HiRide Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Koledzy trafilem na dwie ciekawe aukcje-zobaczcie sami http://moto.allegro.pl/item360332168_swiatla_dzienne_regulator_swiatel_dziennych_sd_2.html http://moto.allegro.pl/item360319273_reduktor_i_wlacznik_swiatel_swiatla_dzienne.html Co wy na to?Bedzie mi to dzialac jesli mam bixenon?Nie bedzie problemow z fisem lub z czyms innym? Jak dla mnie pomysl rewelacyjny a koszta bardzo niskie.
hornet Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Możesz mi wjaśnić po co Ci to ?? :gwizdanie:
Aydaho Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Co wy na to?Bedzie mi to dzialac jesli mam bixenon?Nie bedzie problemow z fisem lub z czyms innym? Jak dla mnie pomysl rewelacyjny a koszta bardzo niskie. szpecem nie jestem, wydaje mi się jednak że w palniku xenonowym możesz zapomnieć o regulacji natężenia - łuk rozpala starter sterowany i kontrolowany przetwornica ... zminisz napięcie to łuk zgaśnie i tyle albo zjarasz przetwornice mało tego, nawet zmiana oporu na żarówce postojowej jest wyłapywana na FIS powyższe wynalazki odłożyłbym raczej do sterowania oświetleniem choinki
HiRide Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 szpecem nie jestem, wydaje mi się jednak że w palniku xenonowym możesz zapomnieć o regulacji natężenia - łuk rozpala starter sterowany i kontrolowany przetwornica ... zminisz napięcie to łuk zgaśnie i tyle albo zjarasz przetwornice mało tego, nawet zmiana oporu na żarówce postojowej jest wyłapywana na FIS powyższe wynalazki odłożyłbym raczej do sterowania oświetleniem choinki z tego co wyczytalem w opisie to cos podlacza sie do zarowki swiatel drogowych(h7) a nie do palnika xenonu [br]Dopisany: 07 Maj 2008, 15:01 _________________________________________________ Możesz mi wjaśnić po co Ci to ?? :gwizdanie: juz ci wyjasniam wydaje mie sie ze moglbym miec dzieki temu swiatla do jazdy dziennej tak jak np w a4 b7
adamq Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 A nie lepiej przekodować sterownik, który zarządza światłami? U Ciebie wystarczy chyba zmienić kodowanie i można załączyć tryb skandynawski, USA, albo kanadyjski...
HiRide Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 A nie lepiej przekodować sterownik, który zarządza światłami? U Ciebie wystarczy chyba zmienić kodowanie i można załączyć tryb skandynawski, USA, albo kanadyjski... chyba mnie nie zrozumiales-chce miec swiatla dzienne pododbnie jak maja nowe modele audi...to te lampy najblizej atrapy .Nie chodzimi o to zeby lampy zapalaly sie same odrazu po przekreceniu kluczyka czy odpaleniu silnika bo tego akurat w ogole nie potrzebuje [br]Dopisany: 07 Maj 2008, 21:41 _________________________________________________Dodam jeszcze to co napisal mi sprzedajacy te urzadzenia kiedy zapytalem czy moze to dzialac w moim aucie-moze to kogs z was naprowadzi "Jak dobrze zrozumiałem to światła mijania - biksenonyn soczewkowe - jeżeli to są te o których myśle to są słabo widoczne w dzien że sie świecą światła drogowe - H7 W momencie zapalenia H7 nie gasną biksenony W takich przypadkach klienci montują ro w ten sposób: Jako dziennych używają H7 (tak ustawiają napięcie by nie oślepiało ok 4-5V a nawet czasami i niżej -zależy od leflektora) W audi prawdopodobnie H7 będa zwarte więc wystarczy zasilić jedną a druga będzie też świeciła (zewrzeć wyjścia4,5 w ro) Trzeba będzie podciągnąć sygnał z zasilania biksenonów 12V na we nr 6 aby w momencie włączenia bilsenonów wyłanczało "światła dzienne" na H7 "
ono Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 No tak można zrobić tylko jak zrobisz żeby z ala dziennymi z długich H7 świeciły sie też tylne , bo w PL jest to wymagane. I jeszcze jedno z tego co wiem miganie długimi w B6 odbywa sie przez odpalenie H7 a nie przez podnoszenie przesłony w bixenonie jak w B7, jak to będzie działać z tym patentem ? hmm może z np 50% świecenia dziennego zrobi sie 100% przy miganiu. Problem z Fisem chyba odpada bo on nie będzie wiedział że lampa sie pali .Jeśli tak by to działało to jest jakiś sens
Wąski Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 No tak można zrobić tylko jak zrobisz żeby z ala dziennymi z długich H7 świeciły sie też tylne , bo w PL jest to wymagane. I jeszcze jedno z tego co wiem miganie długimi w B6 odbywa sie przez odpalenie H7 a nie przez podnoszenie przesłony w bixenonie jak w B7, jak to będzie działać z tym patentem ? hmm może z np 50% świecenia dziennego zrobi sie 100% przy miganiu. Problem z Fisem chyba odpada bo on nie będzie wiedział że lampa sie pali .Jeśli tak by to działało to jest jakiś sens też się podnosi przysłona i h7 świeci
hornet Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 No tak można zrobić tylko jak zrobisz żeby z ala dziennymi z długich H7 świeciły sie też tylne , bo w PL jest to wymagane. I jeszcze jedno z tego co wiem miganie długimi w B6 odbywa sie przez odpalenie H7 a nie przez podnoszenie przesłony w bixenonie jak w B7, jak to będzie działać z tym patentem ? hmm może z np 50% świecenia dziennego zrobi sie 100% przy miganiu. Problem z Fisem chyba odpada bo on nie będzie wiedział że lampa sie pali .Jeśli tak by to działało to jest jakiś sens też się podnosi przysłona i h7 świeci Już pisałem - daj sobie spokój
HiRide Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 W linku podalem dwa urzadzenia,napewno co najmniej jedno jak nie dwa(mam schemat jednego) ma wyprowadzony przewod do podlaczenia lamp tylnych wiec ten problem jest z glowy.Co do migania dlugimi-Migajac dlugimi albo zapalajac je na stale rownoczesnie zapala sie zarowka h7 i przeslona w bixenonie sie otwiera.100% jestm tego pewien chocby stojac w garazu na zgaszonym silniku zapalam dlugie i h7 sie zapala a do tego slychac stuk otwierasjacej sie przeslony.Jak juz zapale silnik to definitynie miga mi i bixenon i h7 rownoczesnie :)Tak jak piszesz tak tez wyczytalem w opisie aukcji-podczas migania dlugimi z tego 50 % mocy h7 robi sie 100% bez zadnego wplywu na urzadzenie. Zastanawiam sie czy tego nie kupic w koncu to nie wiele a efekt moze byc super tylko dalej nie mam pewnosci czy to bedzie dziala tak jak powinno z bixenonem [br]Dopisany: 07 Maj 2008, 22:22 _________________________________________________ No tak można zrobić tylko jak zrobisz żeby z ala dziennymi z długich H7 świeciły sie też tylne , bo w PL jest to wymagane. I jeszcze jedno z tego co wiem miganie długimi w B6 odbywa sie przez odpalenie H7 a nie przez podnoszenie przesłony w bixenonie jak w B7, jak to będzie działać z tym patentem ? hmm może z np 50% świecenia dziennego zrobi sie 100% przy miganiu. Problem z Fisem chyba odpada bo on nie będzie wiedział że lampa sie pali .Jeśli tak by to działało to jest jakiś sens też się podnosi przysłona i h7 świeci Już pisałem - daj sobie spokój moze sie bardziej wysilisz i uzasadnisz swoje zdanie bo "daj sobie spokoj" w ogole nie jest dla mnie pomocne
HiRide Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 jak mu się podoba :gwizdanie: po co mam non stop swiecic xenonami skoro moge tanszymi h7 i uzywac 40 wat zamiast 100? po cos audi wstawilo swiatla dzienne do nowych modeli chyba a Ty mi waskipl lepiej odpisz na pw na mje pytanko
Jarek4AD Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Odradzam jakiekolwiek modyfikacje oświetlenia.... proponowane powyżej. Światła samochodowe zostały zaprojektowane by oświetlać drogę nie przeszkadzając innym użytkownikom dróg, jadącym z przeciwka. Różne firmy duże (zwykle to China speciality) i małe tzw. garażowe robią pseudo systemy ksenonowe i inne śmieci aby tylko zarobić pieniądze. Montując ksenony w standardowych obudowach reflektorów zmieniamy fotometrię lamp, licząc na "nice look" często widząc mniej lub oślepiając innych co nie miara. Jest prawdą, że producenci oświetlenia chcą obniżyć pobór energii, stosując LED (patrz Audi A8 W12 by Hella, nowe Audi A4 B8 by AL lub MB S class by AL) ale te systemy też mają wady.... LED nie wydzielają ciepła w obszarze szyby/ pokrywy z lakierowanego PC więc zimą trzeba drapać lampy nim wyjedziemy w trasę bo inaczej mamy problem Zalecam kolegom umiar, poczekajmy na LED'y i aktywne bending light'y jeszcze 2 lub 3 lata, ewentualnie montujcie w swoich cackach światła dzienne wykonane w technologii LED w zderzakach jako zamiennik lamp przeciwmgielnych -> patrz zestawy by Hella, polecam! Możecie obniżyć zużycie energii i uzyskać ciekawy efekt
HiRide Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 tak,wyszlo-sprawa znalazla swoj final jeszcze w 2008 roku-do dzis swiatla maja sie dobrze a sporo kolegow z forum przekonalo sie do tego pomyslu*
Bieniek B7 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 A nie lepiej przekodować sterownik, który zarządza światłami? U Ciebie wystarczy chyba zmienić kodowanie i można załączyć tryb skandynawski, USA, albo kanadyjski... Jak mam w trybie skandynawskim przełącznik w pozycji 0 nie świecą się cyfry na liczniku tylko wskazówki, tak ma być ? A4 B7 i czy można włączyć podświetlenie żeby się świeciło w pozycji 0?
Madol1 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 A nie lepiej przekodować sterownik, który zarządza światłami? U Ciebie wystarczy chyba zmienić kodowanie i można załączyć tryb skandynawski, USA, albo kanadyjski... Jak mam w trybie skandynawskim przełącznik w pozycji 0 nie świecą się cyfry na liczniku tylko wskazówki, tak ma być ? A4 B7 i czy można włączyć podświetlenie żeby się świeciło w pozycji 0? Jakie masz kodowanie w kanale 19 w liczniku?
Bieniek B7 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 A nie lepiej przekodować sterownik, który zarządza światłami? U Ciebie wystarczy chyba zmienić kodowanie i można załączyć tryb skandynawski, USA, albo kanadyjski... Jak mam w trybie skandynawskim przełącznik w pozycji 0 nie świecą się cyfry na liczniku tylko wskazówki, tak ma być ? A4 B7 i czy można włączyć podświetlenie żeby się świeciło w pozycji 0? Jakie masz kodowanie w kanale 19 w liczniku? Sprawdzę i napiszę i mam pytanko jeszcze: - Czy mogę ściemnić światła mijania przy ustawieniu wył. na 0 przy trybie skandynawskim a po przełączeniu wyłącznika na mijania żeby świeciły normalnie? mam MCE HIGH.
nitroo Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Po co pytasz o to samo w kilku wątkach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się