arko0426 Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Przez dłuższy okres czasu dosyć ciężko "chodzi" kierownica. Przeglądałem kilka tematów z podobnymi problemami, ale u mnie nie ma objawów "piszczenia" "zgrzytania" itp nawet przy maksymalnym skręcie nie ma dziwnych odgłosów. Płyn ze zbiorniczka nie ucieka, po odkręceniu korka na odpalonym silniku nic nie bulgocze wszystko jest tak jak powinno. Jedynie jak się bardzo dobrze wsłucham to przy skręcaniu kierownicą słychać bardzo cichutko tak jakby guma o gume tarła, ale to tylko w środku i bardzo cicho. Znajomy podpowiedział mi, żebym spróbował dolać płyn do wspomagania STP Power Steering jednak nie wiem czy to nie pogorszy sytuacji. Macie jakieś pomysły ? 1
Tommy Gun Opublikowano 23 Maja 2012 Opublikowano 23 Maja 2012 Dobrym pomysłem będzie wyprawa do ASO po oryginalny płyn do wspomagania. Po tym najazd na kanał, ściągnięcie jednego węża i podłożenie pod niego naczynia, następnie kręcisz kierownicą aż wyleci jak najwięcej płynu. Potem zakładasz wąż na zbiorniczek wyrównawczy z nową opaską, zalewasz, odpalasz, na początku lekko kręcisz kierownicą prawo lewo a potem na maxa w obie strony. Powinno zdecydowanie pomóc i nie ma prawa się nic pienić i hałasować jak dobrze odpowietrzysz Podejrzewam że obecny płyn jest ciemnobrązowy... 1
arko0426 Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Opublikowano 23 Maja 2012 Właśnie problem w tym, że układ był niedawno płukany i zalewany był nowy płyn FEBI... Jednak mimo to po kilkudziesieciu kilometrach płyn zrobił się czarny (może i wina zasyfionego układu?) A ten specyfik z firmy STP to dobry pomysł na początek ? Czasami jeszcze jak kręcę kierownicą to czuje takie dziwne tarcie
arko0426 Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Opublikowano 25 Maja 2012 Czyli jednak nikt nie ma żadnego konkretnego pomysłu ?
BartekTQ Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Podobnie jak u mnie zero objawów tylko ciężko kierownicą ruszać pojechałem do mechaniora i okazało się że pompa nie daje dostatecznego ciśnienia i trzeba bylo na nowa wymienić
arko0426 Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Opublikowano 26 Maja 2012 A można to w jakiś sposób sprawdzić? Tzn czy ona daje wystarczające ciśnienie ? I jeżeli nie wymieni się tego, a ona w końcu odmówi posłuszeństwa to prócz samej pompy mogą być jakieś komplikacje ?
Arturoo Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 co do ewentualnych komplikacji mi pompę napędza pasek ,który napędza również alternator ,podejrzewam ,że jak pompa pada to staje i blokuje ten pasek co może skutkować jego zerwaniem ....więc i przy okazji alternator nie ładuje ..nie wiem jak to wygląda w 1.8t
arko0426 Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Opublikowano 29 Maja 2012 A z tym dodatkiem do płynu STP miał ktoś może doczynienia? Ewentualnie z firmy PRESTONE również jest taki płyn
quattro71 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Kolego z tego co czytam kończy Ci się listwa czyli maglownica, płyn cały czas powinien być zielonkawego koloru. zalanie układu ""nowy płyn FEBI"" to nie jest do końca to samo polecam dać 12 zł Wiejec i kupić oryginał w serwisie. sprawdzenie czy układ chodzi ciężko polecam dźwignąć przód auta i wtedy sprawdzić ( opory opon o nawierzchnię ( poczekać do zimy ) Co do tego płynu co chcesz dolać .......... wiem że maglownice a raczej jej uszczelniacze są dość wrażliwe na inne oleje ale ... teraz jak kasz już inny wlałeś to ja bym ryzykował i wlał ten cudowny środek. Z tym ze liczył bym się za jakiś czas z wymianą maglownicy.
kamilszym21 Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 Kolego ja wymieniłem napinacz paska wielorowkowego z paskiem, przepukałem układ 3 razy i za 4 wlałem normalny płyn (raz nie wystarczy) wszystko elegancko
Arturoo Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 dobrze przepłukany układ powienien się odwdzięczyć bezawaryjną eksploatacją
arko0426 Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 Obecnie jest problem tego typu, że chcialem załatwić ori płyn, oczywiście podałem numer G 002000, okazało się, że teraz mają tylko G 004000 M2 (ale według katalogu jest to płyn syntetyczny), a na zbiorniczku jest napisane, że wlewać należy G 002000 mineralny... Patrząc na katologowy zamiennik to G 002000 ma zamiennik FEBI 6161 (również syntetyk) , więc już zgłupiałem
Arturoo Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Febi jako zamiennik trzeba wlać.... ---------- Post dopisany at 23:00 ---------- Poprzedni post napisany at 22:59 ---------- U siebie tak samo robiłem jak w aso informowali ,że numeracja jest zmieniona.
arko0426 Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 Czyli mam rozumieć, ze wlewałeś FEBI 6162 mineralny, mimo, że w ASO wg. kodu należy kupić 6161? Do dokładnego przepłukania 2 litry stykną i 3litr na zalanie?
cacek89 Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 kupujesz dwa litry litr, na płukanie litr (potem juz leci czysciutki plyn) do układu wchodzi ok 0,8l więc Ci jeszcze ciut zostanie
Arturoo Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Czyli mam rozumieć, ze wlewałeś FEBI 6162 mineralny, mimo, że w ASO wg. kodu należy kupić 6161? Do dokładnego przepłukania 2 litry stykną i 3litr na zalanie? tak kupiłem tego 6162...2 butelki z płukaniem układu mi starczyły....aso nie zawsze wie lepiej .... btw ...w skrzyni oleju też nie radzili wymieniać
arko0426 Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 Ok, dzisiaj przystępuje do działania.. dzięki za info
rafikk01 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 miałem takie samo cos ze wspomaganie chodzilo ale nie do konca ciezej nisz org i sie okazalo ze w zbiorniczku jest zabpchane sitko usunełem sitko i wspomaganie bylo jak nowe teraz czekan na naowy zbiorniczek w asso i bedzie gites ps.najlepiej usunac te sitko chirurgicznymi cazkami usun tak zeby ci nic nie polecialo do pompu wspomagania trzeba je zlapac i pociagnac do góry na bocznej scianie napewno jest pełno brudu i tego nie widac dopuki sie nie wyciagnie na zewnatr sitko ale mozesz je zdjąć i zrobic tak aby zroznie bylo przejscie w zbiorniczku odpal fure i zobacz czy spomaganie chodzi lepij jak nie to nie to
cacek89 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 to sitko jest wlasnie niezbędne do prawidłowego działania wspomagania 1
Arturoo Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 dokładnie....no i płyn się nie pieni w zbiorniczku dzięki temu sitku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się