Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

uszczelniacz wału 1 szt. - 038 103 085 E / wym. 35x48x10

uszczelniacz wałka rozrządu 1 szt.- 03L 103 085 C / wym. 47x10x32

Ja wymieniałem sam i o ile wymiana uszczelnienia wałka rozrządu to w miarę prosta sprawa to wyjąć i założyć uszczelniacz wału to trochę bardziej skomplikowana sprawa.

Opublikowano

Ja zmieniałem kompletny rozrząd na ori, poprzedni był na 60 lub 80k mil, nie pamiętam dokładnie, wiem że jakoś tak na parzysta liczbę. Zakładany byl w ASO i... poprzestawiany.

Robilem teraz to poza ASO ale u dobrego mechanika, poprawiał wszystko i okazało się że nabytek jak złoto, prawie wszystko chodzi jak należy, oryginalny przebieg, wszystkie parametry jak należy, więc mogę już latać spokojnie. Pasek nie był zniszczony, widać że nie dawno zmieniany ale dla świętego spokoju wolałem zmienić żeby pojeździć chwilę i bez stresu czy kiedyś mi wał bokiem wyjdzie. Obecny przebieg to 132k mil, polecają wymieniać nie później jak 80k mil, nie patrzeć na KS, tam też piszą że olej należy wymieniać co 20k mil! O skrzyni biegów nie wyczytasz, jest zalany jakiś wieczny, więc bez obaw że zaszlachtujesz skrzynię :D

Części i robocizna trochę podobnie jak w ASO, za to mechanik podpisał się w książce, dał rachuneczek, wypisałem dokładnie co i ile za części a ile za robotę i w razie W nie odwraca się plecami, jednak wszyscy co jadą do niego nie wracają z reklamacją jeśli on dobiera części, inna bajka jak ktoś przywozi zamienniki i na siłę chce zakładać.

Generalnie osobiście zmieniam rozrząd co 100-120k km dla świętego spokoju, może kosztowne ale pewne, dwa razy w życiu poszedł mi pasek i w jednym przypadku było to bezkolizyjne, w drugim na niskich obrotach i rozszabrowalo pół silnika. Dobrze ze to był wtedy golf 2 z wolnossacym dieslem 1.6 :D

Pozdrawiam

Rum

Opublikowano

Książka u mnie podaje 120k mil na pierwsza wymianę rozrządu ;) w B8 CJCB.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Wiem że tak podaje, ja nie wierzę książkom i wolę wcześniej zwłaszcza że jestem kolejnym nabywca a nie trzymam samochodu od początku.

Od razu zrobiłem pełny serwis + wszystkie filtry :)

Pozdrawiam

Rum

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

Witam,

Proszę o ocenę paska według książki i zapewnień sprzedającego powinien mieć w tej chwili przejechane 69000 km jest to oryginał kupiony w ASO czyli w teorii powinien wytrzymać 120000 km zamierzam go wymienić ale jeszcze chcę przelatać na nim z 1 miesiąc :P jak go oceniacie ?

tutaj jeszcze widać napisy VW AG

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Opublikowano

Wygląda zdrowo....ale fachowcem nie jestem.

Opublikowano

Wygląda zdrowo....ale fachowcem nie jestem.

no ja też nie ale z tego co znalazłem w necie wskaźnik na rolce napinającej jest tak jakby w pozycji 0 czyli pasek nie jest rozciągnięty logicznie myśląc :-)

Opublikowano

Wygląda zdrowo....ale fachowcem nie jestem.

no ja też nie ale z tego co znalazłem w necie wskaźnik na rolce napinającej jest tak jakby w pozycji 0 czyli pasek nie jest rozciągnięty logicznie myśląc :-)

Stan paska rozrządu nie ocenia się po tym, że wygląda zdrowo bo to zawsze jest zgubne. Liczy się przebieg lub czas od ostatniej wymiany gdy mały przebieg.To żelazna zasada.

Opublikowano

Wygląda zdrowo....ale fachowcem nie jestem.

no ja też nie ale z tego co znalazłem w necie wskaźnik na rolce napinającej jest tak jakby w pozycji 0 czyli pasek nie jest rozciągnięty logicznie myśląc :-)

Stan paska rozrządu nie ocenia się po tym, że wygląda zdrowo bo to zawsze jest zgubne. Liczy się przebieg lub czas od ostatniej wymiany gdy mały przebieg.To żelazna zasada.

Przebieg to 69000 km zaleca się co 60000 km Audi podaje co 120000 a producent pasków Gates według tego dokumentu PDF inspekcja przy 75000 km wymiana przy 90000 km :-)

Opublikowano

odświeżam temat, nie wiem czym mam się już sugerować.

miałem rozrząd wymieniany przed poprzedniego właściciela przy 180 TKM (2013 r.), teraz jest 218 TKM (2016)

wygląda na to że zrobił 38 tysięcy, chciałbym dociągnąć do 60 tysięcy (bo tak się zaleca)

pytanie. czy czas wymiany też się liczy ? niedługo w październiku 2017 miną 4 lata od wymiany.

co zalecacie ? :kox::decayed:

Opublikowano

odświeżam temat, nie wiem czym mam się już sugerować.

miałem rozrząd wymieniany przed poprzedniego właściciela przy 180 TKM (2013 r.), teraz jest 218 TKM (2016)

wygląda na to że zrobił 38 tysięcy, chciałbym dociągnąć do 60 tysięcy (bo tak się zaleca)

pytanie. czy czas wymiany też się liczy ? niedługo w październiku 2017 miną 4 lata od wymiany.

co zalecacie ? :kox::decayed:

Z tego co wiem to 5 lat max jeżeli jest możliwość to zrobić inspekcje paska czy nie jest popękany/wytarty. Ja osobiście przymierzałbym się do wymiany przy 4 letnim pasku.

Opublikowano

Wygląda zdrowo....ale fachowcem nie jestem.

no ja też nie ale z tego co znalazłem w necie wskaźnik na rolce napinającej jest tak jakby w pozycji 0 czyli pasek nie jest rozciągnięty logicznie myśląc :-)

Stan paska rozrządu nie ocenia się po tym, że wygląda zdrowo bo to zawsze jest zgubne. Liczy się przebieg lub czas od ostatniej wymiany gdy mały przebieg.To żelazna zasada.

Dlatego pisze ze nie jestem w tym ekspertem ;)

Opublikowano

czyli wychodzi na to że mam jeszcze rok ;)

kolega tez tak mówił, w styczniu jak patrzyliśmy na pasek to stwierdził dobry stan + to że napisy nie były pościerane.

dzieki

Opublikowano

Co wy za głupoty piszecie w b8 wymienić się w zależności od rocznika przy 180 lub 210 lub co 5 lat

Opublikowano

Co wy za głupoty piszecie w b8 wymienić się w zależności od rocznika przy 180 lub 210 lub co 5 lat

Tak pewnie podaje książka serwisowa i kiedy auto jeździ do ASO na wymianę to może można śmigać 180kkm i 210kkm ale producent pasków Gates podaje w swojej specyfikacji że inspekcja paska przy 75kkm a wymiana 90kkm

Pod tym linkiem jest dokument

Opublikowano

w b8 może tak

To jest tematy do B8 a nie B6 później ktoś przeczyta i znowu będzie

Co wy za głupoty piszecie w b8 wymienić się w zależności od rocznika przy 180 lub 210 lub co 5 lat

Tak pewnie podaje książka serwisowa i kiedy auto jeździ do ASO na wymianę to może można śmigać 180kkm i 210kkm ale producent pasków Gates podaje w swojej specyfikacji że inspekcja paska przy 75kkm a wymiana 90kkm

Pod tym linkiem jest dokument

Jak założysz Ori to tak jak pisałem wcześniej 180-210 ,zamiennik to jest zamiennik

Opublikowano (edytowane)

Przy wymianie rozrządu wymieniacie u siebie termostat (03L121113A)?
Całe życie przyzwyczajony bylem do tradycyjnego złotawego termostatu....jak przy zamawianiu części zobaczyłem jak wygląda termostat w 2.0 CAHA to usiadłem. Jak część z promu kosmicznego :/
Co jeszcze prócz termostatu, sprzęgiełka alternatora wymieniacie przy tej operacji ?

Edytowane przez simon__75

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...