Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe wspomaganie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przez dłuższy okres czasu dosyć ciężko "chodzi" kierownica. Przeglądałem kilka tematów z podobnymi problemami, ale u mnie nie ma objawów "piszczenia" "zgrzytania" itp nawet przy maksymalnym skręcie nie ma dziwnych odgłosów. Płyn ze zbiorniczka nie ucieka, po odkręceniu korka na odpalonym silniku nic nie bulgocze wszystko jest tak jak powinno. Jedynie jak się bardzo dobrze wsłucham to przy skręcaniu kierownicą słychać bardzo cichutko tak jakby guma o gume tarła, ale to tylko w środku i bardzo cicho.

Znajomy podpowiedział mi, żebym spróbował dolać płyn do wspomagania STP Power Steering jednak nie wiem czy to nie pogorszy sytuacji.

Macie jakieś pomysły ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dobrym pomysłem będzie wyprawa do ASO po oryginalny płyn do wspomagania. Po tym najazd na kanał, ściągnięcie jednego węża i podłożenie pod niego naczynia, następnie kręcisz kierownicą aż wyleci jak najwięcej płynu. Potem zakładasz wąż na zbiorniczek wyrównawczy z nową opaską, zalewasz, odpalasz, na początku lekko kręcisz kierownicą prawo lewo a potem na maxa w obie strony. Powinno zdecydowanie pomóc i nie ma prawa się nic pienić i hałasować jak dobrze odpowietrzysz

Podejrzewam że obecny płyn jest ciemnobrązowy...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Właśnie problem w tym, że układ był niedawno płukany i zalewany był nowy płyn FEBI... Jednak mimo to po kilkudziesieciu kilometrach płyn zrobił się czarny (może i wina zasyfionego układu?) A ten specyfik z firmy STP to dobry pomysł na początek ?

Czasami jeszcze jak kręcę kierownicą to czuje takie dziwne tarcie

Opublikowano

Czyli jednak nikt nie ma żadnego konkretnego pomysłu ?

Opublikowano

Podobnie jak u mnie zero objawów tylko ciężko kierownicą ruszać pojechałem do mechaniora i okazało się że pompa nie daje dostatecznego ciśnienia i trzeba bylo na nowa wymienić

Opublikowano

A można to w jakiś sposób sprawdzić? Tzn czy ona daje wystarczające ciśnienie ? I jeżeli nie wymieni się tego, a ona w końcu odmówi posłuszeństwa to prócz samej pompy mogą być jakieś komplikacje ?

Opublikowano

co do ewentualnych komplikacji

mi pompę napędza pasek ,który napędza również alternator ,podejrzewam ,że jak pompa pada to staje i blokuje ten pasek co może skutkować jego zerwaniem ....więc i przy okazji alternator nie ładuje ..nie wiem jak to wygląda w 1.8t :wink:

Opublikowano

A z tym dodatkiem do płynu STP miał ktoś może doczynienia? Ewentualnie z firmy PRESTONE również jest taki płyn

Opublikowano

Kolego z tego co czytam kończy Ci się listwa czyli maglownica, płyn cały czas powinien być zielonkawego koloru. zalanie układu ""nowy płyn FEBI"" to nie jest do końca to samo polecam dać 12 zł Wiejec i kupić oryginał w serwisie. sprawdzenie czy układ chodzi ciężko polecam dźwignąć przód auta i wtedy sprawdzić ( opory opon o nawierzchnię ( poczekać do zimy ) Co do tego płynu co chcesz dolać .......... wiem że maglownice a raczej jej uszczelniacze są dość wrażliwe na inne oleje ale ... teraz jak kasz już inny wlałeś to ja bym ryzykował i wlał ten cudowny środek. Z tym ze liczył bym się za jakiś czas z wymianą maglownicy.

Opublikowano

Kolego ja wymieniłem napinacz paska wielorowkowego z paskiem, przepukałem układ 3 razy i za 4 wlałem normalny płyn (raz nie wystarczy) wszystko elegancko :)

Opublikowano

dobrze przepłukany układ powienien się odwdzięczyć bezawaryjną eksploatacją :wink:

Opublikowano

Obecnie jest problem tego typu, że chcialem załatwić ori płyn, oczywiście podałem numer G 002000, okazało się, że teraz mają tylko G 004000 M2 (ale według katalogu jest to płyn syntetyczny), a na zbiorniczku jest napisane, że wlewać należy G 002000 mineralny... Patrząc na katologowy zamiennik to G 002000 ma zamiennik FEBI 6161 (również syntetyk) , więc już zgłupiałem :(

Opublikowano

Febi jako zamiennik trzeba wlać....

---------- Post dopisany at 23:00 ---------- Poprzedni post napisany at 22:59 ----------

U siebie tak samo robiłem jak w aso informowali ,że numeracja jest zmieniona.

Opublikowano

Czyli mam rozumieć, ze wlewałeś FEBI 6162 mineralny, mimo, że w ASO wg. kodu należy kupić 6161? Do dokładnego przepłukania 2 litry stykną i 3litr na zalanie?

Opublikowano

kupujesz dwa litry litr, na płukanie litr (potem juz leci czysciutki plyn) do układu wchodzi ok 0,8l więc Ci jeszcze ciut zostanie

Opublikowano
Czyli mam rozumieć, ze wlewałeś FEBI 6162 mineralny, mimo, że w ASO wg. kodu należy kupić 6161? Do dokładnego przepłukania 2 litry stykną i 3litr na zalanie?

tak kupiłem tego 6162...2 butelki z płukaniem układu mi starczyły....aso nie zawsze wie lepiej :wink:....

btw ...w skrzyni oleju też nie radzili wymieniać :wink:

Opublikowano

Ok, dzisiaj przystępuje do działania.. dzięki za info :)

Opublikowano

miałem takie samo cos ze wspomaganie chodzilo ale nie do konca ciezej nisz org i sie okazalo ze w zbiorniczku jest zabpchane sitko usunełem sitko i wspomaganie bylo jak nowe teraz czekan na naowy zbiorniczek w asso i bedzie gites

ps.najlepiej usunac te sitko chirurgicznymi cazkami usun tak zeby ci nic nie polecialo do pompu wspomagania trzeba je zlapac i pociagnac do góry na bocznej scianie napewno jest pełno brudu i tego nie widac dopuki sie nie wyciagnie na zewnatr sitko ale mozesz je zdjąć i zrobic tak aby zroznie bylo przejscie w zbiorniczku odpal fure i zobacz czy spomaganie chodzi lepij jak nie to nie to

Opublikowano

to sitko jest wlasnie niezbędne do prawidłowego działania wspomagania

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dokładnie....no i płyn się nie pieni w zbiorniczku dzięki temu sitku :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...