Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Po wymianie oleju zapala się kotrolka oleju co jakis czas.


mobi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 3 dni temu zmieniłem wahacze, rozrząd, płyn chłodzenia, termostat, olej i filtr oleju. Olej jaki użyłem to był oryginalny audikowski 5W-40 W nazwie miał III że niby może być użyty na więcej kilometrów. Wczoraj wybrałem się w trasę i w jej czasie czasami włącza się na pelnym fisie na wyświetlaczu ikonka kapiącego "karnisterka" i piszcze 3 razy po czym po chwili się wyłącza. Może mi się wydaję ale głównie działo się to przy wjezdzie na rondo lub podczas gdy zwalniałem. Ciężko mi powiedzieć czy na wybojach po robiłem trasę po Polsce więc prawie cały czas po wybojach. Zauważyłem również że po wymianie normalna temperatura pracy oleju to gdzies 90stopni w czasie jazdy kolo 100. Wczesniej było bardzo mało około 70-80. Stan oleju jest dobry. Choć może leciutko ponad maxa ale nie jestem sprawdze jeszcze po robocie. Jeżeli było by za dużo to czy to może mieć wpływ na tę kontrolkę oleju? Jeżeli nie to zaczne od komputera ale to dopiero po pracy. Napiszcze co jeszcze sprawdzic. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz za duzo oleju to pierwsze co to odlej nadmiar. W koncu maks na miarce nie jest od parady :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Podjadę do mechanika niech trochę odleje ale muszę to dokładnie sprawdzić czy na pewno jest powyżej maxa

Czy to może mieć wpływ na zapalanie się kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem jak jest w audi z fisem ale w oplu jak jest komp to jest tez czujnik poziomu oleju i bedzie pokazywal jak jest za duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 przynajmniej B5 nie ma kontrolki poziomu oleju ani czyjnika, tylko kontrolka cisnienia oleju i czujnik.

Najprawdopodobniej czujnik do wymiany gdy by sie okazalo ze jest ok, to cos nie tak jest z cisnieniem oleju, na jakim oleju wczesniej jezdziles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że nie wiem jaki był wcześniej olej wlany. Przed wymianą nie było żadnego problemu.Mechanik mówi że wlałem zły olej i że trzeba będzie wlać 10W albo 15W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojej relacji wynika ze masz za malo tego oleju,ile ten mechanior ci go wlał?

Na pewno nic ci sie jeszcze nie rozszczelnilo bo jezdzisz dopiero 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponad 300tys

ja bym jak najszybciej przeszedl na polsyntetyk 10W-40 jak nie jest za puzno

Z twojej relacji wynika ze masz za malo tego oleju,ile ten mechanior ci go wlał?

Na pewno nic ci sie jeszcze nie rozszczelnilo bo jezdzisz dopiero 3 dni.

co z tego ze 3 dni temu zmienial, kolega pisal ze jezdzi po kraju wiec dziennie troszke przejezdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na tym oleju zrobiłem 1300km. Dziś rano podłączyłem pod vaga i błędy wykasowałem. Może akurat przypadek ale na razie mi się nie włączyła jeszcze kontrolka. Oto błędy jakie wybił VAG:

16500 - Engine Coolant Temp Sensor (g62): Implausible signal

P0116 - 35-10---Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

13-10 - Adaptation Limit (Mul)) Not reachewd - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (add) Exceeded

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 ---- Intermittent

A co do oleju to bylo wlane około 4 litrów ale później spuszczaliśmy bo było grubo ponad maxa, wiec gdzies około 3,5 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wiki.ross-tech.com/index.php/16500/P0116/000278

sprawdził bym też kabelki czy nie przetarte i czy wtyczka dobrze wpięta

http://wiki.ross-tech.com/index.php/00561

17978 - to chyba wiesz co oznacza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. To mogło być spowodowane czym innym błąd się już nie powtórzył. Problem jest z zapalającym się znaczkiem oleju. I tu niestety komp nic nie wykazał. Wiec problem nadal nie rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzajcie czujniki, i przewody od nich, jak bede ok to cos z cisnieniem macie nie tak, tak jak pisalem wczesniej, albo pompa oleju albo panewki kaput.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymieniłem olej na 10W 40 oraz nowy filtr i czujnik cisnienia. Niestety znowu czasami zapali sie ta kontrolka od oleju. Popali się chwile i zaraz gasnie. Mam pytanie czy usczelka pod pokrywą zaworów która jest do wymiany(wywala troche oleju) może mieć jeszcze na to wpływ? Jeżeli nie to juz nie wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...