wampir Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Witajcie, czy możecie mi pomoc w rozwiązaniu następującej zagadki? W ciągu ostatnich kilku dni miałem troche grzebania przy aucie tzn, wymontowałem reflektory i wysłałem je w całości do regeneracji odbłyśników oraz odpinałem klimatronik i wyciągałem radio(bez odpinania kabli). Miałem też 3 tyg temu zmieniany rozrząd. Przy generacji wymieniono mi żarniki na nowe OSRAM. Przed zamontowaniem reflektorów zapaliłem silnik i niepotrzebnie włączyłem światła bo wtedy pojawiły się na FIS błędy żarówek z przednich reflektorów. Po ich zamontowaniu w vag pojawiły się błędy: 01496 - Bulb for Fog-Lamps: Left (L22) 57-00 - Electric Circuit Failure 01500 - Bulb for Fog-Lamps: Right (L23) 57-00 - Electric Circuit Failure Nie wiem czy błedy te wynikają z tego, że na włączonym silniku nacisnąłem przełącznik do zmiany świateł i przekręciłem w prawo próbując go wyciągnąć. Miałem wtedy wyciągnięte reflektory. Dodam, że nie działał mi też klakson Zastanawiałem się czy możliwe, że przez wyciągnięcie reflektorów coś uszkodziłem, zawiesiłem komputer lub spaliłem np bezpiecznik? Po 2 dniach pojawił się dodatkowy błąd: 00878 - Connection to Speaker Front Left 36-10 - Open Circuit - Intermittent 00879 - Connection to Speaker Front Right 36-10 - Open Circuit - Intermittent 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-10 - - - Intermittent Udało mi się w końcu usunąć te błędy i wtedy klakson zaczął działać i przeciwmgielne też. Przez 3 tygodnie wszystko było OK., Niestety wczoraj pojawił mi się na FIS komunikat o prawym świetle mijania. Wysiałem z auto aby sprawdzić i faktycznie prawy xenon nie świecił w trybie mijania i długich (bixenon). Przełożyłem żarniki z lewego na prawy, ale wtedy żadne z xenów nie świecił. Przełożyłem znowu żarniki tak jak były pierwotnie aby wrócić na 1 xenonie do domu, ale d*pa, tak jak było pierwotnie już też przestało działać. Pomyślałem, że może bezpiecznik się spalił więc ściągnąłem klapkę na boku kokpitu po lewej stronie kierownicy i zgodnie z rozpiską na klapce pod numerami 20 czy 21 powinny być bezpieczniki do świateł. Niestety u mnie w tych miejscach są puste otwory. Nie ma tam bezpieczników ani nawet w widocznych otworach metalowych gniazdach WTF????? Auto mam z USA, ale reflektory są zmienione przez poprzednich właścicieli na VALEO (bixenon). Podłączyłem się vagiem i mam taki MCE Jego numer wskazuje na to, że jest to E – HIGH (spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek) Czyli jest obsługa xenonów. W zderzaku mam też spryskiwaczy i wiedzę, że są węże. Nie widziałem żeby spryski działały, nie wiem jak je włączyć. Wg ASO przełącznik świateł do mojego auta to Zapisałem sobie bledy Vag przed zamianą żarników: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E0 907 279 E Component and/or Version: int. Lastmodul USA 0305 Software Coding: 00003 Work Shop Code: WSC 63351 1 Fault Found: 00979 - Lamp for Low Beam: Right (M31) 57-00 - Electric Circuit Failure Dodam, że nie po wejściu do opcji XENON RANGE nie mogę się połączyć z czujnikiem. Wku…m się i oddałem auto do speców z moich stron, ale jestem ciekawy co Wy o tym myślicie? Może to wina słabego akumulatora albo padającego MCE? Wszystko zniosę, ale nie problemy elektrczyczne!!!
wrclaguna Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Bład żarówki ci pozostał i tyle wymień ją i po kłopocie , skasuj błedy . Po kodowaniu widze ze nie masz xenona .
wampir Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 ale zamieniłem żarniki stronami i wtedy obie strony przestały świecić. Wróciłem do pierwotnego ustawienia myśląc, że będzie świecić tylko lewa strona, ale d*pa, nic nie świeciło. Po jakim kodowaniu? Gdzie to widzisz?[ Przez 3 tygodnie wszystkie swiatła w samochodzi działały mi idealnie.
wampir Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 Napisałem, reflektory są valeo i mają bixenon. Reflektor jest dość duży, nie mogę wymienić żarnika bez jego wyciągania. Z tyłu, w klapce jest zintegrowany układ. Wygląda to fabrycznie.
wrclaguna Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Skoro masz BIXA to masz żle zakodowany sterownik MCE 09 , łączysz się wogóle z 55 XENON ? [h=2]Coding 09[/h] 0?xxx: Light Sensor 0 = Light Sensor not installed 1 = Light Sensor installed [*] 0x?xx: Trailer Hitch 0 = Trailer Hitch not installed 1 = Trailer Hitch installed [*] 0xx?x: Headlights 0 = Halogen Headlights 1 = Xenon Headlights [*] 0xxx?: Country 1 = Rest of World 2 = Northern Countries (Finland, Sweden, Norway, Denmark) 3 = USA 4 = Canada
wampir Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 Pisałem, że nie mogę się połączyć, ale światła przez 3 tygodnie działały idealnie, postojówki, mijania, drogowe, kierunkowskazy i przeciwmgielne. Co się musiało nagle stać ? Gdzie się robi kodowanie o którym piszesz? W jaką opcję mam wejść i co pisać?[ Dlaczego doszło do rozkodowania? Akumulator slaby i zresetowały się ustawienia MCE? PS: Dlaczego forum dubluje posty? ---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:41 ---------- chodzi Ci o soft cod. ktory u mnie jest 00003 ? ---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:45 ---------- chodzi Ci o soft cod. ktory u mnie jest 00003 ?
wrclaguna Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Wejdż lepszym kablem VAG w 55 a kodowanie powinno być 00011
wampir Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 Nie mam innego kabla ALe nie odpisałeś mi dlaczego wczesniej miałem działace wszystko, a teraz nie działa. Czy to wina akumulatora bo zresetował MCE ? Ja tam nic nie zmieniałem a nagle przestało działac ---------- Post dopisany at 14:55 ---------- Poprzedni post napisany at 14:55 ---------- Nie mam innego kabla ALe nie odpisałeś mi dlaczego wczesniej miałem działace wszystko, a teraz nie działa. Czy to wina akumulatora bo zresetował MCE ? Ja tam nic nie zmieniałem a nagle przestało działac
wrclaguna Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Jak masz słaby AKU to trzeba go raczej wymienić A czemu ci się zresetował MCE to nie wiem .
wampir Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Opublikowano 30 Maja 2012 a co mogło spowodować problem z klaksonem? ---------- Post dopisany 29-05-2012 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 27-05-2012 at 16:34 ---------- Magicy zrobili kodowanie MCE, ale to nie pomoglo. Macie jakies pomysly? ---------- Post dopisany at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany at 00:00 ---------- Magicy zrobili kodowanie MCE, ale to nie pomoglo. Macie jakies pomysly? ---------- Post dopisany 30-05-2012 at 17:41 ---------- Poprzedni post napisany 29-05-2012 at 00:00 ---------- Nikt nie pomoze? Mechanicy nie wiedza co i jak. Co robic ?
domin79 Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 skąd jesteś znaczy gdzie pomieszkujesz bo jakby co możesz podskoczyć do mnie i obadamy o co kaman:wink:
domin79 Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Opole to pewnie ze 200kilosow masz do mnie:wink: kurde troszke daleko ale w razie co zapraszam:wink:
wampir Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Opublikowano 30 Maja 2012 a od czego byś zaczął u mnie? Mnie kusi wymienić akumulator na nowy i kupic jakis uzywany modul MCE na probe...
domin79 Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 od podmianki MCE właśnie akurat mam na stanie:naughty: potem kabelkologia lamp i przekażników:wink:
domin79 Opublikowano 31 Maja 2012 Opublikowano 31 Maja 2012 a jaki masz nr ? mam taki jak Twój , końcóweczka E:naughty:
wampir Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2012 Zapodaj cenę na PW ---------- Post dopisany at 17:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:14 ---------- Odebrałem dzisiaj auto i usłyszałem taką diagnozę: - prad dochodzi do lampy - nie wychodzi z przetwornicy - nie sprawdzali MCE pomimo, że o to prosiłem Czy ta diagnoza jest logiczna? Można jakoś zdiagnozować przetwornice? Ile kosztuje takie cudo? Warto brać używkę czy lepiej nową? Czy jest może ktoś z okolic Opola, kto ma bixenon i bylby skłonny aby podłączył u niego moj reflektor w celach testowych? ---------- Post dopisany 07-06-2012 at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2012 at 17:32 ---------- Zamontowałem nowe przetwornice i żarniki. Świecą rewelacyjnie. Zmieniłem kodowanie w MCE na 00011. Nadal nie działają mi spryskiwacze xenonow. Macie jakieś pomysły? Edit: Wymieniona pompka spryskiwaczy na nowa i wszystko działa, świeci i pryska jak powinno
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się