Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny błąd ABS


VR6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , szukalem na forum i nie znalazlem dlatego pisze :)

otoz mam delikatny problem z absem , otoz jak hamuje to przy nizszych predkosciach pedal zaczyna glosno w miare buczec , w podlaczeniu do vaga wyskoczyl blad 18014 moze ktos pomoc o co kaman z tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1606 (18014) – nieprawidłowy przepływ informacji i wymagany moment obrotowy silnika z komputera sterującego systemem ABS (usterka elektryczna w obwodzie prądowym)

-> Należy sprawdzic magistralę danych.

SPRAWDZENIE MAGISTRALI:

Komputer sterujący pracą silnika, komunikuje się z komputerem sterującym systemami ABS/ESP i czujnikiem kąta kierowania. Dwa komputery sterujące są podłączone do magistrali i wymieniają miedzy sobą informacje. Brakujące INFO zostają rozpoznane jako usterka. W obu komputerach, znajdują się rezystory obciążeniowe o wartości 120 [omów] każdy.

- wyłącz zapłon

- odkręc pokrywę puszki komputera sterującego (tego z prawej strony pod szybą – koło zbiorniczka płynu hamulcowego)

- zdejmij wtyczkę z komputera, przyłącz wtyczke VAG-a do komputera i sprawdź rezystancję obciążenia komputera sterującego

- pomiar wykonać pomiędzy złączami: 58 + 60 oraz 77 + 79

- wymagana wartość: 115 – 135 [omów]

- jeśli nie uzyskuje takich wartości – komputer sterujący NIESTETY do wymiany

- jeśli mieści się w powyższym przedziale, to podłączyć VAG-a do wiązki przewodów komputera sterującego

- sprawdzic rezystancję pomiędzy gniazdami wtykowymi 58 + 60 oraz 77 + 79

- wymagana wartość: 115 – 135 [omów]

- jeśli ten przedział oporności jest osiągnięty – to przewody nie maja zwarcia (są sprawne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio taki objaw, że przy delikatnym hamowaniu włączał się ABS ale tak dziwnie jakby coś obcierało i chrobotało. Przy mocnym hamowaniu tego nie było.

I czasem zapalała się kontrolka ABS, a sam ABS się wyłączał.

Okazało się że miałem bardzo duży luz na tylnym kole i brak sygnału powodował te objawy.

Może to kompletnie nie to zerknij przy okazji czy nie ma luzów - teraz mam już spokój po wymianie łożyska i czopa bo się wszystko zryło jak jeździłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to samo miałem. tylko przy 20km/h włączał sie ABS, i pedał brzęczał. powyżej nic sie niedziało. i tak jak kolega wyżej napisał wystarczy wyjąć czujnik i oczyscić z opiłków na nim nagromadzonych. po tym będzie smigał jak burza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...