Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Napinacz paska alternatora 1.9 TDI


kazuyaet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Napinacz paska alternatora:

1.JPG

Przyczyna wymiany:

-tarcie amortyzatora o rolke, a co za tym idzie stawianie oporu układowi napedzajocego alternator i niszczenie paska.

2.JPG

Przyczyną tarcia było wyrobienie uchwytu amortyzatora spowodowane prawdopodobnie zanikiem pracy tłoka(zero ruchu)

3.JPG

A co za tym idzie zniszczenie rolki:

4.JPG

Napinacz składa sie z trzech elementów:

-podstawa mocująca

-amortyzator

-rolka

5.JPG

Ja wymieniłem tylko amortyzator i rolke ponieważ można to zrobić bezproblemowo bez demontarzu przodu.

Chciałem wymienić podstawe mocujacą ale przeszkadzały wentylatory.

Do wymiany całego amortyzatora raczej wymagany demontarz przodu.

Warto go sprawdzić przy wymianie rozrządu, wtedy mamy rozebrany przodek i wykorzystajmy tą szanse do sprawdzenia go lub ewentualnej wymiany

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem tylko amortyzator i rolke ponieważ można to zrobić bezproblemowo bez demontarzu przodu.

Chciałem wymienić podstawe mocujacą ale przeszkadzały wentylatory.

Do wymiany całego amortyzatora raczej wymagany demontarz przodu.

Warto go sprawdzić przy wymianie rozrządu, wtedy mamy rozebrany przodek i wykorzystajmy tą szanse do sprawdzenia go lub ewentualnej wymiany

Pozdrawiam

Wymienia się cały napinacz w 20 minut bez rozbierania przodu.Trzeba tylko wisko odkręcić i jest dostęp :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecasz srube od tylu rolki napedzajacej wentylator. trzeba zablokowac wisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki klucz jest potrzebny aby odkręcić samą rolkę?bo po fokach widzę że gwiazdka sześciokątna ale nie jestem pewien? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też dziś walnął napinacz nie chce nawet mówic co tam narobił zerwany pasek, wszystkie kabelki w zasięgu poszły sie je..ać, cały przód trzeba zrucać, na szczęście cała wiązka dostępna na szrocie za niewielkie pieniądze ale napinacz już nie :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem napinacz przy okazji rozrządu... fakt faktem cholernie drogi bo kosztował 450 zł... ale wiedząc ile rzeczy może pochlastać pęknięty pasek zalecał bym tak jak kolega obserwacje napinacza przy każdej wymianie rozrządu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna wymiany:

-tarcie amortyzatora o rolke, a co za tym idzie stawianie oporu układowi napedzajocego alternator i niszczenie paska.

Obawiam sie ze jesteś w błędzie.

Przyczyną uszkodzenia tego elementu jest zazwyczaj uszkodzenie sprzęgiełka w rolce na alternatorze. Zanim wydasz (być może niepotrzebnie kasę) sprawdź, czy prawidłowo działa sprzęgiełko na alternatorze. Tak poległ ostatnio mój napinacz w AFN`ie ... (konstrukcja inna , ale zniszczenia analogiczne).

Regeneracja alternatora razem ze sprzęgiełkiem 270 PLN.

Sprawdzasz je następująco: krecisz alternatorem w stronę obrotów silnika , po czym gwałtownie hamujesz, wirnik alternatora musi wykonać jeszcze obrót. Jesli wirnik alternatora hamuje razem z rolką - sprzęgiełko jest uszkodzone i rozwali kazdy napinasz.

[br]Dopisany: 29 Sierpień 2008, 09:54 _________________________________________________

Ja u siebie wymieniałem napinacz przy okazji rozrządu... fakt faktem cholernie drogi bo kosztował 450 zł... ale wiedząc ile rzeczy może pochlastać pęknięty pasek zalecał bym tak jak kolega obserwacje napinacza przy każdej wymianie rozrządu :)

170 PLN. Febi. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dzięki baskecior :hi: za podpowiedź z tą rolką w alternatorze bo też myślałem że to napinacz paska a jednak rolka za sprzęgiełkim alltrnatora

koszt rolki 113zł :)

wymiana (było ciasno ale nic nie wyjmowałem z pod maski) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja usterka do tej pory kosztowała 800 zł, a jeszcze nie koniec

dzis wyglądało to tak

637cf5196a55f817m.jpg

poszła jedna wiązka od klimatronica no i żeby się do niej dostać i wymienić trzeba kokpit zrucać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie jeżeli jest padnięte sprzęgiełko to to chyba sprawia opór.

w moim przypadku to pasek dostawał drgań (podskakiwał) a napinacz razem z nim. wymieniłem sprzęgiełko i jest ok

_________________________________________________stare sprzęgiełko alternatora

da722e85098f3f68.jpg

pudełko od nowego

9df8ae5fb53a829f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uh to nieźle dałem się wydymać w sklepie ;/

:decayed:

Cytat z "Dextera" - by James Doakes: "Uważaj kogo dymasz a komu dajesz " :decayed:

Na drugi raz najpierw zapytaj na forum :wink4:

to fakt

moja usterka do tej pory kosztowała 800 zł, a jeszcze nie koniec

dzis wyglądało to tak

637cf5196a55f817m.jpg

poszła jedna wiązka od klimatronica no i żeby się do niej dostać i wymienić trzeba kokpit zrucać :)

chłopie ,takie straty :confused4: współczuje

następnym razem przylataj do olsztyna .....

my nie zdzieramy :naughty:

ps. u mnie nie miałbyś takiego roz.......aju

no bo po co?

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uh to nieźle dałem się wydymać w sklepie ;/

:decayed:

Cytat z "Dextera" - by James Doakes: "Uważaj kogo dymasz a komu dajesz " :decayed:

Na drugi raz najpierw zapytaj na forum :wink4:

to fakt

moja usterka do tej pory kosztowała 800 zł, a jeszcze nie koniec

dzis wyglądało to tak

637cf5196a55f817m.jpg

poszła jedna wiązka od klimatronica no i żeby się do niej dostać i wymienić trzeba kokpit zrucać :)

chłopie ,takie straty :confused4: współczuje

następnym razem przylataj do olsztyna .....

my nie zdzieramy :naughty:

ps. u mnie nie miałbyś takiego roz.......aju

no bo po co?

:hi:

dzięki ale z rozwalonym paskiem do Olsztyna ?? :wink4:

a poza tym to nie zdzierstwo 2 paski 2 napinacze, wentylator klimy, wiązka przewodów do kompresora i czujnika w chłodnicy + robota (rozbiórka przodu) no i łożysko tylnego koła przy okazji, a teraz jeszcze ta spalona wiązka i nie da się inaczej jej wyjąć, żeby później strat nie narobiła większych, a poz tym nie chcę nic na krótko robić bo autko mam nadzieję jeszcze trochę u mnie pobędzie :good:

mój magik powiedział że jutro odbiorę autko :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z wiązką... muszę ją wymienić bo się zjarała :( czy u Ciebie oprócz

wiązki poszło coś jeszcze jak np. panel klimatronic czy tylko wiązka?.

Pasek wieloklinowy pozamiatał, że szkoda gadać a 1200 km na nim zrobiłem i się skończył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...