Falujące obroty na biegu jałowym.....
0

    34 postów w tym temacie

    Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym. Falowanie występuje losowo. Czasami cały dzień jest dobrze a czasami lubią sobie poskakać w zakresie 600-1300. Po podłączeniu do kompa wszystko ok nie wykazuje błędów... przepustnica czyszczona była.... wymieniłem aparat i kopułkę oraz filtry paliwa i powietrza, oraz świece...

    Nie jest to jakaś dolegliwość utrudniająca jazdę ale mnie to drażni...

    Dodam jeszcze że falowanie ustaje po kilku skokach i potem już jest dobrze do kolejnego dodania gazu...i występuje tylko na rozgrzanym silniku....

    Czekam na wasze sugestie w tym temacie.....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    moze trzeba sterownik wymienic ja w oplu komputerek wymienilem i dolegliwosci ustaly... a jesli chodzi o sonde lambda to nie sadze zeby to byla jej sprawka... ale nie nalezy wykluczac takiej mozliwosci :neutral: ale w sumie u mnie w oplu lecial z obrotami na maxa :/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Stawiam na sondę lambda.

    Miałem tak w BMW - czasami dobrze czasami źle.

    Jak zimny to wszystko gra, jak ciepły do kicha (aż zamulał się przy dodaniu gazu, zamiast obroty rosnąć to spadały).

    W ASO gość podłączył komputer i nic, nagle mówi o teraz jest za dużo powietrza i że to chyba przepływomierz, a po chwili sprawdzając sondę z pod osłony kabelków wylał wodę i sprawa była jasna, zrobiło się zwarcie i przypaliła się. (Czasami dawała się sterować a czasem brak reakcji). Po wymianie wszystko w normie.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    sprawdz jeszcze czujnik temperatury silnika, może tez byc przyczyną

    a po czyszczeniu przepustnicy adaptacja byla robiona ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak po czyszczeniu przepustnicy było wszystko robione.... Tak mnie w serwisie Audi w Zgierzu wyszykowali powiedzieli że to trzeba przepustnice wyczyścić.....zaj... 300zł i jak było tak jest......

    A jaki może być koszt czujnika temperatury. Bo to może być on bo zimą jak były duże mrozy to było ok a jak się teraz cieplej zrobiło to fikają od czasu do czasu a może to czujnik masy powietrza???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    o f*ck, ale ceny maja w ASO za robocizne :/

    u mnie kiedys delikatnie falowaly obroty w przedziale 800 - 1000 , bylo podejrzenie walnietego czujnika

    jednak podjechalem do znajomego mechanika, czyszczenie przepustnicy 10 zl + podpiecie do kompa 40 zł i jak ręką odjal, idealnie obroty trzymaja na rozgrzanym silniku.

    a koszt czujnika to ok. 90 zl

    pozdro.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    chodzi ci o termostat?? bo ja mialem tak samo i za wymiane termostatu dalem z robocizna 250zl.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    chodzi ci o termostat?? bo ja mialem tak samo i za wymiane termostatu dalem z robocizna 250zl.

    kolega i ja pisalismy o czyszczeniu przepustnicy a nie wymianie termostatu, on tu raczej nie ma nic wspolnego z falowaniem obrotow ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    aha zle zrozumialem :P powalilo mi sie cos i nie wiem czemu mialem na mysli skaczacy wskaznik temperatury silnika :P w dalszym ciagu mysle ze to albo sonda lambda albo sterownik

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sprobuj - odlaczyc kleme na 30 min, pozniej podlaczyc, i zeby pochodzil, zagrzal sie do 90 stopni, powinno byc ok, u mnie zadzialalo, a to dzieje sie tak czesto wlasnie przy odlaczaniu akumulatora, komputer sie przestawia .... :roll:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam,

    ja mialem to samo w Polo jeszcze

    dlugo nie moglem znalezc rozwiązania

    i wiem jak to denerwuje

    ja w koncu znalazlem serwis który specjalizuje sie

    tylko w diagnostyce silnika,

    nie ASO.

    dałem cos 200 pln ale zrobili idealnie.

    we Wrocławiu mogę polecić taki serwis na Opolskiej - Jetronik

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam Audi A4 Avant 97.r 1.8 i też mam cos takiego na biegu jałowym.Caszami skacze , a czasami nie ,ale u mnie zarówno na rozgrzanym jak i zimnym silniku.Nie mam pojęcia co to jest.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu

    A ja bym obstawił akumulator miałem kiedyś taki przypadek jak mialem A6 2.6 , odpalałem samochód a tu obroty sobie pływały od 900 do 1500 i czasami po chwili ustały a czasami nie. Kurka mówie wam ,sprawdzilem wszystko , jeżdziłem po mechanikach i juz miałem dość i napisałem temat na AKP i ludzie pisali różne rzeczy które juz dawno sprawdziłem ,ale chyba jak się niemyle Hans napisał sprawdż akumulator , a wiec tak zrobiłem i był dentka chociaż auto paliło , wymieniłem i problem się zakoończył. Problem polegał na tym że po odpaleniu auta silnik wchodzi lekko na obroty żeby troche podładować aku ale jak aku się niechce się podładować bo jest do bani to obroty dostają świra. obstawiam aku. :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam

    Moja audi jest zagazowana II generacją i po przełączeniu na gaz obroty skaczą a na benzynie nie. Chodzi o to, a przy najmniej tak mi się wydaje że najwięcej ma do powiedzenia sonda i impuls jaki dostaje. sprawdź kompem napięcie na sondzie a najlepiej podłącz kompa w czasie falowania obrotów.

    Nie jestem specem więc mam prawo się mylić, ale wymieniałem sonde lambde i mniejwięcej jej temat już przerobiłem.

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hmmm. Odłączyłem akumulator na pół godzinki po czym zagrzałem silnik do 90 stopni, a obtort nadal falują. Do tego mam jeszce problem z radiem bo pzrestał działac (przed odłączeniem AKU) i pomimo iz się włącza to wyświtla tylko 4 poziome kreski...

    Co robić???

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Na temat falujących obrotów było napisane dużo, poszukaj trochę, jeśli chodzi o radio to poprost je sobie rozkodowałeś odłączając napięcie, musisz pokombinować (jak dobrze pamiętam to klawiszeFM i DX wciśnij i trzymaj aż pojawici się napis code potem ustawiasz kod cztero cyfrowy a potem jeszcze raz przytrzymaj te dwa przyciski do hasła safe) ta instrukcja jest na90% pewna ale mogę się mylić, trochę Alchaimer mi dokucza :mrgreen: POWODZENIA

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale ja mam radio Blaupunkta na tzw.Key card. Nie mam zadnego kodu...

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    AAAAAAAAAAAAAAAAA myślałem ze firmowe nasze Audi.

    A falujące obroty to i ja miałem bujały mi sie między 800-1100 na obrotomierzu, podpiołem kompa i się okazało że jest cacy 820obr poprostu coś kaszaniło na wskazówce. podskocz do dobrego komputerowca to ci sprawdzi to dokładnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To raczej nie wina wskazówki bo ja słyszę jak te obroty spadają...Niby to nie przeszkadza w jeżdzie ale wku...a strasznie :-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    To raczej nie wina wskazówki bo ja słyszę jak te obroty spadają...Niby to nie przeszkadza w jeżdzie ale wku...a strasznie :-)

    No właśnie ja też tak mam to raczej jest mało szkodliwe ale strasznie wkurzające.....a na kompie wszystko ok....raz miałem tylko błąd czujnika halla ale wymieniłem na nowy i jest tak samo.....raczej nie mam już pomysłów.

    Ale jedna rzecz mnie zastanawia ten problem jest tylko w ciepłe dni zimą tego nie ma ani gdy temperatura powietrza jest poniżej ok 10 stopni. Czy jest to może czujnik temperatury powietrza jeśli takowy wogóle jest....czy może coś innego.......nie mam już pomysłów :sad:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a właśnie. moze masz racje bo jak sprowadzałem to auto z Niemiec to było zimno i tego problemu nie było.To moze by c czujnik...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Słyszałem jeszcze takie głosy że może to być przepływomierz powietrza, ale ja takiej usterki jeszcze nie miałem wiec ci w tej materi nie pomogę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ja mialem tak jak pisalem juz wczesniej, tez po odlaczeniu akumulatora, pozniej nawet 2 razy odlaczalem akumulator, grzalem do 90 stopni i tez nic, dopiero po jezdzie po miescie, jak sie juz tak zagrzal porzadnie to przestalo falowac i juz jest ok !!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie to samo. Ostatnio byłem u diagnosty i stwierdził, że to na bank wina przepustnicy. Przeczyścił ją i chciał wgrać nowe ustawienia ale coś nie chciała się programować więc stwierdził, że będzie do wymiany. Poza tym regulował przepływomież i mieszankę. Lepiej łapie obroty ale to jeszcze nie to. Czyli więc panowie, przepustnica do wymiany.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    u mnie to samo. Ostatnio byłem u diagnosty i stwierdził, że to na bank wina przepustnicy. Przeczyścił ją i chciał wgrać nowe ustawienia ale coś nie chciała się programować więc stwierdził, że będzie do wymiany. Poza tym regulował przepływomież i mieszankę. Lepiej łapie obroty ale to jeszcze nie to. Czyli więc panowie, przepustnica do wymiany.

    Pozdrawiam

    Przepustnica do wymiany jest wtedy kiedy problem jest cały czas widoczny a nie w zależności od temperatur powietrza zasysanego do silnika.......a poza tym ja miałem sprawdzaną przepustnicę i czyszczoną i jest jak nowa a problem leży gdzieś w elektryce/elektronice.......

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no to nie wiem, pisałem o tym co moją niunię bolało może u was inna jest przyczyna.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym. Falowanie występuje losowo. Czasami cały dzień jest dobrze a czasami lubią sobie poskakać w zakresie 600-1300. Po podłączeniu do kompa wszystko ok nie wykazuje błędów... przepustnica czyszczona była.... wymieniłem aparat i kopułkę oraz filtry paliwa i powietrza, oraz świece...

    Nie jest to jakaś dolegliwość utrudniająca jazdę ale mnie to drażni...

    Dodam jeszcze że falowanie ustaje po kilku skokach i potem już jest dobrze do kolejnego dodania gazu...i występuje tylko na rozgrzanym silniku....

    Czekam na wasze sugestie w tym temacie.....

    Nie napisałeś czy dotyczy to jazdy na paliwie,czy na gazie.Ja mialem coś takiego na gazie.

    Drobna regulacja przy pomocy srubokręta zapłaciłem 40 pln i gitara.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Widze ze prawie kazdy ma mial albo bedzie mial problem z tymi obrotami hehe Ja juz sobie dalem spokoj wymienilem filtr powietrza, paliwa przepustnica byla czyszczona i dalej to samo....by to.... A co do wplywu temperatury to u mnie w zimie jak go odpalalem rano to obroty staly rowniutko ale to chyba sprawka ssania

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Mam takie pytanie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym. Falowanie występuje losowo. Czasami cały dzień jest dobrze a czasami lubią sobie poskakać w zakresie 600-1300. Po podłączeniu do kompa wszystko ok nie wykazuje błędów... przepustnica czyszczona była.... wymieniłem aparat i kopułkę oraz filtry paliwa i powietrza, oraz świece...

    Nie jest to jakaś dolegliwość utrudniająca jazdę ale mnie to drażni...

    Dodam jeszcze że falowanie ustaje po kilku skokach i potem już jest dobrze do kolejnego dodania gazu...i występuje tylko na rozgrzanym silniku....

    Czekam na wasze sugestie w tym temacie.....

    Nie napisałeś czy dotyczy to jazdy na paliwie,czy na gazie.Ja mialem coś takiego na gazie.

    Drobna regulacja przy pomocy srubokręta zapłaciłem 40 pln i gitara.

    Mam tylko benzynę...........

    Sprawdziłem wszystko!!! Od filtrów po czujniki........i nic raz dobrze raz źle. Już się przyzwyczaiłem....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
    0

    • Latest Registered Members