delikatnie myszkuje po drodze:doh: no poważnie jakbym jeździł nie swoim autem i na nowo się go uczę :kwasny: dokładnie tak jakby tył był niestabilny.. Wcześniej było idealnie czułem się pewnie dołownie jak w quattro zawsze przyklejony do drogi..

nie spotkał się ktoś z czymś takim? ciśnienie/rozmiar opon/rodzaj opon/dystanse/ może coś się rozhartowało? stabilizatory?

wiem muszę wywalić dystanse to się sprawdzi ale może ktoś miał podobne doświadczenia?

może zamienić koła przód z tyłem? w najgorszym wypadku wrócę do swoich starych sprawdzonych pirelli pzero nero na przód i pzero rosso na tył 235/40/18 .. wszystkie bieżnik ok.5mm ale miały już dość ściachane boki więc podmieniłem je z kolegą :facepalm:

jakieś podpowiedzi? od czego zacząc bo mam zbyt wiele niewiadomych żeby wszystko sprawdzać :kwasny:

dzieki :hi:

---------- Post dopisany at 13:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:18 ----------

może muszę zrobić geometrię pod dystanse? :eusathink:

generalnie wydawałoby się że powinno być odwrotnie tj szerszy tył=lepsza przyczepność a tu proszę :doh:

może dystanse czy śruby zużyte (kupiłem używki na forum nie powiem po kim :rolleyes: ) :decayed:

Opublikowano

do czego użyto tam palnika ?

do odkrecenia śrub od jarzm ???? :facepalm::facepalm:

sprawdz stan gumowych tulei na zwrotnicach, mogły sie przysmazyć

Opublikowano

No ja pierwsze co proponuje to ściągnąć te dystanse i zobaczyć jak furka się zachowuje bez nich .

:hi:

Opublikowano
do czego użyto tam palnika ?

do odkrecenia śrub od jarzm ???? :facepalm::facepalm:

sprawdz stan gumowych tulei na zwrotnicach, mogły sie przysmazyć

no dokładnie :kwasny: śruby były zapieczone i nie chciały niby się odkręcić więc podgrzał..

---------- Post dopisany 20-10-2012 at 00:09 ---------- Poprzedni post napisany 02-05-2012 at 07:16 ----------

Zapomniałem opisać że przyczyna się znalazła...

Winne były opony które podmieniłem z kolegą- były inaczej starte i sama jazda na wprost niewiele pomagała, po kilku tygodniach jazdy po zakrętach opony się dotarły i było o wiele lepiej ale dopiero od kiedy wrociłem do swoich starych opon 235/40/18 znów jest idealnie ;)

:hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...