geo78 Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Witam, Przenoszę dyskusję na temat możliwych przyczyn wyższego spalania oraz braku mocy. Silnik AVB (101 KM) oczywiście diesel na pompowtryskach. Proszę o wszelkie uwagi... Log (0 - 001) Log (0 - 003) Log (0 - 004) Log (0 - 008) Log (0 - 010) Log (0 - 011) Log (0 - 013) grupę 13 wrzuciłem bo zauważyłem taką prawidłowość, że korekcja PD jest inna przy delikatnej jeździe (odpowiednio nr 1: 0,6 / nr 2: 1,7 / nr 3: 1,4 / nr 4: 2,1) a po przeciągnięciu do 4 tys rpm jest taka jak w logach. ---------- Post dopisany 04-05-2012 at 08:46 ---------- Poprzedni post napisany 02-05-2012 at 19:37 ---------- jeżeli logi są źle zrobione to napiszcie bo takie oczekiwanie na opinie bywa gorsze niż nawet zła wiadomość
przemik Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Sprezarka pracuje rewelacyjnie. W dynamicznych jest OK. Dawaj statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023 i statyczne Basic Settings - 003,011
geo78 Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Opublikowano 5 Maja 2012 no to muszę z programem pokombinować bo nie vcds lite ma zablokowane Basic settings... przez weekend je zrobię na pewno. dzięki za odzew ---------- Post dopisany 05-05-2012 at 08:39 ---------- Poprzedni post napisany 04-05-2012 at 11:17 ---------- Logi statyczne: Log (0 - 000) Log (0 - 001) Log (1 - 003) Log (0 - 004) Log (1 - 011) Log (2 - 007) Log (0 - 018) Log (1 - 013) Log (2 - 023) z grupy BS: Log (0 - 000) Log (1 - 011) Log (2 - 003)
przemik Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Pompki nie są w ciekawym stanie. Znasz realny przebieg tego auta ? Wałek rozrzadu byl weryfikowany ?
geo78 Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Opublikowano 8 Maja 2012 przebieg jest jak to zwykle bywa wielką niewiadomą na liczniku jest 220 tys, środek auta w całkiem dobrym stanie no ale pewnie o tą stówkę był skręcony... natomiast co do wałka rozrządu to nie wiem, sam rozrząd wymieniłem 2 lata temu ale mechanik nic nie wspominał o wałku... najbardziej auto muli przy około 2 tys obrotów, czuć jak auto chciałoby jechać ale coś je "trzyma" ---------- Post dopisany 08-05-2012 at 10:12 ---------- Poprzedni post napisany 07-05-2012 at 07:50 ---------- czyli wg logów nic nie wiemy z tego wynika? może ktoś jeszcze pokusi się o ocenę? czas ucieka a mocy nie przybywa
przemik Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 Z logów nie wynika zeby brakowało mocy. Niepokojącym wydaje się stan pompek
geo78 Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Opublikowano 8 Maja 2012 a czy według Ciebie logi dynamiczne 3 grupy nie pokazują czegoś przy ok 1900 obr/min? 3 kolumna MAF actual, tam jest wartość ponad 1000 a teoretycznie powinna być 850 (jak w 2 kolumnie), czy tak? To jest mniej więcej ten moment gdzie auto najbardziej zamula (chociaż dalej też nie jest różowo).
przemik Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 Wg mnie powietrza jest w normie... tyle ile powinno byc... widac to po ograniczniku dymienia w 008.3
geo78 Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Opublikowano 24 Maja 2012 OK, to akurat rzuciło mi się w oczy... a wracając do problemu to może zatkany katalizator? Chociaż nie wydaje mi się żeby tak nagle się zatkał... najbardziej mnie dziwi ten wzrost spalania... tankowałem do pełna (ponad 70 litrów) i pokazywało mi do zrobienia 1200-1300 km (jazda spokojna) teraz do pełna lałem i 960 km... sprawdzę jeszcze jedno tankowanie, jak to wyjdzie. ---------- Post dopisany at 15:33 ---------- Poprzedni post napisany at 15:33 ---------- dodam, że maksymalnie udało mi się "wycisnąć" 140 km/h... a to raczej mało...
lukaszlsw Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 skłaniałbym się do tego co pisze przemik. Podjedz do mechanika niech zrzuci pokrywę głowicy i obejrzy wałek i szklanki, skoro wyciągasz 140 to coś jest nie halo, może krzywki są już zjechane i stąd brak mocy, bo w logach doładowanie i paliwo jest ok. Jeśli nie to stawiam na PD ( bo w logach wyglądają bardzo słabo)
geo78 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2012 Na wszelki wypadek sprawdziłem błędy, z tego co widzę to chyba nie ma nic poważnego? Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 019 GG Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1498 Coding: 00002 Shop #: WSC 63351 WAUZZZ8E63A026809 AUZ6Z0B0148151 No fault code found. Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 1726 Coding: 04155 Shop #: WSC 06435 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 8E0 820 043 H Component: A4 Klimaautomat 1015 Coding: 00000 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Controller: 8E0 907 279 C Component: int. Lastmodul RDW 0203 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Controller: 8E0 959 655 Component: Airbag 8.4E 5001 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63351 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Controller: 8E0 953 549 F Component: Lenksáulenmodul 0308 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 8E0 920 900 G Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D27 Coding: 00100 Shop #: WSC 07777 WAUZZZ8E63A026809 AUZ6Z0B0148151 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Controller: 8E0 959 433 AE Component: Komfortgerát T01 0316 Coding: 06720 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 01561 - Left Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01562 - Right Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent End -------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------- Post dopisany 04-06-2012 at 21:46 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2012 at 15:40 ---------- po wizycie u "mechanika" wiem tyle, że wałek i co tam jeszcze kryje się w środku są ok (niby). Natomiast mechanik stwierdził, że auto nie ma do końca dobrego wydmuchu. Wg niego tdi powinno trochę kopcić po wkręceniu na 4 tys obrotów. A tu praktycznie czysty wydmuch. Nie wiem na ile miał racji. Później sprawdzał jeszcze coś w VAG-u TDI timing bodajże (taki wykres z liniami kolorowymi). Tu coś nie podobało mu się z linią koloru żółtego (do końca nie był pewny ale niby powinna mieć kształt litery L) no ale, że nie wiedział jak to ugryźć odesłał mnie do kogoś kto niby na VAG-u lepiej się zna. Z tym, że ja nigdzie już nie jadę bo to chyba nie ma sensu płacić kolejnym osobom za podłączenie VAG-a skoro mam kupiony kabel i sam mogę sobie zobaczyć kolorowe linie Pytanie jak powinien wyglądać prawidłowy wykres dla mojego silnika i czy rzeczywiście to może być coś z ustawieniem kąta zapłonu czy jakoś tak (zębate koło od rozrządu). A może zatkany katalizator?
przemik Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 W tym silniku nie sprawdza się zapłonu poprzez TDi Timing... bo widac tam bzdury... dlatego mechanikowi cos sie nie podobalo..
geo78 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2012 Tak też podejrzewałem (fakt przyznał się, że silnika na pompowtryskach nie sprawdzał do tej pory dlatego nie chciał nic więcej grzebać)... Co myślisz o tym wydmuchu? czy faktycznie sprawdzać katalizator? Trochę z tym zabawy jest...
przemik Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Skoro fura ma 300 tysi... to katalizator juz dawno przestał pełnic swoją role... mozna go wybić - aczkolwiek z logów nie wynika zeby blokowal przepływ. gazów...
geo78 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Może i faktycznie przebieg to 220 tys. sądząc po zużyciu środka auta... najgorsze, że z logów to właśnie wynika, że wszystko jest ok a samochód wciąż pali dużo (wg FISa litry przez zasięg około 7 l/100 km przy spokojnej jeździe). Sprawdzałem u kolegi na 130 KM przy przegazowaniu faktycznie jest czarna chmurka, u mnie lekko zadymi przy ponad 4 tys obr. może to jest jakiś trop... a może i nie ---------- Post dopisany 02-08-2012 at 18:04 ---------- Poprzedni post napisany 05-06-2012 at 14:45 ---------- odświeżam temat bo jestem po wizycie w serwisie... wg nich parametry są w normie aczkolwiek praca pompowtrysków pozostawia wiele do życzenia - propozycja regeneracja, ponadto komputer wykazuje błąd statyczny - czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany, niby objawi się to tym, że samochód jak będzie ciepły to nie odpali (żadna kontrolka się nie pali, auto zapala bez problemu więc na razie bym to odpuścił), kolejna rzecz wg serwisu to jakaś pompa vacum, która odpowiada za podciśnienie czy jakoś tam. Niby może być to przyczyną braku mocy, ale nie musi. Więc wiem tyle co i przed wizytą w serwisie. No i na koniec serwisant stwierdził, że na jego oko to autko było użytkowane zbyt delikatnie. Przez to gdzieś (nie pamiętam gdzie) zebrał się nagar i to może skutkować zamuleniem auta. To akurat się by zgadzało bo przyznaję się bez bicia, że stosowałem nieodpowiedni styl jazdy (żeby nie nazwać tego inaczej . Ni i teraz najważniejsze, co dalej? Czy regenerować czy może najpierw tą pompę vacum wy
przemik Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 No to poprosimy o swieze logi Dynamiczne - 001,003,004,008,010 i 011 Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023 Statyczne Basic Settings - 003 i 011 Nie sądze zeby problem tkwił w pompie vacum.... hamulce dobre ?
geo78 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2012 hamulce raczej ok, tzn nie miałem żadnych problemów z nimi logi zrobię jak tylko pogoda się poprawi... dziś pada... coś mi się zdaje, że to trzeba będzie pompki zregenerować... niby w Tucholi jest dobry zakład (tam z serwisu wysyłają też do robienia).
przemik Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 I dobrze Ci sie zdaje... problem jest w pompkach lub w wałku rozrządu...
geo78 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2012 No ok, więc jeśli już regeneracja to czy "pełna" koszt około 450 zł wg cennika firmy z Tucholi czy jak mi w serwisie powiedzieli 160 zł (też niby wysyłają do Tucholi) z tym, że to może być samo sama wymiana końcówki czy jakoś tak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się