Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka EPC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bylem ogladalem i dzis sie nic nie swiecilo tylko ze na gazie nie chodzi bo nagle sie cos wczoraj popsulo auto okazalo sie strasznym smieciem

szkoda bylo mojej drogi,czasu i pieniedzy a wlasciciel zapewnial ze wszystko super 600km w plecy

Opublikowano

Od jakiegoś czasu świecił się check ale nie miałem czasu (ok 2 tyg) się tym zając, Dzisiaj przyszła na to pora i okazało się ze mam wypadające zapłony

czytając informacje z sieci, nie widziałem u siebie objawów falujących obrotów telepania samochodem samochód tez dobrze przyspiesza,

auto jeździ na PB/LPG podczas uruchomienia słychać takie "wycie" z tyłu wydaje mi się ze to pompa paliwa. Ale auto na benzynie jak i na gazie prowadzi sie tak samo,

W aucie wymieniony

Cewki wymieniane były w tamtym roku w serwisie ASO (akcja)

Przepływomierz

Sonda lambda za katem

Termostat

Olej + filtr

Mam zamiar wymienić świece, ale może błąd tkwi w czymś innym.

Czekam na Propozycje rozwiązania problemu.

Błędy jakie ma VAG

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

P1297 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Opublikowano

DV do wymiany + odma do przeglądnięcia zwłaszcza zawor odmy.

Opublikowano

a ja myślałem że DV jest tylko przy silnikach z turbo.....

Opublikowano
a ja myślałem że DV jest tylko przy silnikach z turbo.....

Tak to Silnik z Turbo.

Opublikowano
a ja myślałem że DV jest tylko przy silnikach z turbo.....

[b6 AVJ] Wypadanie Zapłonów - Świeci CHECK :decayed: :decayed:

Opublikowano
a ja myślałem że DV jest tylko przy silnikach z turbo.....

[b6 AVJ] Wypadanie Zapłonów - Świeci CHECK :decayed: :decayed:

Forum > Forum Techniczne > Silniki Benzynowe > Audi A4 B6 > 1.8T > [b6 AVJ] Wypadanie Zapłonów - Świeci CHECK

Dział chyba odpowiedni ??

Opublikowano
a ja myślałem że DV jest tylko przy silnikach z turbo.....

[b6 AVJ] Wypadanie Zapłonów - Świeci CHECK :decayed: :decayed:

Forum > Forum Techniczne > Silniki Benzynowe > Audi A4 B6 > 1.8T > [b6 AVJ] Wypadanie Zapłonów - Świeci CHECK

Dział chyba odpowiedni ??

Kolega się zakręcił bo w profilu masz 1.6 :wink:

Opublikowano

"Jeżeli uszkodzona jest któraś z cewek to silnik także na biegu jałowym pracuje na 3 cylindry. Aby zdiagnozować która z cewek nie działa wystarczy po kolei przy pracującym silniku odpinać pojedynczo cewki i wsłuc**jąc się w pracę silnika. Tam gdzie zdjęcie wtyczki z cewki nie spowoduje żadnej zmiany w pracy silnika - ta cewka lub świeca jest uszkodzona. Aby stwierdzić czy to wina cewki czy świecy zamień podejrzaną cewkę miejscem z inną cewką i zrób ten sam test. Jeżeli silnik nie pracuje na ten sam cylinder co wcześniej - uszkodzona jest świeca, jeżeli nie pracuje na cylinder w którym siedzi teraz "podejrzana" cewka - masz do wymiany właśnie cewkę. Aby upewnić się czy to wina świecy - zamień ją miejscem z inną i wznów wspomniany test. Jeżeli wszystkie cewki oraz świece są ok, a silnik mimo to nie pracuje na jeden cylinder to sprawdź kompresję (możesz mieć wypalony któryś z zaworów wydechowych - a to już grubsza robota"

Opublikowano

Informacja zmieniona,

Dzieki za dotychczasowe informacje w poniedziałek sprawdzę te cewki i siewce.

Opublikowano

Test z zamianą cewek działa jeżeli cewka całkiem padnie i auto nie pali na jeden cylinder (bądź więcej) ,zrób test podczas jazdy tzn prędkość tak 40-50km/h wsadzasz 5 bądź 6 bieg i gaz do dechy jak zacznie szarpać to masz wypadanie zapłonu a jeszcze lepiej żeby droga na której będziesz jechał była pod górkę żeby było większe obciążenie .

Opublikowano

Przy prędkości 40/50 piąty bieg i gaz w podłogę auto nie szarpie zachowuje się stabilnie i powoli przyspiesza. No może łapie delikatne zamulenie ale szarpania duszenia czy przygasania, nie zaobserwowalem, test wykonany kilka razy.

Opublikowano

zacznij od świec.......nie zapomnij ustawić na nich odpowiednią "przerwę"

napisz czy zapłony wypadają na PB i LPG i dopisz gdzie tankujesz.

zalej PB98 albo coś V-powera i sprawdź co się dzieje.

Opublikowano

To nie masz wypadania zapłonów ,obstawiam że coś lpg nie jest tak .Napisz co masz za instalacje .

Jakie masz świece (ile elektrod) .

Opublikowano

Testy wykonane,

Jeżeli chodzi o paliwo to na PB raczej nie ma problemów, wszystko dzieje sie na LPG może z racji tego ze jeżdżę przeważnie na LPG

Silnik na biegu jałowym pracuje bardzo równo, po odpięciu cewki słychać jak zaczyna pracować nierówno, także wydaje mi sie ze cewki sa dobre, pomimo ze wszystkie sa ori i wymienione w czerwcu w tamtym roku.

Świece jakie sa obecnie eyquem RFC 58 czy coś podobnego, (poprzedni właściciel taki założył) są dwuelektrodowe.

Zaobserwowałem ze od czasu do czasu występuje moment kiedy sie samochód zadławi ale to trwa chwile

Odnośnie zaworka DV od intercoolera idzie wężyk średnicy ok 1cm czy idąc po nim dostane sie do tego właśnie zaworka ??

Opublikowano
Testy wykonane,

Jeżeli chodzi o paliwo to na PB raczej nie ma problemów, wszystko dzieje sie na LPG może z racji tego ze jeżdżę przeważnie na LPG

Silnik na biegu jałowym pracuje bardzo równo, po odpięciu cewki słychać jak zaczyna pracować nierówno, także wydaje mi sie ze cewki sa dobre, pomimo ze wszystkie sa ori i wymienione w czerwcu w tamtym roku.

Świece jakie sa obecnie eyquem RFC 58 czy coś podobnego, (poprzedni właściciel taki założył) są dwuelektrodowe.

Zaobserwowałem ze od czasu do czasu występuje moment kiedy sie samochód zadławi ale to trwa chwile

Odnośnie zaworka DV od intercoolera idzie wężyk średnicy ok 1cm czy idąc po nim dostane sie do tego właśnie zaworka ??

Ta fota powinna Ci pomóc: fcc140a6b742f60cmed.jpg

Co do świec to nie wiem co to jest ale powinny być platynowe jednoelektrodowe najlepiej NGK PFR6Q :wink:

Opublikowano

Dzięki teraz już wiem gdzie szukać,

Co do świec NGK PFR6Q Ten model występuje w dwóch postaciach czyli platynowe i nie platynowe ??

Cenowo za kpl od 109 - 154 zł

Opublikowano
Dzięki teraz już wiem gdzie szukać,

Co do świec NGK PFR6Q Ten model występuje w dwóch postaciach czyli platynowe i nie platynowe ??

Cenowo za kpl od 109 - 154 zł

tak. są platynowe i jakieś inne :wink: i na przysłość... świece dobiera się do silnika a nie do gazu :whistling:

Opublikowano

Wiem ze do silnika, W Etka jest numer 101 000 063AA a ze świec NGK wychodzi ze to model PFR6Q,

Zamówię wymienię i zobaczę czy pomoże, do tego sprawdzę i ewentualnie wymienię zakorek DV

Opublikowano

ostatnio miałem problem po dłuższej jeździe w korku moja niunia zaczęła się dziwnie zachowywać. szarpała, drgała tak jak by nie chodziła na wszystkich garach, zapalił się Check engine. Temp. cały czas 90 stopni. Zastanawia mnie co może być przyczyną? Na razie nie mam jak podpiąć Vaga. Na myśl przychodzą mi tylko cewki lub sonda czy mogą być takie objawy. Pomocy pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...