Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poszarpywanie silnika przy dodawaniu gazu


pabbicz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie mam problem od jakiegoś czasu silnik zaczął poszarpywać szczególnie gdy ruszam 1,2,3 bieg czasem i nawet lekko na 4 czuć - drgania są o tyle nietypowe ze ma się wrażenie jakby delikatnie jakiś djabel sprzęgło załączał i się coś ślizgało na sprzęgle ale to wykluczam bo miesiąc temu miałem zdjęty dwumas i sprzęgło przy okazji naprawy skrzyni - ocena tych elementów była ze są w dobrym stanie wiec je wykluczam i napęd jest zdrowy. Bylem tydzień temu u mechanika przy okazji naprawy wydechu i założył mi na probe świece inne - powiedział ze to na początek zrobi a ja mam dać znać czy jest ok jak nie to kolejne wizyty.Faktycznie wyjechałem i wszystko aksamitnie działało - 25 km zrobiłem i objaw wrócił - ruszając czuje poszarpywania ni to sprzęgło ni to silnik - szarpnięcia mogę minimalizować jeśli troszkę dłużej odpuszczam sprzęgło jednak nawet po odpuszczeniu potrafi troszkę poszarpać przy rozpędzaniu - przy 3 tys obrotów praca się stabilizuje i auto jedzie poprawnie.Jako ze czuje ze zacznie się temat przepustnicy, cewki, przeplywki, poduszek i całej reszty 100 tys elementów których nie podejrzewam proszę o wasze sugestie - ja poczytałem trochę o ludziach którzy "pałowali" sie z identycznymi objawami i np znalazłem ze może to być czujnik położenia pedału sprzęgła.Dodatkowo nadmienię że na biegu jałowym trzyma obroty a jak włączam klimę to silnik nierówno pracuje (obroty od 500-1200).Gdyby nie ta klima to w ciemno wymieniałbym czujnik...czy ktoś ogarnia w co łapska włożyć żeby nie wymieniać polowy części w aucie?

---------- Post dopisany 06-06-2012 at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany 25-05-2012 at 20:45 ----------

Jeśli ktoś ma podobne objawy jak opisałem wyżej to u mnie wyszła wygięta klapka w przepustnicy (od wystrzału gazu w kolektorze).Co ciekawsze usterka dala znać o sobie (szarpanie stało się uciążliwe) 2-3 miesiące po tym jak zaprzestałem użytkowania instalacji gazowej własnie przez te wystrzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a u Ciebie tez jest cos takiego ze w przepustnicy klapka jest na gumke zalozona?Bo ja ostatnio czyscilem przepustnice i jest tak ze ktos wczesniej ta klapke gumka obwiazal i do gory podniusl..a od nosnie tego poszarpywania...to u mnie jest tak ze jak silnik odpale to jak tylko gazu dodam to zaczyna sie dusic i nie wskakuje na obroty wogule. slychac takie strzelanie z tylu..i wlasnie nie wiem od czego to...jak silnik sie rozgrzeje to w miare spoko jest ale na zimnym d*pa..nawet odpalac nie chce czasami za bardzo...czy to winna filtra paliwa?czy trzeba silniczek krokowy wyczyscic? albo przewody doprowadzajace paliwo wymienic?sam tak kombinuje wlasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację, obroty mi wariowały, auto paliło za drugim razem, gdy dodałem przy odpalaniu gaz. Gdy już odpalił, dodając delikatnie gazu, obroty szły w dół zamiast w górę. Miałem też sytuację taką, że gdy jechałem na biegu i odpuściłem całkiem gaz, auto miało jedno, lub kilku krotne poszarpywania - obwiniałem za to przepustnice, ale okazało się, że za Tym wszystkim stał Czujnik temperatury cieczy chłodzącej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma problemu z rozruchem, obroty na postoju przy dodaniu gazu idą gładko, dopiero podczas jazdy gdy silnik ma realne obciążenie (szczególnie pod gore, dynamiczne przyspieszanie) zaczyna się szarpanina.Tak samo gdy auto stoi, obroty spadną do 900 słychać co 1-2 sek. jakby mikro szarpniecie, jakby dostawał mala dawkę lewego powietrza albo brakło zapłonu na cylindrze na ułamek sek.Natomiast włączając klimatyzacje już zaczyna się falowanie (obroty od 500-1200).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam sie do pytania, gdzie znajduje się ta odma ? Bo też czasem mam takie objawy, i sprawdziłbym tę odmę ...

to zależy jaki silnik, w 1.6 ADP masz tutaj:

1_6.jpg

w 1.8 to się nie orientuje.

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie - lewe powietrze. Obstawiam standardową usterkę, czyli pęknięta odma. Jeśli do tego dochodzi zapach spalin w kabinie jak stoisz np. na czerwonym świetle, to na 99% odma.

hmm na 99% - może nie wspomniałem ale równocześnie zaobserwowałem ( jak i czasem pasażerowie) ze smerdzi benzyną - jako ze po zimie naprawiałem łącznik skorodowany od soli na wydechu wiązałem to z nieszczelnością okładu wydechowego lecz teraz ciągle czuje spaliny przy otwartej masce oraz czasami w kabinie.Od początku również podejrzewałem lewe powietrze bo sam charakter pracy jest bardzo podobny jak wtedy gdy miałem zdjęta uszczelkę z dolotu powietrza.Tylko teraz pytanie - dwa razy mechanik robił zlecenie "usuniecie szarpania" raz wymieniał świece, raz naprawiał przepustnice - za każdym razem po wyjeździe było dobrze na 40 km jazdy i wracało szarpanie - no i czy pęknięta odma nie dawała by równomiernego szarpania bez względu na to czy np. włączam kimę?(gdyż wtedy zaczyna mocno szarpać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to zapnij VAG i sprawdź czy są jakieś błędy ale nie zaraz po wizycie u mechanika tylko jak trochę pojeździsz i są objawy o których

piszesz.

Tylko teraz pytanie - dwa razy mechanik robił zlecenie "usuniecie szarpania" raz wymieniał świece, raz naprawiał przepustnice - za każdym razem po wyjeździe było dobrze na 40 km jazdy i wracało szarpanie

Mechanik zamiast szukać faktycznej przyczyny to jest nieszczelności w dolocie i wydechu grzebie na chybił nie trafił i przy okazji robi Ci reset ECU i dlatego przez jakiś czas jest lepiej ( póki ECU nie naumie się nowych map wtrysku w nieprawidłowych warunkach pracy silnika)

Te wystrzały przy gazie to może uszkodziły tylko jakieś uszczelnienia ale równie prawdopodobne że jest pęknięcie któregoś z kolektorów.

No i zmień mechanika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam aktualnie bardzo podobne objawy. Na początku silnik potrafił zgasnąć jak stałem na światłach, próbwał podbijać obroty, gdy spadały do ok 500-600 jednak po którymś razie gasł. Wymieniłem przepływomierz i naprawiłem (po raz kolejny) odmę. Pomogło na ok 300km, teraz objaw mam inny. Szarpie mi silnikiem gdy przyśpieszam, ściągnę nogę z gazu i jest ok. Gdy próbuję utrzymać stałą prędkość to co chwile czuć szarpnięcia. Silnik na biegu jałowym jest spokojny, obroty trzymają sie na poziomie 900.

Zastanawiam się co teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobne objawy, tzn lekko poszarpuje i czuć czasami benzynę- zapięłem VAGa i wywaliło błąd sondy lambda (skończyła się)- jak ją wymienię to dam znać co i jak - w sumie było by to logiczne że źle dawkowane jest paliwo przez uszkodzoną sondę więc mam nadzieję że to jest problem:) VAG wszystko Ci powie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał na brudną przepustnicę bo jak piszecie na biegu jałowym działa czyli wtedy kiedy silnik ma lekko ale jak przychodzi trochę roboty to zaczyna szarpać, czyli wygląda na to jak by coś z mieszanką było nie tak jak silnik ma lekko to jest w stanie przepalić wszystko ale jak już jest obciążony to mu czegoś brakuje albo benzyny albo powietrza :) Sprawdźcie przepustnicę w jakim jest stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz lpg ?? To wygląda tak jak by gdzieś lewe powietrze łapał popatrz czy wszystko jest szczelne, może pomoże ponowna adaptacja przepustnicy po czyszczeniu najlepiej jakimś naprawdę dobrym VAG-em :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak lpg, adaptację robiłem dwa razy kluczykiem (może VAGiem lepiej, jak?). Wymianilem kolektor wydechowy bo byly luzy i jest praiwe nowka z uszczelkami oraz sonda :) Dzis kupilem cewke, mam nadzieje, ze to w koncu pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK :) Jak by nie pomogło to jeszcze spróbuj adaptację VAG-em jak to nie pomoże to sam już nie wiem :) Jak coś ci się uda to pisz :) Pozdrawiam i życzę powodzenia w naprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...