VR6 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Witam , szukalem na forum i nie znalazlem dlatego pisze otoz mam delikatny problem z absem , otoz jak hamuje to przy nizszych predkosciach pedal zaczyna glosno w miare buczec , w podlaczeniu do vaga wyskoczyl blad 18014 moze ktos pomoc o co kaman z tym ?
daniel40 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 P1606 (18014) – nieprawidłowy przepływ informacji i wymagany moment obrotowy silnika z komputera sterującego systemem ABS (usterka elektryczna w obwodzie prądowym) -> Należy sprawdzic magistralę danych. SPRAWDZENIE MAGISTRALI: Komputer sterujący pracą silnika, komunikuje się z komputerem sterującym systemami ABS/ESP i czujnikiem kąta kierowania. Dwa komputery sterujące są podłączone do magistrali i wymieniają miedzy sobą informacje. Brakujące INFO zostają rozpoznane jako usterka. W obu komputerach, znajdują się rezystory obciążeniowe o wartości 120 [omów] każdy. - wyłącz zapłon - odkręc pokrywę puszki komputera sterującego (tego z prawej strony pod szybą – koło zbiorniczka płynu hamulcowego) - zdejmij wtyczkę z komputera, przyłącz wtyczke VAG-a do komputera i sprawdź rezystancję obciążenia komputera sterującego - pomiar wykonać pomiędzy złączami: 58 + 60 oraz 77 + 79 - wymagana wartość: 115 – 135 [omów] - jeśli nie uzyskuje takich wartości – komputer sterujący NIESTETY do wymiany - jeśli mieści się w powyższym przedziale, to podłączyć VAG-a do wiązki przewodów komputera sterującego - sprawdzic rezystancję pomiędzy gniazdami wtykowymi 58 + 60 oraz 77 + 79 - wymagana wartość: 115 – 135 [omów] - jeśli ten przedział oporności jest osiągnięty – to przewody nie maja zwarcia (są sprawne).
Lakee Opublikowano 8 Maja 2012 Opublikowano 8 Maja 2012 Miałem ostatnio taki objaw, że przy delikatnym hamowaniu włączał się ABS ale tak dziwnie jakby coś obcierało i chrobotało. Przy mocnym hamowaniu tego nie było. I czasem zapalała się kontrolka ABS, a sam ABS się wyłączał. Okazało się że miałem bardzo duży luz na tylnym kole i brak sygnału powodował te objawy. Może to kompletnie nie to zerknij przy okazji czy nie ma luzów - teraz mam już spokój po wymianie łożyska i czopa bo się wszystko zryło jak jeździłem :-)
kadam Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Miałem podobny efekt przy zapaskudzonym przednim czujniku abs po wymianie wahacza. Wystarczyło przeczyszczenie czujnika.
martin_rs4 Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 dokładnie to samo miałem. tylko przy 20km/h włączał sie ABS, i pedał brzęczał. powyżej nic sie niedziało. i tak jak kolega wyżej napisał wystarczy wyjąć czujnik i oczyscić z opiłków na nim nagromadzonych. po tym będzie smigał jak burza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się