wrclaguna Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Montaż i Działanie Asystenta Kontroli Toru Jazdy ( LANE ASSIST ) Dane techniczne : Asystent kontroli toru jazdy pomaga kierowcy w zachowaniu toru jazdy. Linie ograniczające pas ruchu są rozpoznawane przez kamerę. Gdy tylko asystent kontroli toru jazdy po obu stronach rozpozna linie ograniczające własny pas ruchu, system jest gotowy do pracy. Jeśli samochód zbliża się do rozpoznanej linii ograniczającej i pojawia się możliwość zjechania ze swojego pasa ruchu, kierowca jest o tym ostrzegany poprzez drgania kierownicy. Jeśli w przypadku gotowego do pracy systemu przed najechaniem na linię ograniczającą włączony zostanie kierunkowskaz, ostrzeżenie to nie następuje, gdyż system akceptuje zamierzoną zmianę pasa ruchu. W przypadku zbliżania się do rozpoznanej linii ograniczającej pas ruchu lub jej przekroczenia ostrzeżenie poprzez drgania kierownicy jest wysyłane tylko raz. Drugie ostrzeżenie jest wysyłane dopiero wtedy, gdy po pierwszym ostrzeżeniu samochód wystarczająco oddalił się od danej linii ograniczającej, a następnie znowu się do niej zbliża. Dzięki temu unika się sytuacji, w której ostrzeżenie występuje cały czas podczas jazdy równolegle z linią ograniczającą pas ruchu. System jest przeznaczony do jazdy po autostradach i rozbudowanych drogach. Dlatego też zaczyna on pracę dopiero powyżej prędkości ok. 65 km/h. Złe warunki otoczenia (np. brudna lub pokryta śniegiem nawierzchnia, zbyt wąski pas ruchu lub niejednoznaczne oznaczenia pasów ruchu, jak to się zdarza w przypadku robót drogowych na autostradzie) prowadzą do tego, że przejściowo system nie jest gotowy do pracy. Aktualny stan systemu jest wyświetlany w zestawie wskaźników. Sterownik asystenta kontroli toru jazdy wraz z kamerą tworzą jedną całość i mogą być wymieniane również tylko jako całość. Zamontowany czujnik rejestrowania obrazu w formie czarno-białej rejestruje obraz otoczenia z przodu samochodu. Jego rozdzielczość to 640 x 480 pikseli. Przed czujnikiem rejestrowania obrazu znajduje się obiektyw o ogniskowej o wartości 6 mm. Kamera ma zasięg do 60 m. Określone warunki otoczenia mogą powodować zmniejszenie zasięgu kamery. Jeśli zasięg spadnie poniżej wartości minimalnej, system przyjmuje status „nie gotowy do pracy”.Opis Działania:Elektroniczne przetwarzanie obrazu : Czarno-biały obraz zarejestrowany przez czujnik rejestrowania obrazu jest następnie przetwarzany przez oprogramowanie do przetwarzania obrazu. Najpierw na obrazie wyszukiwane są linie ograniczające pas ruchu. Jeśli zostaną one rozpoznane po obu stronach, obliczana jest szerokość i krzywizna pasa ruchu. Jako kolejne parametry oprogramowanie oblicza położenie samochodu na pasie ruchu, a więc odległość samochodu od lewej względnie prawej linii ograniczającej i kąt, pod jakim samochód zbliża się do linii. Oprogramowanie do przetwarzania obrazu analizuje także jakość rozpoznawania pasa ruchu. Na podstawie tych obliczonych wartości oraz znanych wymiarów samochodu określany jest punkt wysłania ostrzeżenia. W zależności od ustawienia punktu wysłania ostrzeżenia w systemie MMI do obliczenia wykorzystuje się różne sposoby postępowania. Pojawi się także zapytanie, aby określić, czy funkcja musi zostać tymczasowo wyłączona z powodu geometrii pasa ruchu, czy też nie.Włączanie i wyłączanie Systemu : Przycisk asystenta kontroli toru jazdy jest zintegrowany w dźwigni kierunkowskazów ( zaznaczone na fotce przełacznik od kierunkowskazów) . Naciśnięcie przycisku powoduje włączenie lub wyłączenie systemu. Aktualny stan systemu jest pokazywany w zestawie wskaźników za pomocą lampki kontrolnej. Jeśli lampka kontrolna świeci, oznacza to, że system jest włączony. Jeśli lampka nie świeci, system jest wyłączony. Aktualny stan włączenia jest zapisywany i przyporządkowywany do danego kluczyka samochodu. Oznacza to, że gdy przy ostatnim wyłączeniu zapłonu asystent kontroli toru jazdy był włączony, będzie on również włączony przy kolejnym włączeniu zapłonu. Warunkiem tutaj jest fakt, że w użyciu musi być ten sam kluczyk zapłonu co podczas ostatniej jazdy.POMOCNE TEMATY :http://forums.ross-tech.com/showthread.php?3295-DIY-Audi-Q5-Active-Lane-Assist-Retrofit-DONE&s=a38983c781668b63be6474082efa76f1&p=33680&viewfull=1#post33680 LANE ASSIST INSTRUKCJA PDFSIDE ASSIST MONTAŻ LUSTERKA DEMONTAŻ TAPICEREK I OSŁON Po małej garści info na temat tegoż Systemu przejdzmy do ważnej rzeczy a mianowicie czy nasz MODUŁ GATEWAY (bramka) obsługuje LANE ASSIST Ci co posiadają np . SIDE ASSIST to na pewno ich moduł da sie zakodować pod ten System .DIY i kodowanie oparty jest na MMI 2G oraz na wspomnianym sterowniku GATEWAY czyli tzw. bramce (MOST-światłowód ) . U mnie był to akurat 8T0 907 468 Q (full wypas ) SPIS POSZCZEGÓLNYCH CZĘSCI : - 8T0907468Q sterownik Gateway (jeśli mamy taki co ogsługuje to nie musimy go zmieniać ) koszt 150-300 PLN - 8K0845099D szyba pod LANE ASSIST koszt w ASO 1470 PLN - 8K0419091D kierownica tylko czteroramienna wraz z silniczkiem wibracyjnym koszt używki 150-350 PLN lub kierownica 8K0419091BD pod Tiptronic - Manetki ogsługujące LANE ASSIST koszt używek 150-250 PLN - 8R0857511B 4PK (w moim przypadku ) Lusterko pod LANE ASSIST (kolor wybrać wg. koloru w aucie ) koszt używki 200-300 PLN - 8T0907299 Obudowa kamery (jeśli kupimy lusterko bez tego ) 54 PLN w ASO - 8K0907217A kamera wraz ze sterownikiem koszt używki 250-900 PLN - 8E0971980 wtyka 10 PIN do kamery koszt w ASO 11,50 PLN - 000979009E Piny do wtyki 10 PIN (1 Kabelek 2 PINY w zestawie w ASO) koszt 11,00 PLN Sterowniki obsługujące System : - 8T0 907 468 J (CAN) - 8T0 907 468 N (CAN) - 8T0 907 468 G (swiatłowod) MOST - 8T0 907 468 L (swiatłowod) MOST - 8T0 907 468 Q (swiatłowod ) MOST 2010 ---> - 8T0 907 468 AA (swiatłowod ) MOST - 8T0 907 468 AE (swiatłowod ) MOST - 8T0 907 468 AE (swiatłowod ) MOST - Polift - 8R0 907 468 P (swiatłowod ) MOST - 8R0 907 468 N (swiatłowod ) MOST - 8R0 907 468 D (swiatłowod ) MOST - 8R0 907 468 J (swiatłowod ) MOST Elementy współpracujące : Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich sterowników, które są niezbędne do działania asystenta kontroli toru jazdy. Chodzi tu o sterowniki, które udostępniają sterownikowi asystenta kontroli toru jazdy informacje oraz o takie, do których wysyła on informacje.1: Sterownik asystenta kontroli toru jazdy -J759-2: Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji -J523-3: Interfejs diagnostyczny magistrali danych -J533-4: Sterownik silnika -J623-5: Sterownik systemu ABS -J104-6: Sterownik regulacji poziomu zawieszenia -J197-7: Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285-8: Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej -J453-9: Sterownik elektroniki kolumny kierownicy -J527-10: Centralny sterownik systemu Komfort -J393-11: Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie -J518- 12: Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428- Połączenie poprzez magistralę danych: na schemacie przedstawiono, poprzez jakie magistrale danych podzespoły są połączone ze sobą.A - Rozszerzona Magistrala CAN , magistrala MOSTB - Magistrala CAN napęduC - Magistrala CAN zestawu wskażników, układu jezdnegoD - Magistrala LINE - Magistrala CAN Systemu KomfortPrzepływ informacji między zabezpieczeniem elementów :1 - Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika -J428- - Aby uniknąć jednoczesnego wysyłania ostrzeżeń przez asystenta kontroli toru jazdy i układ skracania drogi hamowania 2, powstrzymywane są drgania kierownicy asystenta kontroli toru jazdy, a jednocześnie następuje krótkie szarpnięcie z polecenia układu skracania drogi hamowania.2 - Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie -J518- - Wysyła informację, który kluczyk samochodu jest obecnie rozpoznawany przez samochód. Informacja ta jest potrzebna sterownikowi asystenta kontroli toru jazdy do przyporządkowania zapisanych ustawień kierowcy do odpowiedniego kluczyka samochodu.3 - Centralny sterownik systemu Komfort -J393- - Wysyła informację, czy aktualnie włączony jest prawy czy lewy kierunkowskaz.4 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy -J527- - Wysyła informację, czy aktualnie naciśnięty jest przycisk aktywacji asystenta kontroli toru jazdy w dźwigni zespołu przełączników, czy też nie. Odbiera informację od asystenta kontroli toru jazdy, czy silnik wibracyjny do ostrzegania kierowcy ma być właśnie sterowany, czy też nie. Ta informacja jest następnie przesyłana poprzez magistralę LIN do kierownicy wielofunkcyjnej, która wysterowuje silnik wibracyjny.5 - Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji -J523- - Wysyła informację o zmianach ustawień kierowcy dotyczących funkcji „asystent kontroli toru jazdy” do sterownika asystenta kontroli toru jazdy. Nowe ustawienia są następnie zapisywane i przyporządkowywane do aktualnego kluczyka samochodu.6 - Sterownik silnika -J623- - Wysyła informację o aktualnej liczbie obrotów silnika. Ten parametr jest potrzebny asystentowi kontroli toru jazdy, ponieważ czasy sterowania ogrzewania przedniej szyby zależą od tego, czy silnik aktualnie pracuje, czy nie. (W przypadku informacji „silnik WYŁ“ fazy grzania są niedozwolone.)7 - Sterownik regulacji poziomu zawieszenia -J197- - Cały czas wysyła do asystenta kontroli toru jazdy informację o aktualnej wysokości amortyzatorów w samochodzie. Jest to potrzebne do elektronicznej korekty aktualnej wysokości kamery oraz kąta przechyłu wzdłużnego i kąta przechyłu poprzecznego kamery.8 - Sterownik systemu ABS -J104- - Wysyła informację o sygnale prędkości potrzebną do włączenia lub wyłączanie asystenta kontroli toru jazdy oraz o prędkości kątowej.9 - Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- - Otrzymuje informacje o aktualnym statusie asystenta kontroli toru jazdy do sterowania lampki kontrolnej w zestawie wskaźników (na żółto, zielono lub WYŁ). Otrzymuje informacje, czy aktualnie musi być wysyłany komunikat, a jeśli tak, to jaki ma być tekst komunikatu.DEMONTAZ SCHOWKA PASAŻERA : Na poczatek zaczniemy od demontazu schowka pasazera aby miec oczywiscie dostep do instalacji . Odciągamy boczna osłonę deski rozdzielczej oraz demontujemy schowek pasazera . – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie przedniego pasażera. – Otworzyć pokrywę podręcznego schowka i wykręcić śruby . - Wyjąć podręczny schowek na tyle, aż będzie można rozłączyć elektryczne złącze wtykowe przy wtyczce centralnej. Odczepić osłonę tablicy przyrządów 1 po stronie przedniego pasażera od podręcznego schowka i zdjąć ją.Wymontowanie i zamontowanie interfejsu diagnostycznego magistrali danych – Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu. – Wymontować podręczny schowek . – Wykręcić śrubę 2. – Wysunąć interfejs diagnostyczny magistrali danych 3 z uchwytu (strzałka). – Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 4. – Odłączyć złącze wtykowe 1 światłowodu. **************************************************************************************************************************************************Demontaz schowka po stronie kierowcy Wyjmakiem odczepiamy boczną zaslepkę deski 1 – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wykręcić boczną śrubę 1. – Wykręcić dolne śruby 3. – Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów strzałki . – Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna). – Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy.Wymontowanie lampki oświetlenia wnętrza: – Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu. – Otworzyć schowek na okulary 2. – Wykręcić śrubę 1. – Oświetlenie wnętrza / oświetlenie do czytania 3 z przodu przechylić w dół i wyjąć z osłony dachu. – Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.Wymontowanie i zamontowanie osłony przeciwsłonecznej : – Odczepić osłonę przeciwsłoneczną 2 na środku samochodu od środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej 1. – Odczepić zaślepkę 3 za pomocą wkrętaka. – Mocowanie osłony przeciwsłonecznej odchylić w dół strzałka i wyjąć. – Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe i wyjąć osłonę przeciwsłoneczną. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Zaczepić występ mocowania osłony przeciwsłonecznej w wycięciu podsufitki. – Wcisnąć zaślepkę osłony przeciwsłonecznej aż do całkowitego zablokowania. – Odczepić osłonę przeciwsłoneczną na środku samochodu od środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej i odchylić w bok. – Odczepić osłonę środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej 1, w tym celu wsunąć dźwignię demontażową tylko na około 1 mm pod osłonę strzałki 2. Jeśli dźwignia demontażowa zostanie wsunięta głębiej, znajdzie się pod środkowym mocowaniem osłony przeciwsłonecznej. Podważenie osłony nie będzie wtedy możliwe. – Wyjąć środkowe mocowanie osłony przeciwsłonecznej 3 strzałka 4. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: Podczas wkładania środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej uważać, aby nie uszkodzić klamer sprężystych.Zestwienie montażowe słupka A górna osłona :1 - Klamry2 - Śruba3 - Osłona z symbolem „Airbag”4 - Górna osłona słupka A – Odczepić ostrożnie osłonę 1 z symbolem „Airbag” za pomocą wkrętaka z górnej osłony słupka A. – Wykręcić śrubę 2. – Rozpoczynając od góry, odczepić ostrożnie górną osłonę słupka A 3 za pomocą klina demontażowego . – Wyciągnąć górną osłonę słupka A z tablicy przyrządów strzałkaB i zdjąć ją. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Umieścić górną osłonę słupka A 1 w mocowaniu 2 tablicy przyrządów i przedniej listwy progowej . – Zaczepić górną osłonę słupka A i wywinąć krawędź uszczelki drzwi. **************************************************************************************************************************************************Zestawienie montażowe lusterka wewnętrznego a Asystentem kontroli pasa ruchu:1 - Lusterko wewnętrzne2 - Sprężyna mocująca3 - Czujnik rozpoznawania deszczu i światła4 - Górna osłona5 - Płyta blokująca6 - Przewód elektryczny7 - Górna osłona8 - Dolna osłona9 - OsłonaZamontowanie lusterka wewnętrznego : Wersja wyposażenia z asystentem kontroli pasa ruchu: – Odczepić dolną osłonę 1 strzałki. – Odczepić dolną osłonę za pomocą wkrętaka i zdjąć ją. Nas dotyczy punkt pierwszy czyli kamerka ***************************************************************************************************************************************************Demontaż poduszki oraz kierownicy Zestawienie montażowe modułu przełączników na kolumnie kierownicy 1 - Śruba 2 - Zabezpieczenie transportowe 3 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy 4 - Mocowanie 5 - Pierścień zaciskający 6 - Śruba 7 - Kolumna kierownicyUWAGA !!! Nie wolno przekręcać zdemontowanego pierścienia powrotnego z pierścieniem ślizgowym. – Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa po stronie kierowcy nieco z kierownicy. – Pociągnąć zabezpieczenie wtyczki 1 do oporu -. Elektryczne złącze wtykowe 2 zostanie przy tym odblokowane i będzie można je wyjąć. – Wersja wyposażenia z kierownicą wielofunkcyjną i kierownicą z przełącznikiem Tiptronic: odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3. – Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa 4. Wymontowanie i zamontowanie kierownicy musi nastąpić w położeniu środkowym (koła w położeniu jazdy na wprost) . – Wykręcić śrubę 2. – Oznaczyć pisakiem położenie kierownicy/kolumny kierownicy. – Wyjąć kierownicę 3 z kolumny kierownicy. Miejsce zamontowania silniczka wibracyjnego kierownicy . **************************************************************************************************************************************************SCHEMATY PODŁACZENIA : ***************************************************************************************************************************************************KODOWANIE VCDS : Wraz z kodowaniem sterowników do sterownika asystenta kontroli toru jazdy przekazywane są następujące informacje o samochodzie: - W jakim modelu Audi system jest zamontowany - Czy chodzi o samochód przeznaczony na rynek USA, Japonii, Wielkiej Brytanie czy na rynki pozostałych krajów świata - Czy samochód posiada zawieszenie pneumatyczne lub regulację tłumienia - Czy samochód posiada funkcję „skrócenie drogi hamowania” Kodowanie przeprowadzamy aż w czterech sterownikach w aucie 17 - Instruments ---> Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 4 bit 6 zmiana 0 na 1 Sterownik kolumny kierowniczej 16 - Steering Wheel ---> Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 2 Bit 7 zmiana 0 na 107 - Control Head ---> Adaptation 10 ---> Channel 01 dodajemy do istniejącej wartości +16384 Robimy Restart MMI Channel 111 wpisując nową wartość 15C - LANE ASSIST ---> Coding 07 ---> 0002001 Kodowanie zależy czy mamy na wyposazeniu Adaptacyjne Zawieszenie czy Radar (ACC) .Pozycja 1 i 2 (xxxxx XX):Ja xxxxx 01 Audi (numer PR 1CN)Pozycja 3 (xxxx X xx):Wersja KrajJa xxxx 0 xx = wariant Kraj 1: Reszta świata z KanadąJa xxxx 1 xx = wariant Country 2: tylko USAJa xxxx 2 xx = wariant Kraj 3: Jedynie Wielka BrytaniaJa xxxx 3 xx = wariant Kraj 4: Tylko JaponiaPozycja 4 (xxx X XXX):Opcja dodatkowaI xx x 0 xxx = bez zawieszenia adaptive (numer PR: 1BA, 1BV, 1BW), bez Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T1, 8T0)I xx x 1 xxx = z adaptacyjnym zawieszeniem (numer PR: 1BK), bez Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T1, 8T0)I xx x 2 xxx = bez adaptacyjne zawieszenie (numer PR: 1BA, 1BV, 1BW), z Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T4)I XX X 3 xxx = z adaptacyjnym zawieszeniem (numer PR: 1BK), z Adaptive Cruise Control (numer PR: 8T4)Pozycja 5 (xx X xxxx): NIE DOTYCZY !!!!!Opcja dodatkowaI xx x 0 xxx = bez odcisku palca (numer PR: 4K4, 4K7, 4F2, 4K2), bez Japonii system nawigacji, pojazd bez nawigacji lub z innego systemu nawigacyjnego z Japonii nawigacji (numer PR: 7Q0, 7Q2, 7T4)I xx x 1 xxx = z odciskiem palca (numer PR: 4K5, 4K6), bez Japonii system nawigacji, pojazdu bez nawigacji lub z innego systemu nawigacyjnego z Japonii nawigacji (numer PR: 7Q0, 7Q2, 7T4)I xx x 2 xxx = bez odcisku palca (numer PR: 4K4, 4K7, 4F2, 4K2), z Japonii system nawigacji (numer PR: 7Q6)I xx x 3 = xxx z odciskiem palca (numer PR: 4K5, 4K6), z Japonia system nawigacji (numer PR: 7Q6)Pozycja 6 i 7 (XX xxxxx):Ja Dla Audi pozycjach 6 i 7 są zawsze kodowane 00 (00 xxxxx). ************************************************************************************************************************************************** Po zakodowaniu wszystkiego na Ekranie MMI powinno nam się wyświetlić AUDI LANE ASSIST : ***************************************************************************************************************************************************KALIBRACJA SYSTEMU W ASO AUDI :ZASADY KALIBRACJI Kątów położenia kamery asystenta kontroli toru jazdy nie można określić w sposób bezpośredni. Są one obliczane za pomocą płyty kalibracyjnej. Na płycie kalibracyjnej umieszczone są elementy geometryczne, które się mocno różnią od pozostałej części płyty. Płyta jest ustawiana w położeniu odniesienia przed samochodem. Następnie kamera rejestruje obraz płyty kalibracyjnej. Na podstawie analizy obrazu ustalane jest położenie elementów geometrycznych na obrazie. Na podstawie ustalonych współrzędnych obrazu i znanego położenia odniesienia płyty program elektroniczny określa rzeczywiste kąty położenia kamery i zapisuje je w sterowniku. Ponadto określana jest rzeczywista wysokość kamery w samochodzie. Kiedy należy kalibrować system? Sytuacje, w których konieczna jest kalibracja asystenta kontroli toru jazdy: - W pamięci usterek zapisana jest usterka -brak lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja-. - Wymieniony został sterownik asystenta kontroli toru jazdy. - Wymieniona lub wymontowana została przednia szyba. - Ustawiona została zbieżność kół tylnej osi. - W samochodzie dokonano zmian układu jezdnego, które mają wpływ na wysokość nadwozia. - W samochodach z regulacją tłumienia lub zawieszeniem pneumatycznym od nowa zostały wyuczone czujniki poziomu zawieszenia. Kalibracja systemu obejmuje Nastawy podstawowe. Ponieważ podczas wykonywania programu do kalibracji w trybie Prowadzone funkcje użytkownik testera krok po kroku wykonuje cały program, nie trzeba pojedynczo uruchamiać poszczególnych Nastaw podstawowych. Tester automatycznie i w odpowiednim miejscu uruchamia Nastawy podstawowe w programie. Tym samym są one w pełni wykonywane w tle. Do kalibracji asystenta kontroli toru jazdy używa się nowych narzędzi specjalnych.
wrclaguna Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Opublikowano 25 Maja 2012 Do kalibracji LANE ASSIST używa się specjalnych sprzętów w ASO AUDI . Za pomocą tych cudeńków można skalibrować zarówno asystenta kontroli toru jazdy jak i układ regulacji odstępu od poprzednika ACC (RADAR) . Koszt 400 PLN plus czekanie plus minus 4 tygodnie
grom Opublikowano 25 Maja 2012 Opublikowano 25 Maja 2012 Nieźle skomplikowany ten mod ,jeździłem troche E klasą z tym systemem i na początku robi dziwne wrażenie.. Bedziesz kombinował z trójramienną kierownicą??
alvaro Opublikowano 26 Maja 2012 Opublikowano 26 Maja 2012 Grzesiek a co z kierą ? Miałeś przekładać "wibrę" do R8/TT
wrclaguna Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 Kiera jest od TT/RS błedu nie ma bo wsawiliśmy z kumplem mały oszukiwacz od kiery do Modułu .
saiqard Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Jeśli mam w lusterku tylko czujnik deszczu/zmierzchu to konieczna jest wymiana szyby przedniej żeby zamontować LANE ASSIST??
grom Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Jeśli mam w lusterku tylko czujnik deszczu/zmierzchu to konieczna jest wymiana szyby przedniej żeby zamontować LANE ASSIST?? Odpowiedź masz w pierwszym poscie. Trzeba wymienić szybe.
cool506 Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Masz "łeb" stary!!!! wszystko moim zdaniem do ogarniecia z taką instrukcją jaką dzięki Tobie mamy, ja tylko albo nawet aż, nie potrafię rozkminiać schematów elektrycznych, ale douczę się )) SUPER ROBOTA!!!!!!!!!!!!!
Love-AUDI Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 da się gdzieś kupić to mocowanie kamery lane assist co jest przyklejone do szyby przedniej nad nad czujnikiem deszczu ?
MarcinOslo Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 da się gdzieś kupić to mocowanie kamery lane assist co jest przyklejone do szyby przedniej nad nad czujnikiem deszczu ? W ASO napewno nie. Jest to element ktory wystepuje razem z szyba i nie mozna go kupic osobno.
Love-AUDI Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 hmmm na pewno dałoby się wyszargać z uszkodzonej szyby (rozbitej pękniętej) tylko gdzie takich szukać może ma ktoś dostęp chętnie odkupie to mocowanie ....
MarcinOslo Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 hmmm na pewno dałoby się wyszargać z uszkodzonej szyby (rozbitej pękniętej) tylko gdzie takich szukać może ma ktoś dostęp chętnie odkupie to mocowanie .... I tak Cie to niewiele ratuje ... Bo raz ze szyba pod Lane ma czarny caly obszar wokol kamery ,gdzie zwykla ma tylko cienki pasek zakrywajacy wiazke czujnika deszczu A dwa to okienko w szybie jest podgrzewane i jesli tego nie podlaczysz bedzie caly czas blad w 5C. Oczywiscie wszystko da sie zrobic ,ale to juz gruba i nie warta zachodu rzezba ..
Love-AUDI Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 nie taka gruba , trzeba troszkę pomyśleć
proximpuh Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Najłatwiej ubezpieczyć szybę i nową wstawić już pod lane assist
Love-AUDI Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 kiedyś w A3 miałem ubezpieczone szyby i od uderzenia kamykiem został odprysk , zgłosiłem ubezpieczycielowi a on mnie wysłał na wymianę no NordGlass co za tym idzie nie była to szyba oryginalna i zrezygnowałem
livenet Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Jaki gateway pod CAN obsługuje ten system?
wrclaguna Opublikowano 23 Września 2014 Autor Opublikowano 23 Września 2014 Jaki gateway pod CAN obsługuje ten system? Te ktore znam : - 8T0 907 468 J - 8T0 907 468 N a jaki masz ?
livenet Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Jaki gateway pod CAN obsługuje ten system? Te ktore znam : - 8T0 907 468 J - 8T0 907 468 N a jaki masz ? 8T0 907 468 AB
wrclaguna Opublikowano 14 Października 2014 Autor Opublikowano 14 Października 2014 Najprostszy Gateway nie obsługuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się